Rój dronów zaorze, zasieje i zbierze plony

Firma AGCO zacieśniła współpracę z Apex.AI. Twórcy zestawu programistycznego dla autonomicznych pojazdów pomogą spółce udoskonalić roboty rolnicze Xaver.

news
Jakub Błażewicz10 czerwca 2022
19

Źródło fot. powyżej: oficjalna strona firmy Fendt.

Coraz więcej firm wykazuje zainteresowanie praktycznym wykorzystaniem sztucznej inteligencji poza branżą komputerową. Zalicza się do nich spółka AGCO, która rozszerzyła współpracę z Apex.AI w celu opracowania AI dla robotów rolniczych.

Fendt Xaver

Chodzi o najnowszą generację tzw. Xavera, „autonomicznego robota rolniczego”, który został zaprezentowany przez należącą do AGCO firmę Fendt parę lat temu. W odróżnieniu od poprzednich konceptów, maszyna do siania ma wyróżniać się precyzją co do centymetra i pracą „bezemisyjną”, bez zanieczyszczania środowiska.

Drony połączone za pośrednictwem chmury mogą wykonywać zadania w ogromnych grupach, nawet w przypadku usterki pojedynczych jednostek. Całą tę „armię” – orzącą, siejącą i zbierającą plony – można nadzorować za pomocą tabletu, a maszyny są w stanie pracować 24 godziny na dobę, nawet po zachodzie słońca.

Źródło: oficjalna strona firmy Fendt.

AI na farmie

AGCO było jednym z wielu koncernów, które zainwestowały w Apex.AI, obok m.in. Toyoty i Volvo. Spółki były zainteresowane systemem operacyjnym robotów (ROS, od Robot Operating System) Apex.OS i narzędziami deweloperskimi (SDK) opracowywanymi przez tę firmę programistyczną z Kalifornii, które stworzono z myślą o wykorzystaniu w autonomicznych pojazdach.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, zacieśnienie współpracy między AGCO i Apex.AI ma na celu opracowanie oprogramowania dla Xavera, by rozszerzyć „autonomiczne funkcje w czasie rzeczywistym” robota. Już teraz aplikacja pozwala sprawdzić stan, lokację etc. każdej jednostki. Inżynierowie Fendt chcą następnie wykorzystać SDK Apex.OS, by jak najszybciej zintegrować funkcje pokroju wykrywania obiektów z pomocą technologii obrazującej LIDAR oraz sprawdzania kolizji.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać