Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS

Choć Nintendo Switch 2 ustępuje Xboxowi Series S pod względem surowej mocy, dzięki technologii DLSS potrafi zaoferować wyższą jakość obrazu. To najlepiej widać na przykładzie gry Street Fighter 6.

konsole
Rafał Laska4 lipca 2025
2
Źrodło fot. Nintendo
i

Nintendo Switch 2, choć teoretycznie słabszy sprzętowo od Xboxa Series S, w niektórych grach potrafi zaoferować lepszą jakość obrazu. Kluczem do tego jest technologia Nvidii, DLSS. Przykładem jest port gry Street Fighter 6, w którym Switch 2 wypada lepiej niż wersja na konsolę nowej generacji od Xboxa.

Street Fighter 6 prezentuje się lepiej na Switchu 2

Gra Street Fighter 6 w wydaniu na Switcha 2 została dokładnie przeanalizowana przez specjalistów z kanału Digital Foundry. Według ich testów, produkcja wykorzystuje technologię DLSS do skalowania obrazu z bardzo niskiej rozdzielczości bazowej 540p w trybie zadokowanym do 1080p. Pomimo pewnych niedoskonałości, jakimi są aliasing czy migotanie w tle, obraz charakteryzuje się wysoką ostrością i stabilnością.

Dla porównania, wersja na Xbox Series S działa w natywnej rozdzielczości 1080p, ale wykorzystuje wewnętrzne rozwiązanie skalujące Capcomu, które nie radzi sobie równie dobrze z redukcją szumów obrazu. W rezultacie, to właśnie wersja na Switcha 2 prezentuje się korzystniej pod względem jakości tego, co widzimy na ekranie.

Co więcej, Switch 2 oferuje lepszą jakość tekstur niż Series S, mimo że różnica w dostępnej pamięci RAM wynosi zaledwie 1 GB na korzyść Nintendo (9 GB przeciwko 8 GB). Może to wynikać z lepszej optymalizacji lub bardziej efektywnego wykorzystania pamięci przez układ Nvidii.

Nie oznacza to jednak, że Switch 2 jest pod każdym względem lepszy od Series S. W wielu aspektach wersja na konsolę przenośną jest bliższa wydaniu na PlayStation 4. Brakuje jej niektórych efektów, takich jak: odbić ekranowych (screen space reflections), rozbudowanego rozmycia głębi ostrości (depth of field), zwiększonej liczby NPC-ów w tle czy dynamicznych cząsteczek fizycznych.

Niemniej jednak, w kontekście urządzenia mobilnego, osiągnięto poziom, który i tak zasługuje na uznanie. Zwłaszcza że wersja w trybie przenośnym działa przy bazowej rozdzielczości 360p skalowanej do 720p, utrzymując przy tym 60 klatek na sekundę.

Nintendo Switch 2 nie jest bezpośrednim konkurentem dla Xbox Series S pod względem surowej mocy obliczeniowej, ale dzięki zastosowaniu DLSS, sytuacja całkowicie ulega zmianie.

Rafał Laska

Rafał Laska

Z wykształcenia dziennikarz. Jako pierwsze wspomnienie związane z grami, na myśl przychodzi mu tytuł Jazz Jackrabbit 2, do którego zresztą ma ogromny sentyment. Z czasem zakochał się w sieciówkach, głównie przez to, że zawsze trafiał do świetnych społeczności. Do tej pory stawia multi ponad single-player, choć od czasu do czasu pojawia się tytuł, który sprawia, że choć na chwilę zaakceptuje brak towarzystwa. Także gadżeciarz. Uwielbia sprzęty mniej lub bardziej potrzebne do życia - zwłaszcza jeśli migoczą w neonowych barwach. Równie mocno zafascynowany muzyką, zarówno jako słuchacz, jak i twórca. Wszystko wokół może być pokryte kurzem, ale nie jego sprzęty audio.

120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy

Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy

Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak

Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak

Jak wylogować się z konta Google? To łatwe

Jak wylogować się z konta Google? To łatwe

Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem

Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem