Odwiedź nas na:
Chińscy naukowcy pochwalili się osiągnięciami związanymi z rozwojem interfejsu mózg-komputer. Pacjent, który z niego korzystał był w stanie zagrać w Pac-Mana, Tank Battle, a także w Black Myth: Wukong.
Jedne firmy są sceptyczne wobec akumulatorów krzemowo-węglowych, inne natomiast coraz śmielej stosują je w swoich produktach. Szacuje się, że do końca roku standard pojemności baterii chińskich flagowców może wzrosnąć do 7000 mAh.
Kanadyjska firma VueReal stworzyła technologię MicroSolid Printing, która może zwiększyć dostępność i zmniejszyć ceny wyświetlaczy microLED.
Na rynku gamepadów pojawiła się kolejna alternatywa dla tradycyjnych joysticków opartych na potencjometrach – kontrolery z czujnikami TMR mogą rywalizować z rozwiązaniami opartymi na efekcie Halla.
Baterie wykorzystujące radioaktywne izotopy mogą być dobrym rozwiązaniem dla urządzeń potrzebujących długotrwałego zasilania. Naukowcy są coraz bliżej wprowadzenia takich urządzeń na rynek.
Być może niektórzy z Was mają w swoich smartfonach akumulator nowego typu. Kilku producentów wprowadziło do użytku ogniwa krzemowo-węglowe, które mogą pomieścić więcej energii.
Muse to sztuczna inteligencja wytrenowana na grach i potrafiąca tworzyć gameplaye. Ma być pomocna dla twórców przyszłych tytułów, stanowić dla nich inspirację.
SandDisk zaprezentował nowy typ pamięci HBF, który ma zapewnić część zalet kości HBM w niższej cenie i dużych pojemnościach. Czy to może oznaczać przełom w ilości VRAM kart graficznych?
Nvidia wprowadza nową technologię Reflex 2, która znacząco zmniejsza opóźnienia w grach dzięki Frame Warp. Niestety, na razie dostępna jest tylko dla najnowszych układów RTX 50 Blackwell.
Po nudnym 2024 roku może nadejść sporo zmian – nowych produktów, a także fuzji, przejęć i bankructw. Sony wystrzelało się już chyba z wariantów PS5, Nintendo wreszcie pokaże Switcha 2, a Nvidia nowe karty z rodziny RTX 50. Będzie się działo.