futurebeat.pl NEWSROOM Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Nie wszyscy producenci aut chcą całą swoją ofertę zastąpić autami elektrycznymi. Do grona firm, które nie będą rezygnować z napędu spalinowego właśnie dołączyła Honda. techArkadiusz Strzała27 sierpnia 2025 1 Źrodło fot. Victoriya, Unsplashi Jeden z najbardziej popularnych producentów samochodów i motocykli oświadczył, że transformacja na auta elektryczne przestaje być jego priorytetem. Nadal będzie rozwijał technologie neutralizacji wydzielania CO2 do atmosfery, lecz pojazdy zasilane akumulatorami nie są celem samym w sobie. Ta firma to Honda, założona w 1948 roku w Japonii przez Soichiro Hondę, zajmująca miejsce w pierwszej dziesiątce firm motoryzacyjnych świata pod względem sprzedaży. Powiązane:Ten jednoosobowy samochód to idealny pojazd do jazdy po terenach zabudowanych? Według raportu firmy elektryfikacja nie jest dobrym rozwiązaniem dla ochrony klimatu w wielu rejonach świata. Państwa rozwijające się nie posiadają odpowiednio ekologicznego miksu energii, aby móc uznać samochody elektryczne za zeroemisyjny środek transportu. Infrastruktura ładowania bywa nierównomiernie rozłożona, więc technologia polegająca na magazynowaniu energii w bateriach wydaje się ryzykowna. Honda nie chce przejść na „elektryki”Honda w takich rynkach nadal pozostaje przy silnikach spalinowych. Będzie inwestować w rozwój napędów hybrydowych, wodorowych i paliw syntetycznych. Producent uważa to za najlepszą dla siebie drogę do osiągnięcia neutralności węglowej. Nie znaczy to, że całkowicie porzuca elektromobilność, ponieważ w ofercie Honda posiada auta elektryczne i raczej nie zrezygnuje z nich całkowicie. Początki Hondy to przede wszystkim motocykle, co może tłumaczyć zamiłowanie do silników spalinowych. Źródło: Mitchell Griest, Unsplash Mowa w tym przypadku o równowadze, pojazdy elektryczne mają pozostać tylko określoną częścią oferty. Jeśli ktoś będzie chciał kupić elektryczną Hondę, będzie miał taką możliwość. Firma z Minato w Tokio w odróżnieniu od wielu innych producentów nie zamierza zastąpić w całości swojego wachlarza modeli autami typu BEV (Battery Electric Vehicle). Wydaje mi się, że można to uznać za dobrą wiadomość. Unia Europejska w nowelizacji zakazu sprzedaży pojazdów spalinowych po 2035 roku rozszerzyła to pojęcie do pojazdów zeroemisyjnych. Co oznacza, że będą także dopuszczone samochody wodorowe i spalinowe zasilane paliwami syntetycznymi, oraz wszystkie inne typy napędu, które mają zerowy bilans w emisji dwutlenku węgla do atmosfery. POWIĄZANE TEMATY: tech Japonia samochody Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy