Odwiedź nas na:
Elektryczne napędy w pojazdach w Polsce stają się coraz powszechniejsze. Według danych z Licznika Elektromobilności, pod koniec tegorocznych wakacji, po drogach naszego kraju poruszało się prawie 50 tysięcy bezemisyjnych samochodów.
Ponad połowa ankietowanych właścicieli elektrycznych samochodów w Niemczech żałuje swojego zakupu, a 25% z nich nie zamierza zrobić tego jeszcze raz. Według analityka opinie te wynikają przede wszystkim z drożejącej energii elektrycznej.
Toyota ma ambitne cele, skupiające się na konkurowaniu z producentami samochodów elektrycznych. W grę wchodzi nawet potrojenie liczby wytworzonych pojazdów.
Z miastami zatłoczonymi przez ruch samochodowy, firma Cruise prezentuje futurystyczną wizję korzystania z autonomicznych robo-taksówek. Czy jest to potencjalnie rozwiązanie na narastające problemy miejskie?
Jeżeli jesteście fanami silników diesla w samochodach Volvo, to biegnijcie do salonów. Szwedzki producent zapowiedział, że uśmierci motory wysokoprężne w swoim portfolio w 2024 roku.
W Warszawie otwarto pierwszą stację tankowania aut wodorowych. Nie jest drogo, koszt jazdy takim autem nie jest wyższy, niż napędzanym benzyną.
Szwajcarski zespół wyścigowy AMZ Racing ustanowił nowy rekord świata przyspieszenia samochodu elektrycznego od 0 do 100 km/h. Za pomocą samodzielnie skonstruowanego prototypu, udało im się zrobić to w zaledwie 0,956 sekundy.
Od momentu, gdy Elon Musk po raz pierwszy zaprezentował Cybertrucka, czekaliśmy zniecierpliwieni na więcej informacji. Teraz, dzięki nowym, amatorskim zdjęciom, możemy jeszcze lepiej zrozumieć, co czyni ten pojazd tak wyjątkowym i jak prezentuje się w rzeczywistości.
Ulgi podatkowe dla producentów aut mogą sprawić, że znacznie chętniej będą zajmowali się recyklingiem baterii z elektrycznych pojazdów. Przyniesie to korzyści nie tylko naszej planecie, redukując emisję CO2 do atmosfery, ale też pozwoli ograniczyć zużycie surowców.
Dość kontrowersyjnym elementem samochodów elektrycznych są ich baterie. Czy jednak faktycznie są one szkodliwe?