futurebeat.pl NEWSROOM Kilometr jazdy po sekundzie ładowania? Huawei przetestowało najnowszą technologię ładowania pojazdów elektrycznych Kilometr jazdy po sekundzie ładowania? Huawei przetestowało najnowszą technologię ładowania pojazdów elektrycznych Huawei opracowało nową technologię ładowania elektryków, charakteryzującą się dużą wydajnością podczas upałów. W czasie testów uzyskano efektywność wynoszącą 1 km zasięgu na 1 sekundę ładowania. motoMarek Pluta29 lipca 2024 Źrodło fot. Źródło: IT Homei Spis treści: Chłodzona cieczą ładowarka elektrykówTechnologia przetestowana w ekstremalnych temperaturach Huawei opublikowało wyniki testu najnowszej ładowarki Huawei Supercharger, przeznaczonej do uzupełniania baterii w pojazdach elektrycznych. Możliwości urządzenia chłodzonego cieczą, sprawdzano m.in. na pustyni Kumtag w pobliżu góry Huoyan, gdzie temperatura powietrza zbliżała się do 50 stopni Celsjusza. Chłodzona cieczą ładowarka elektrykówNie jest tajemnicą, że baterie niezbyt dobrze znoszą skrajne temperatury i nie spisują się najlepiej zarówno w podczas mrozów, jak i ekstremalnych upałów. Jest to istotny problem dla producentów elektrycznych samochodów oraz ładowarek, które muszą sprawnie działać bez względu na temperaturę otoczenia. Ich producenci opracowują więc rozwiązania, które mają to zapewnić, a jednym z nich jest Huawei, które przetestowało właśnie najnowszą ładowarkę samochodową, wyposażoną w zaawansowany system chłodzenia. Źródło: IT Home Jak donosi serwis IT Home, Huawei opublikowało właśnie wyniki testów najnowszej ładowarki Supercharge, przeprowadzone w mieście Turpan, zlokalizowanym w północno-zachodnich Chinach, które słynie z ekstremalnych upałów. Testy odbyły się m.in. na pustyni Kumtag oraz w rejonie góry Huoyan, gdzie zanotowano maksymalną temperaturę powietrza na poziomie 49,6 stopnia Celsjusza, zaś temperatura gruntu przekracza 80 stopni Celsjusza. Powiązane:Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży Były to idealne warunki dla sprawdzianu nowej ładowarki, wyposażonej w zaawansowany system chłodzenia cieczą, a także nowoczesny algorytm, odgrywający ogromną rolę w kontroli temperatury, co pozwala utrzymać stabilność i wydajność systemu. Technologia przetestowana w ekstremalnych temperaturachTesty ładowania objęły 414 pojazdów, a do ich baterii przesłano łącznie 13 391 kWh energii. Udało się przy tym osiągnąć 99% skuteczność w przypadku prób pojedynczego ładowania. Mimo niesprzyjających warunków, hałas pracującego urządzenia utrzymywał się na poziomie 44,1 dB w trybie gotowości oraz 59,5 dB przy maksymalnym wykorzystaniu jego mocy. Wyniki te uzyskano przy temperaturze otoczenia wynoszącej 47,1 stopni Celsjusza. Nowy, chłodzony cieczą system Huawei ma moc 600 kW, co pozwala ładować auta z prędkością 1 km zasięgu na 1 sekundę pracy urządzenia. Żywotność technologii szacuje się natomiast na około 10 lat. Takie ładowarki mogą w przyszłości odegrać istotną rolę w rozwoju elektrycznej motoryzacji. Ekstremalne upały w ostatnich latach zdarzają się coraz częściej, więc tego typu rozwiązania będą mogły zachować swoją dużą wydajność bez względu na poziom temperatury powietrza. Z kolei ogromna ich moc, pozwoli znacznie skrócić czas uzupełniania energii w pojazdach napędzanych prądem. Czytaj więcej:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne Marek Pluta Marek Pluta Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO. Intel Arc Battlemage już oficjalnie. Poznaliśmy specyfikację B580 i B570 Intel Arc Battlemage już oficjalnie. Poznaliśmy specyfikację B580 i B570 Dyski PS1 były wtedy czarne jak smoła i był ku temu banalny powód Dyski PS1 były wtedy czarne jak smoła i był ku temu banalny powód Zadzwonisz bez zasięgu sieci, bez Internetu i z piwnicy; Xiaomi 15 wprowadza unikalną funkcję Xiaomi Star Zadzwonisz bez zasięgu sieci, bez Internetu i z piwnicy; Xiaomi 15 wprowadza unikalną funkcję Xiaomi Star Prezes Intela Pat Gelsinger rezygnuje ze stanowiska tuż przed prezentacją kart graficznych Arc Battlemage Prezes Intela Pat Gelsinger rezygnuje ze stanowiska tuż przed prezentacją kart graficznych Arc Battlemage „Pociłem się przez całą drogę” - gracz kupił komputer do gier z kartą graficzną Nvidia Geforce RTX 4090 za niecałe 5000 złotych i wiózł 3 godziny samochodem „Pociłem się przez całą drogę” - gracz kupił komputer do gier z kartą graficzną Nvidia Geforce RTX 4090 za niecałe 5000 złotych i wiózł 3 godziny samochodem