Technologia rodem ze Star Wars może zawitać na uczelnie. Holograficzni wykładowcy w murach uniwersytetu

Perspektywa pobierana nauk od najlepszych i najpopularniejszych wykładowców z całego świata wydaje się niezwykle kusząca dla większości studentów. Niedługo może to być całkiem realne za sprawą hologramów oraz AI.

news
Anita Zych23 stycznia 2024
Źrodło fot. unsplash | Becky Fantham
i

Uniwersytet w Loughborough (Wielka Brytania) jako pierwszy w Europie rozpoczął badania nad zastosowaniem technologii holograficznej w edukacji. Takie rozwiązanie pomogłoby w sprowadzeniu wybitnych specjalistów z całego świata na brytyjskie uczelnie. Inspirację zaczerpnięto z tych samych rozwiązań, stosowanych przy przywracaniu zmarłych lub emerytowanych piosenkarzy na scenę.

Źródło: The Guardian / fot. Christopher Thomond - Technologia rodem ze Star Wars może zawitać na uczelnie. Holograficzni wykładowcy w murach uniwersytetu - wiadomość - 2024-01-23
Źródło: The Guardian / fot. Christopher Thomond

Naukowcy z Loughborough planują ściągnięcie profesorów z Massachusetts Institute of Technology (MIT), zajmujących się sportem, aby pomogli studentom mody w tworzeniu wciągających pokazów i przetestować studentów zarządzania w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w biznesie.

Według dyrektor studiów licencjackich szkoły biznesu, prof. Vikki Locke, studenci są absolutnie zachwyceni tą technologią i chcą robić sobie zdjęcia z urządzeniem. Dają jasne sygnały, że woleliby słuchać gościnnego mówcy „przesyłającego się” do sali zamiast osoby wyświetlanej na ścianie - nie chcą czuć się tak jakby oglądali telewizję. Obecnie trwają eksperymenty z użyciem tej technologii. Jeśli rozwiązanie pomyślnie przejdzie testy, do 2025 roku zostanie formalnie wprowadzone w program nauczania uniwersytetu.

Producentem i dystrybutorem jednostek holograficznych jest firma Proto z siedzibą w Los Angeles. Jej głównymi klientami są giganci technologiczni, jak na przykład BT i IBM. Współpracują również z popularnym sprzedawcą odzieży H&M w Sztokholmie - pomagają przy opracowywaniu interaktywnych wystaw nowych produktów. Założyciel Proto, pan David Nussbaum, wierzy w siłę hologramów oraz sztucznej inteligencji. Podał przykład wygenerowania obrazu Stephena Hawkinga, który został podłączony do AI, mającej wiedzę na temat publikacji naukowca. Sprawiło to, że odbiorca miał wrażenie jakby rozmawiał z prawdziwym Stephenem Hawkingiem.

Anita Zych

Anita Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać