optymalizacja (gry)

top tematy
Mgła, tekstury i genialne oszustwa: sekrety optymalizacji gier z PlayStation i N64

Mgła, tekstury i genialne oszustwa: sekrety optymalizacji gier z PlayStation i N64

Problemy z optymalizacją to nie nowość. Kiedyś twórcy gier, jak ci od Perfect Dark, stosowali niezwykłe triki graficzne, by wszystko działało. Czy dzisiejsi deweloperzy mogliby się czegoś nauczyć od pionierów gamingu?

gaming
Mateusz Zelek10 maja 2025
Mgła, tekstury i genialne oszustwa: sekrety optymalizacji gier z PlayStation i N64
„To nie był gigantyczny wysiłek”; CD Projekt RED bez problemu przeniósł Cyberpunka 2077 na Switcha 2, ale prawdziwe wyzwanie tkwiło gdzie indziej

„To nie był gigantyczny wysiłek”; CD Projekt RED bez problemu przeniósł Cyberpunka 2077 na Switcha 2, ale prawdziwe wyzwanie tkwiło gdzie indziej

Przedstawiciele CD Projekt RED rzucili więcej światła na proces adaptacji Cyberpunka 2077 na Nintendo Switch 2. Okazuje się, że deweloperzy szybko poradzili sobie z podstawowym portem, lecz prawdziwym testem okazało się dostosowanie rozbudowanej gry do standardów jakościowych i unikalnych cech nowej konsoli.

konsole
Krystian Łukasik7 maja 2025
„To nie był gigantyczny wysiłek”; CD Projekt RED bez problemu przeniósł Cyberpunka 2077 na Switcha 2, ale prawdziwe wyzwanie tkwiło gdzie indziej
„My używamy tylko jednego rdzenia” - Epic przyznaje się do ograniczeń silnika. Unreal Engine 6 ma to zmienić raz na zawsze

„My używamy tylko jednego rdzenia” - Epic przyznaje się do ograniczeń silnika. Unreal Engine 6 ma to zmienić raz na zawsze

Tim Sweeney z Epic Games ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące Unreal Engine 6, nowej generacji silnika graficznego. Nadchodząca wersja ma na celu zjednoczenie różnych ścieżek rozwoju technologii firmy oraz, co kluczowe, rozwiązanie fundamentalnych ograniczeń poprzednich edycji, w tym przejście na pełną wielowątkowość.

gaming
Krystian Łukasik5 maja 2025
„My używamy tylko jednego rdzenia” - Epic przyznaje się do ograniczeń silnika. Unreal Engine 6 ma to zmienić raz na zawsze
Spełnianie minimalnych wymagań sprzętowych to za mało by zagrać w Helldivers 2. Gracze skarżą się na najnowszą aktualizację

Spełnianie minimalnych wymagań sprzętowych to za mało by zagrać w Helldivers 2. Gracze skarżą się na najnowszą aktualizację

Problemy techniczne dotknęły niektórych posiadaczy PC-towej wersji Helldivers 2 po wdrożeniu ostatniej łatki przez studio Arrowhead. Gra zaczęła wymagać wsparcia dla instrukcji procesora AVX2, co stanowi barierę dla komputerów wyposażonych w starsze CPU.

gaming
Krystian Łukasik29 marca 2025
Spełnianie minimalnych wymagań sprzętowych to za mało by zagrać w Helldivers 2. Gracze skarżą się na najnowszą aktualizację
Jakość grafiki Assassin's Creed Shadows na PS5 Pro będzie jeszcze lepsza; ma dostać wsparcie PSSR

Jakość grafiki Assassin's Creed Shadows na PS5 Pro będzie jeszcze lepsza; ma dostać wsparcie PSSR

Choć Assassin's Creed Shadows już teraz prezentuje się znakomicie na PlayStation 5 Pro, Ubisoft zamierza wycisnąć z konsoli jeszcze więcej. Jedna z przyszłych aktualizacji ma wprowadzić wsparcie dla PlayStation Spectral Super Resolution.

gaming
Krystian Łukasik20 marca 2025
Jakość grafiki Assassin's Creed Shadows na PS5 Pro będzie jeszcze lepsza; ma dostać wsparcie PSSR
Dobra optymalizacja Kingdom Come Deliverance 2 to zasługa Xbox Series S

Dobra optymalizacja Kingdom Come Deliverance 2 to zasługa Xbox Series S

Menadżer ds. PR w Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, podzielił się kulisami produkcji Kingdom Come Deliverance 2. Wynika z nich, że to Xbox Series S pomógł w optymalizacji tytułu.

gaming
Agnieszka Adamus11 lutego 2025
Dobra optymalizacja Kingdom Come Deliverance 2 to zasługa Xbox Series S
Najnowsza beta Monster Hunter Wilds z problemami. Gracze nadal skarżą się na złą optymalizację

Najnowsza beta Monster Hunter Wilds z problemami. Gracze nadal skarżą się na złą optymalizację

Capcom testuje Monster Hunter Wilds w drugiej otwartej becie, ale gracze zgłaszają problemy z płynnością działania, zwłaszcza na PC.

gaming
Krystian Łukasik9 lutego 2025
Najnowsza beta Monster Hunter Wilds z problemami. Gracze nadal skarżą się na złą optymalizację
Xbox Series S winny opóźnienia Black Myth Wukong. Game Science ma problem z optymalizacją

Xbox Series S winny opóźnienia Black Myth Wukong. Game Science ma problem z optymalizacją

Wiemy, dlaczego Black Myth: Wukong wciąż nie pojawił na się na konsolach Xbox Series X i S. Według jednego z deweloperów Game Science powodem jest to, że sprzęt Microsoftu jest za słaby z powodu ograniczonej pamięć RAM.

tech
Zbigniew Woźnicki2 stycznia 2025
Xbox Series S winny opóźnienia Black Myth Wukong. Game Science ma problem z optymalizacją
20 lat temu Valve zapytało graczy, jaki mają komputer; wszystko po to, by dobrze zoptymalizować swój największy hit

20 lat temu Valve zapytało graczy, jaki mają komputer; wszystko po to, by dobrze zoptymalizować swój największy hit

Optymalizacja Half-Life 2 była problemem, dopóki Valve nie przeprowadziło ankiety sprzętowej wśród graczy.

gaming
Julia Sobasz25 listopada 2024
20 lat temu Valve zapytało graczy, jaki mają komputer; wszystko po to, by dobrze zoptymalizować swój największy hit
PS5 Pro na ratunek Monster Hunter Wilds? Gra może rozczarować na bazowych konsolach

PS5 Pro na ratunek Monster Hunter Wilds? Gra może rozczarować na bazowych konsolach

Otwarte testy bety Monster Hunter Wilds zdają się wskazywać na to, że prawdziwy komfort z rozgrywki będziemy mieć dopiero na PS5 Pro. Na bazowej wersji konsoli gra zdaje się nie mieć najlepszej wydajności.

gaming
Filip Węgrzyn30 października 2024
PS5 Pro na ratunek Monster Hunter Wilds? Gra może rozczarować na bazowych konsolach