futurebeat.pl NEWSROOM Switch 2 i brutalne zderzenie z optymalizacją. Gra, która nie „pali” kart na PC, zadziała tylko w 1080p przy 30 FPS Switch 2 i brutalne zderzenie z optymalizacją. Gra, która nie „pali” kart na PC, zadziała tylko w 1080p przy 30 FPS Nowa konsola Nintendo zapowiada się na krok naprzód, ale nie wszystkie gry będą w stanie wykorzystać jej pełnię możliwości. Tytuł od studia Koei Tecmo uruchomi się trybie zadokowanym tylko w 1080p i 30 FPS – mimo że na PC działa płynnie nawet na sprzęcie sprzed dekady. konsoleRafał Laska2 czerwca 2025 1 Źrodło fot. Nintendoi Nadchodzący Nintendo Switch 2 ma być potężnym skokiem technologicznym względem poprzednika, ale już pierwsze tytuły ujawniają pewne ograniczenia platformy. Choć sprzęt ma obsługiwać gry w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę w trybie zadokowanym, nie każdemu tytułowi uda się te liczby osiągnąć. I to nawet wtedy, gdy na PC działa bez problemu na 9-letniej karcie graficznej. Tylko 1080p i 30 FPSStudio Koei Tecmo odpowiedzialne za grę NOBUNAGA’S AMBITION: Awakening Complete Edition, przyznało w rozmowie z Wccftech, że próby uruchomienia gry na Switchu 2 w 4K przy 60 FPS zakończyły się niepowodzeniem. Jak wyjaśnił reżyser i producent gry, Michi Ryu: Gra działa w rozdzielczości Full HD i 30 klatkach na sekundę. Eksperymentowaliśmy również z 4K i 60 klatkami na sekundę, ale moc wymagana do renderowania japońskiego archipelagu z taką grafiką jest większa niż można sobie wyobrazić i trudna do utrzymania stabilności, więc musieliśmy się poddać. Mamy nadzieję powrócić do tego wyzwania w przyszłości, jeśli nadarzy się okazja Co więcej, studio nie korzysta z technologii skalowania NVIDIA DLSS, która mogłaby pomóc w osiągnięciu wyższej rozdzielczości przy niższym obciążeniu sprzętu. W efekcie gra zadziała na Switchu 2 w 1080p i 30 FPS. Powiązane:Fan Nintendo znalazł w drodze do pracy całkowicie zniszczony kartridż z Zeldą na konsolę 3DS - i z jakiegoś powodu: nadal działa Zaskakuje fakt, że mówimy tu o grze, która nie należy do najbardziej wymagających nawet na PC. Według oficjalnych zalecanych wymagań, do komfortowego grania wystarczy m.in. procesor i7 trzeciej generacji oraz karta pokroju GeForce GTX 1060, czyli układy dobrze znane jeszcze z czasów premiery pierwszego Switcha. To rodzi pytanie, czy optymalizacja gier na Switcha 2 okaże się bolączką nowej konsoli? Nintendo Switch 2 trafi do sprzedaży już 5 czerwca i choć oczekiwania są ogromne, pierwsze sygnały mogą budzić niepokój co do skali kompromisów, jakie czekają graczy. Ale wiadomo – czas pokaże. Czytaj więcej:Takiego pada jeszcze nie widziałem - Pro Controller do Nintendo Switch 2 mnie zachwycił POWIĄZANE TEMATY: konsole Nintendo wymagania sprzętowe optymalizacja (gry) Nintendo Switch 2 Rafał Laska Rafał Laska Z wykształcenia dziennikarz. Jako pierwsze wspomnienie związane z grami, na myśl przychodzi mu tytuł Jazz Jackrabbit 2, do którego zresztą ma ogromny sentyment. Z czasem zakochał się w sieciówkach, głównie przez to, że zawsze trafiał do świetnych społeczności. Do tej pory stawia multi ponad single-player, choć od czasu do czasu pojawia się tytuł, który sprawia, że choć na chwilę zaakceptuje brak towarzystwa. Także gadżeciarz. Uwielbia sprzęty mniej lub bardziej potrzebne do życia - zwłaszcza jeśli migoczą w neonowych barwach. Równie mocno zafascynowany muzyką, zarówno jako słuchacz, jak i twórca. Wszystko wokół może być pokryte kurzem, ale nie jego sprzęty audio. Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50 Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50 Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie