Dobra optymalizacja Kingdom Come Deliverance 2 to zasługa Xbox Series S

Menadżer ds. PR w Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, podzielił się kulisami produkcji Kingdom Come Deliverance 2. Wynika z nich, że to Xbox Series S pomógł w optymalizacji tytułu.

gaming
Agnieszka Adamus11 lutego 2025
1
Źrodło fot. Warhorse
i

Xbox Series S budzi skrajne opinie. Ze względu na swoją niską wydajność, wielu deweloperów otwarcie krytykowało decyzje Microsoftu i wskazywało, że to właśnie ta konsola powoduje opóźnienia w wydaniach gier. Nie wszyscy twórcy jednak patrzą na to w taki sposób. Według Warhorse, urządzenie pomogło zoptymalizować Kingdom Come: Deliverance 2 na wszystkich platformach.

XSS pomogło w optymalizacji Kingdom Come: Deliverance 2

Premiera KCD2 była zdecydowanie jednym z pozytywnych zaskoczeń tego roku. Stan techniczny okazał się bowiem wyjątkowo dobry jak na współczesne standardy. Menadżer ds. PR w Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, wystąpił w podcaście Iron Lords. Tam podzielił się on garścią informacji na temat procesu kulisów produkcji gry. Dowiedzieliśmy się z nich między innymi, dlaczego zdecydowano się na CryEngine.

  1. Według deweloperów Unreal Engine ma problem z radzeniem sobie z otwartymi światami. Dlatego też zdecydowano się postawić na inny silnik graficzny, który lepiej poradzi sobie z rozległymi lokacjami. Ostatecznie wybór padł właśnie na CryEngine.
  2. Optymalizacja gry ma być natomiast zasługą konsoli Xbox Series S. Jej sprzętowe ograniczenia miały bowiem zmusić deweloperów do przemyślenia, w jaki sposób można ograniczyć zużycie zasobów. To natomiast pozwoliło poprawić optymalizację na wszystkich platformach.

Trzeba przyznać, że decyzje podjęte przez twórców opłaciły się. Szczególnie w obecnych czasach brakuje twórców, którzy wypuszczają gry z dobrą optymalizacją. Dodatkowo wiele wskazuje, że w najbliższej przyszłości się to nie zmieni.

POWIĄZANE TEMATY: gaming optymalizacja (gry)

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Game Boy Color zostaje wyrzucony do kosza, ponieważ nie działa - gracz kupuje go za jedyne 19 euro i odkrywa, że jednak jest sprawny

Game Boy Color zostaje wyrzucony do kosza, ponieważ nie działa - gracz kupuje go za jedyne 19 euro i odkrywa, że jednak jest sprawny

„Kombinujcie, ile się da”: twórcy prawdopodobnie najważniejszego silnika gier sami wzywają do rozwiązania swoich największych problemów

„Kombinujcie, ile się da”: twórcy prawdopodobnie najważniejszego silnika gier sami wzywają do rozwiązania swoich największych problemów

Dynamiczne oświetlenie, zaawansowane efekty i mądra AI. To dzieło Ubisoftu pokazywało, co potrafił Xbox

Dynamiczne oświetlenie, zaawansowane efekty i mądra AI. To dzieło Ubisoftu pokazywało, co potrafił Xbox

Gra wygląda świetnie, ale twój komputer może tego nie przeżyć. Recenzja techniczna Wuchang: Fallen Feathers

Gra wygląda świetnie, ale twój komputer może tego nie przeżyć. Recenzja techniczna Wuchang: Fallen Feathers

Amazon inwestuje w streamingową platformę sztucznej inteligencji. To jej użytkownicy będą tworzyć filmy

Amazon inwestuje w streamingową platformę sztucznej inteligencji. To jej użytkownicy będą tworzyć filmy