Odwiedź nas na:
Problemy z optymalizacją to nie nowość. Kiedyś twórcy gier, jak ci od Perfect Dark, stosowali niezwykłe triki graficzne, by wszystko działało. Czy dzisiejsi deweloperzy mogliby się czegoś nauczyć od pionierów gamingu?
Przedstawiciele CD Projekt RED rzucili więcej światła na proces adaptacji Cyberpunka 2077 na Nintendo Switch 2. Okazuje się, że deweloperzy szybko poradzili sobie z podstawowym portem, lecz prawdziwym testem okazało się dostosowanie rozbudowanej gry do standardów jakościowych i unikalnych cech nowej konsoli.
Tim Sweeney z Epic Games ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące Unreal Engine 6, nowej generacji silnika graficznego. Nadchodząca wersja ma na celu zjednoczenie różnych ścieżek rozwoju technologii firmy oraz, co kluczowe, rozwiązanie fundamentalnych ograniczeń poprzednich edycji, w tym przejście na pełną wielowątkowość.
Problemy techniczne dotknęły niektórych posiadaczy PC-towej wersji Helldivers 2 po wdrożeniu ostatniej łatki przez studio Arrowhead. Gra zaczęła wymagać wsparcia dla instrukcji procesora AVX2, co stanowi barierę dla komputerów wyposażonych w starsze CPU.
Choć Assassin's Creed Shadows już teraz prezentuje się znakomicie na PlayStation 5 Pro, Ubisoft zamierza wycisnąć z konsoli jeszcze więcej. Jedna z przyszłych aktualizacji ma wprowadzić wsparcie dla PlayStation Spectral Super Resolution.
Menadżer ds. PR w Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, podzielił się kulisami produkcji Kingdom Come Deliverance 2. Wynika z nich, że to Xbox Series S pomógł w optymalizacji tytułu.
Capcom testuje Monster Hunter Wilds w drugiej otwartej becie, ale gracze zgłaszają problemy z płynnością działania, zwłaszcza na PC.
Wiemy, dlaczego Black Myth: Wukong wciąż nie pojawił na się na konsolach Xbox Series X i S. Według jednego z deweloperów Game Science powodem jest to, że sprzęt Microsoftu jest za słaby z powodu ograniczonej pamięć RAM.
Optymalizacja Half-Life 2 była problemem, dopóki Valve nie przeprowadziło ankiety sprzętowej wśród graczy.
Otwarte testy bety Monster Hunter Wilds zdają się wskazywać na to, że prawdziwy komfort z rozgrywki będziemy mieć dopiero na PS5 Pro. Na bazowej wersji konsoli gra zdaje się nie mieć najlepszej wydajności.