futurebeat.pl NEWSROOM Nvidia pokazała imponujące demo technologiczne. Internauci mają jednak pewne wątpliwości Nvidia pokazała imponujące demo technologiczne. Internauci mają jednak pewne wątpliwości Nvidia zaprezentowała demo prezentujące imponujące możliwości technologii RTX Neural Shader. Internauci zwracają jednak uwagę na pewne problemy. techAgnieszka Adamus18 marca 2025 Źrodło fot. YouTube | Nvidiai Dema technologiczne są dla producentów świetną opcją, by przedstawić swoje najnowsze rozwiązania. Kilka dni temu Nvidia pokazała swój materiał pokazujący możliwości ray tracingu na kartach RTX 50. Mimo dość imponującej jakości zaprezentowanej przez „zielonych” część osób podchodzi do całości dość sceptycznie (via Notebook Check). Opublikowany przez Nvidię film nosi nazwę „Zorah”. Ukazuje on piękne, fotorealistyczne ujęcia szeregu bogato zdobionych konstrukcji. Oczywiście każdy z nich wypełniony jest wszelakimi źródłami światła, w taki sposób by w pełni zaprezentować możliwości najnowszych technologii. Całość została zbudowana na Unreal Engine 5. Oczywiście demo zostało uruchomione na RTX-ie 5090. Wykorzystana technologia ma nosić nazwę RTX Neural Shader i być oparta na sztucznej inteligencji. Ma ona pozwolić na znaczną poprawę wydajności przy jednoocznych zachowaniu wysokiej jakości oprawy graficznej. Wszystko to zostanie osiągnięte przy pomocy sieci neuronowych używanych na poziomie shaderów.W komentarzach pod filmem można jednak zauważyć wątpliwości co do rzeczywistych możliwości technologii. Łatwo bowiem zauważyć, że wszystkie ujęcia są statyczne i brakuje na nich jakichkolwiek istot żywych. Pojawiły się więc głosy, że zwiększenie dynamiki sprawi, że wszystko stanie się rozmazana. Dodatkowo podnoszony jest temat rzeczywistej wydajności dema. Komentujący zwrócili uwagę na to, że bez DLSS-a całość może działać w zaledwie kilkunastu FPS-ów. Nie zabrało również żartów, że z racji na skrajnie niską dostępność układów z serii RTX 50, to z tego rozwiązania mogłoby obecnie skorzystać zaledwie kilka osób. POWIĄZANE TEMATY: tech AI / sztuczna inteligencja ray tracing Nvidia Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM