futurebeat.pl NEWSROOM 6 minut dookoła Ziemi - kosmiczna sonda Parker pobiła rekord prędkości 6 minut dookoła Ziemi - kosmiczna sonda Parker pobiła rekord prędkości Sonda solarna Parker ustanowiła nowy rekord prędkości. Przelatując w pobliżu Słońca poruszała się z prędkością ponad 635 tys. km/h. To wielka szybkość, ale nadal niewiele, jeśli poważnie myślimy o eksploracji innych systemów gwiezdnych. newsArkadiusz Strzała25 października 2023 1 Źrodło fot. DALL-E 3 / Bingi Wysoka prędkość zwykle kojarzy nam się z supersamochodami, pociągami ekspresowymi, ewentualnie z naddźwiękowymi myśliwcami. Jednak przy tym, co potrafią osiągnąć statki kosmiczne, wspomniane wcześniej pojazdy wydają się być zupełnie powolne. 635 266 km/h – oto prędkość, z jaką poruszała się sonda Parker Solar Probe, podczas przejścia przez peryhelium orbity wokółsłonecznej. Rekordowy ParkerParker to bezzałogowy pojazd kosmiczny, który został wysłany w przestrzeń kosmiczną w 2018 roku. Jego zadaniem jest badanie powierzchni Słońca, dlatego krąży wokół niego. Jego orbita jest eliptyczna, posiada punkt bliższy (peryhelium) powierzchni gwiazdy i dalszy (aphelium). Podczas zbliżania się do tego pierwszego, sonda przyspiesza, a następnie po minięciu peryhelium zaczyna zwalniać. Zadaniem Parker Solar Probe jest badanie powierzchni Słońca. Źródło: NASA / JPL We wrześniu tego roku Parker mógł dodatkowo skorzystać z asysty grawitacyjnej Wenus, co pozwoliło zwiększyć jego prędkość. W 2024 roku przelot będzie jeszcze bliższy powierzchni Słońca (6,16 mln km odległości), a co za tym idzie, może paść kolejny rekord prędkości pojazdu skonstruowanego ręką człowieka. Przy pędzie, jaki osiągnął Parker w tym roku, okrążenie Ziemi zajęło by mu zaledwie 6 minut. Powiązane:Sztuczna grawitacja będzie kluczowa w podboju kosmosu. Przyjrzałem się sprawie i to znacznie więcej niż tylko wymysł z gier i filmów Te 635 tys. km/h to bardzo dużo, ale stanowi zaledwie 0,05% prędkości światła (która próżni wynosi 1 079 251 200 km/h). Choć nasze osiągnięcia kosmiczne czasem nam imponują, to porównanie pokazuje, że dużo nam jeszcze brakuje do osiągnięcia statusu nacji podróżującej pomiędzy systemami planetarnymi. Do tego potrzebne będą prędkości przynajmniej bliskie pędowi światła, a najlepiej odkrycie sposobu na ominięcie przestrzennych zasad fizyki. POWIĄZANE TEMATY: nauka kosmos nowe technologie NASA Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS