futurebeat.pl NEWSROOM AI wymyśliło 40 tysięcy nowych rodzajów broni chemicznej w 6 godzin AI wymyśliło 40 tysięcy nowych rodzajów broni chemicznej w 6 godzin Oto kolejny przykład, jak niebezpieczne może być niewłaściwe wykorzystanie AI. Odpowiednio przeprogramowane algorytmy używane w pracy nad lekami stworzyły 40 tys. potencjalnych trucizn w 6 godzin. newsArkadiusz Strzała18 marca 2022 9 W SKRÓCIE:sztuczna inteligencja potrafi stworzyć potencjalnie niebezpieczne trucizny – udowodniła to grupa naukowców. Pracownicy naukowi z firmy farmaceutycznej Collaborations Pharmaceuticals użyli sztucznej inteligencji i w 6 godzin opracowali 40 tys. potencjalnie niebezpiecznych związków chemicznych. Niektóre z nich teoretycznie wykazują większą toksyczność od „najmocniejszej” znanej obecnie neurotoksyny VX. Powiązane:Rekiny pozwolą nam nie tylko szybciej pływać, ale również oszczędniej latać. Japońscy naukowcy już nad tym pracują Oczywiście celem grupy naukowców (którym przewodzi Fabio Urbina) nie jest zniszczenie świata. Zostali oni zaproszeni przez szwajcarski Federalny Instytut Ochrony NBC (tj. jądrowej, biologicznej i chemicznej) na serię konferencji o nazwie „Konwergencja”. To inicjatywa, która ma na celu poznanie obecnych możliwości w dziedzinie konstruowania broni chemicznych i biologicznych. To tylko eksperymentEfekty ich pracy to tylko skutek doświadczenia. AI, która w tym celu została wykorzystana, na co dzień pomaga w pracy nad lekami, ograniczając ich toksyczność. Przestawili oni tylko priorytety, by zamiast szukać cząstek jak najmniej toksycznych, skrypty pracowały odwrotnie. Oczywiście związki, które otrzymali naukowcy, są czysto teoretyczne. Nie wiadomo nawet, czy rzeczywiście można je uzyskać i czy w ogóle są tak toksyczne, jak widoczne jest to „na papierze”. Poprzez eksperyment chciano tylko pokazać, jak łatwe jest obecnie tworzenie nowych, potencjalnie niebezpiecznych molekuł. Chcemy tylko, aby więcej badaczy było świadomych potencjalnych nadużyć. Kiedy zaczyna się pracę w chemii, otrzymuje się informacje o jej niewłaściwym wykorzystaniu i jest się w pewnym sensie odpowiedzialnym za unikanie tego w jak największym stopniu. W przypadku uczenia maszynowego nie ma nic podobnego. Nie ma żadnych wskazówek dotyczących niewłaściwego wykorzystania technologii. – Fabio Urbina w rozmowie z TheVerge Może Cię zainteresować: LiveStory od Myheritage stworzy filmy o życiu Twoich przodków Czytaj więcej:Według symulacji za 507 lat każdy Japończyk będzie nosił to samo nazwisko POWIĄZANE TEMATY: nauka ciekawostki AI / sztuczna inteligencja wynalazki Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Windows XP zaskakuje swoją długowiecznością. Wiele kluczowych systemów nadal na nim działa Windows XP zaskakuje swoją długowiecznością. Wiele kluczowych systemów nadal na nim działa Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2 Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2