futurebeat.pl NEWSROOM Nawet RTX 3050 skorzysta na DLSS 4; obraz jest zauważalnie ostrzejszy Nawet RTX 3050 skorzysta na DLSS 4; obraz jest zauważalnie ostrzejszy CD Projekt Red udostępnił graczom Cyberpunka 2077 aktualizację 2.21 z ulepszoną wersją DLSS. Przynosi ona zauważalne korzyści z których skorzystać mogą nawet posiadacze starszych kart graficznych z serii GeForce RTX, w tym modelu RTX 3050. gamingKrystian Łukasik25 stycznia 2025 1 Źrodło fot. Cyberpunk 2077 | Steami Cyberpunk 2077 otrzymał aktualizację 2.21, która wprowadza przede wszystkim ulepszenia związane z technologią DLSS. Co ciekawe, z dobrodziejstw najnowszej wersji DLSS 4 mogą skorzystać posiadacze nawet nieco starszych kart graficznych, takich jak GeForce RTX 3050. Powiązane:RTX-y 30 mogą otrzymać generowanie klatek? Nvidia sugeruje, że jest na to szansa W najnowszej wersji DLSS 4 deweloperzy ze studia CD Projekt Red postawili na tzw. model transformatorowy, który ma zapewnić większą stabilność obrazu, mniej tzw. ghostingu oraz lepsze wygładzanie krawędzi w porównaniu do starszego modelu opartego o sieci neuronowe. Testy w praktyceTesty przeprowadzone przez YouTubera RandomGaminginHD na karcie GeForce RTX 3050 (w wersji 8 GB) pokazują, że nowy model DLSS rzeczywiście zapewnia zauważalnie ostrzejszy obraz, szczególnie przy korzystaniu z ustawienia jakości „Quality”. Wprawdzie wydajność w tym trybie jest nieco niższa niż w przypadku starszej wersji DLSS, ale różnica nie jest duża i nadal pozwala na komfortową rozgrywkę w rozdzielczości 1080p. Źródło: RandomGaminginHD | YouTube Dzięki lepszej jakości obrazu w DLSS 4, można pokusić się o użycie bardziej agresywnych ustawień, takich jak „Balanced” czy nawet „Performance”, bez wyraźnej straty na jakości obrazu. W ten sposób można również uzyskać jeszcze wyższą płynność animacji. Źródło: RandomGaminginHD | YouTube Jak zauważa twórca filmu: Nowy model DLSS daje nam większą swobodę w wyborze ustawień. Bardziej agresywne ustawienia nadal wyglądają ostro, w przeciwieństwie do starego modelu CNN (opartego o sieci neuronowe – przyp. red.). Oczywiście, Ultra Performance Mode w nowym DLSS na karcie pokroju RTX 3050 będzie lekką przesadą – obraz staje się wtedy zauważalnie bardziej miękki, choć płynność animacji przekracza 120 kl./s. Warto zaznaczyć, że podstawowe ustawienia graficzne z których korzysta twórca prezentują się następująco: Ustawienia ogólne: Wszystko na wysokichWyłączone efekty: Film grain (efekt ziarna), chromatic aberration (aberracja chromatyczna), depth of field (głębia ostrości), lens flare (flara obiektywu), motion blur (rozmycie ruchu) są wyłączoneRay Tracing: Wyłączony Jeśli więc posiadasz kartę GeForce RTX, warto wypróbować nową wersję DLSS i przekonać się samemu o korzyściach, jakie oferuje. Czytaj więcej:Karty graficzne RTX 40 także skorzystają na wprowadzeniu DLSS 4 - wzrośnie fps i spadnie zużycie VRAM-u POWIĄZANE TEMATY: gaming GeForce RTX DLSS Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. Doom The Dark Ages może trafić na Nintendo Switch 2 Doom The Dark Ages może trafić na Nintendo Switch 2 Nvidia może zakończyć wsparcie dla GTX-ów 700, 900 i 1000. Szykuje się koniec epoki? Nvidia może zakończyć wsparcie dla GTX-ów 700, 900 i 1000. Szykuje się koniec epoki? MSI potwierdza ograniczoną dostępność RTX-ów 50 na premierę MSI potwierdza ograniczoną dostępność RTX-ów 50 na premierę Słuchawki gamingowe na każdą kieszeń. Budżetowy headset zaskakuje jakością mikrofonu i designem Słuchawki gamingowe na każdą kieszeń. Budżetowy headset zaskakuje jakością mikrofonu i designem RTX 5090 na celowniku scalperów. Ceny są nawet dwukrotnie większe od sugerowanej przez Nvidię RTX 5090 na celowniku scalperów. Ceny są nawet dwukrotnie większe od sugerowanej przez Nvidię