futurebeat.pl NEWSROOM W Moskwie robot złamał palec dziecku W Moskwie robot złamał palec dziecku Na meczu szachowym robot złamał dziecku palec. Niebezpieczna sytuacja została uwieczniona na nagraniu. newsAdam Adamczyk25 lipca 2022 34 źródło: Unsplash | GR Stocks Spis treści:Robot łamie szachiście palecSzachy – człowiek vs maszyna Szachy to piękna i bardzo wymagająca gra, która uczy nas myślenia kilka kroków naprzód. Nie chodzi w niej jedynie o to, aby skutecznie odpowiedzieć na ruch przeciwnika, ale także przewidzieć kolejne jego akcje. Tego zagrania maszyny nie mógł spodziewać się jednak chłopiec, który rozgrywał z nią partię szachową. Robot w pewnym momencie złamał rywalowi palec, choć trzeba przyznać, ze był to raczej niefortunny wypadek, a nie celowe działanie rozwścieczonej sztucznej inteligencji. Robot łamie szachiście palec Do incydentu doszło na meczu Moscow Open, gdzie młodociany szachista rozgrywał partię z robotem. Maszyna posługiwała się mechanicznym ramieniem, które unosiło figurę, a nastepnie stawiało ją na wybranym przez siebie polu. W pewnym momencie, w czasie trwania ruchu robota, chłopiec przesuwał wieżę po szachownicy. Na jego nieszczęście, palec znajdował się akurat na polu, na którym robot chciał postawić swoją figurę. Maszyna próbując dokończyć zagranie, nacisnęła na palec chłopca z taką siłą, że doszło do złamania. Na temat zdarzenia wypowiedzieli się przedstawiciele rosyjskiego związku szachowego. Jeden z nich obwinił chłopca o złamanie reguł, podczas gdy drugi przyznał, że twórcy maszyny powinni pomyśleć o tym, jak w przyszłości zapobiec podobnym sytuacjom. Powiązane:Starlinki, Perseidy i inne cuda. To zobaczymy na polskim niebie w 2025 roku Zdarzenie zostało zarejestrowane na filmie, który trafił na profil o nazwie russian_market na Twitterze. Na szczęscie młody szachista został odpowiednio opatrzony, szybko się otrząsnął i już nastepnego dnia rozegrał kolejny mecz. Szachy – człowiek vs maszynaMecze szachowe pomiędzy człowiekiem a robotem nie są niczym nowym. Do jednej z najsławniejszych tego typu potyczek doszło w 1996 roku, kiedy to mecz rozegrał arcymistrz szachowy Garri Kasparow z programem Deep Blue opracowanym przez IBM. Pierwszą partię wygrała maszyna, jednak zwycięstwo w meczu należało do Rosjanina, który wygrał trzy kolejne pojedynki i zremisował dwa. Rok później program Deep Blue został ulepszony i wówczas pokonał arcymistrza w sześciopartiowym meczu. To wydarzenie na dobre zapisało się w historii szachów, a fascynaci tego sportu określają tamtą datę jako dzień, w którym program szachowy pokonał człowieka. Mecz trwał od 3 do 11 maja 1997 roku. Inne ciekawostki związane z robotami znajdziecie tutaj: Pies-robot sam nauczył się chodzić. Ile trwała nauka?Rój dronów zaorze, zasieje i zbierze plony Czytaj więcej:Pierwsza bateria atomowa na rynek konsumencki jest niemal gotowa. Ma działać 50 lat i pochodzi z Chin POWIĄZANE TEMATY: nauka roboty / drony AI / sztuczna inteligencja Adam Adamczyk Adam Adamczyk Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe. Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Wszystko o GeForce RTX 3090. Baza danych kart graficznych Wszystko o GeForce RTX 3090. Baza danych kart graficznych Programista kupuje 12 pamięci USB od Amazona, a ponieważ każda z nich jest paskudnym zakamuflowanym oszustwem, publikuje bezpłatne narzędzie do wykrywania oszustwa Programista kupuje 12 pamięci USB od Amazona, a ponieważ każda z nich jest paskudnym zakamuflowanym oszustwem, publikuje bezpłatne narzędzie do wykrywania oszustwa Kilkanaście lat temu komputery PC miały przycisk Turbo. Wielu myślało, że przyspieszy on działanie komputera, ale w rzeczywistości działał odwrotnie Kilkanaście lat temu komputery PC miały przycisk Turbo. Wielu myślało, że przyspieszy on działanie komputera, ale w rzeczywistości działał odwrotnie Nintendo może mieć przygotowane na premierę nawet 8 milionów egzemplarzy Switcha 2 Nintendo może mieć przygotowane na premierę nawet 8 milionów egzemplarzy Switcha 2