W trakcie GDC 2025, Nvidia ujawniła szczegóły dotyczące usprawnień opartych na DLSS 4 w nadchodzących azjatyckich tytułach. Wszystkie z nich prezentują bardzo wysoką liczbę klatek na sekundę.
W sieci zostało udostępnione narzędzie, które umożliwia uruchomienie różnych technologii skalowania obrazu w grach, które ich nie wspierają. Warunkiem jest posiadanie przez tytuł obsługi jednego z upscalerów.
PlayStation 5 Pro będzie mogło skorzystać z dobrodziejstw technologii FSR 4. Zdaniem Marka Cerny'ego Sony pracuje nad implementacją funkcji tego skalowania w kolejnej generacji PSSR.
Technologia skalowania od AMD właśnie została znacznie ulepszona. Czwarta generacja FSR potrafi znacznie więcej niż poprzednik. Zapewnia lepszy obraz, jednak do DLSS 4 trochę jej brakuje.
Wydajność Marvel's Spider-Man 2 na PC została poddana testom po dodaniu obsługi DLSS 4 Multi-Frame Generation w aplikacji NVIDIA. Wyniki wskazują, że technologia ta potrafi znacznie zwiększyć płynność rozgrywki, ale jest parę rzeczy które trzeba mieć na uwadze.
DLSS4 powoli zadomawia się w gamingu i powoli trafia do kolejnych tytułów. Wczoraj technologia ta zawitała do Indiana Jones and the Great Circle. Dziś natomiast pojawi się ona w kolejnych grach.
Według dostępnych informacji, podstawy DLSS miały zostać stworzone w zaledwie dwa tygodnie na polecenie Jensena Huanga. CEO Nvidii potrzebował ciekawej technologii na prezentację SIGGRAPH w 2018 roku.
Internauci podzielili się swoimi doświadczeniami z technologiami skalowania obrazu FSR i DLSS. Ich zdaniem, rozwiązanie Nvidii bije na głowę technikę AMD.
Star Wars Outlaws otrzymało aktualizację oznaczoną numerem 1.5.1, która wprowadza wsparcie dla technologii DLSS 4 (wraz z Multi-Frame Generation) oraz PSSR.
Najwidoczniej nawet przy ekstremalnym upscalingu z 360p do 1080p, karta GeForce RTX 4060 jest w stanie zapewnić satysfakcjonującą płynność rozgrywki. YouTuber wykonał eksperyment na grze Marvel’s Spider-Man 2.