Technologia rodem ze Star Wars może zawitać na uczelnie. Holograficzni wykładowcy w murach uniwersytetu

Perspektywa pobierana nauk od najlepszych i najpopularniejszych wykładowców z całego świata wydaje się niezwykle kusząca dla większości studentów. Niedługo może to być całkiem realne za sprawą hologramów oraz AI.

news
Anita Zych23 stycznia 2024
Źrodło fot. unsplash | Becky Fantham
i

Uniwersytet w Loughborough (Wielka Brytania) jako pierwszy w Europie rozpoczął badania nad zastosowaniem technologii holograficznej w edukacji. Takie rozwiązanie pomogłoby w sprowadzeniu wybitnych specjalistów z całego świata na brytyjskie uczelnie. Inspirację zaczerpnięto z tych samych rozwiązań, stosowanych przy przywracaniu zmarłych lub emerytowanych piosenkarzy na scenę.

Źródło: The Guardian / fot. Christopher Thomond - Technologia rodem ze Star Wars może zawitać na uczelnie. Holograficzni wykładowcy w murach uniwersytetu - wiadomość - 2024-01-23
Źródło: The Guardian / fot. Christopher Thomond

Naukowcy z Loughborough planują ściągnięcie profesorów z Massachusetts Institute of Technology (MIT), zajmujących się sportem, aby pomogli studentom mody w tworzeniu wciągających pokazów i przetestować studentów zarządzania w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w biznesie.

Według dyrektor studiów licencjackich szkoły biznesu, prof. Vikki Locke, studenci są absolutnie zachwyceni tą technologią i chcą robić sobie zdjęcia z urządzeniem. Dają jasne sygnały, że woleliby słuchać gościnnego mówcy „przesyłającego się” do sali zamiast osoby wyświetlanej na ścianie - nie chcą czuć się tak jakby oglądali telewizję. Obecnie trwają eksperymenty z użyciem tej technologii. Jeśli rozwiązanie pomyślnie przejdzie testy, do 2025 roku zostanie formalnie wprowadzone w program nauczania uniwersytetu.

Producentem i dystrybutorem jednostek holograficznych jest firma Proto z siedzibą w Los Angeles. Jej głównymi klientami są giganci technologiczni, jak na przykład BT i IBM. Współpracują również z popularnym sprzedawcą odzieży H&M w Sztokholmie - pomagają przy opracowywaniu interaktywnych wystaw nowych produktów. Założyciel Proto, pan David Nussbaum, wierzy w siłę hologramów oraz sztucznej inteligencji. Podał przykład wygenerowania obrazu Stephena Hawkinga, który został podłączony do AI, mającej wiedzę na temat publikacji naukowca. Sprawiło to, że odbiorca miał wrażenie jakby rozmawiał z prawdziwym Stephenem Hawkingiem.

Anita Zych

Anita Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

Firma zajmująca się sztuczną inteligencją kupiła miliony drukowanych książek, a następnie zniszczyła je tylko po to, by wytrenować swój model sztucznej inteligencji

Firma zajmująca się sztuczną inteligencją kupiła miliony drukowanych książek, a następnie zniszczyła je tylko po to, by wytrenować swój model sztucznej inteligencji

Nowa wersja Siri, czyli asystenta Apple, może działać z wykorzystaniem technologii OpenAI

Nowa wersja Siri, czyli asystenta Apple, może działać z wykorzystaniem technologii OpenAI

Szanse na sukces to 1 do 210 bilionów. Koparka USB do Bitcoina to zwykły scam, ale ludzie wciąż ją kupują

Szanse na sukces to 1 do 210 bilionów. Koparka USB do Bitcoina to zwykły scam, ale ludzie wciąż ją kupują

Zamieszanie o wykorzystanie AI w The Alters. 11 bit Studios twierdzi, że doszło do tego przez przypadek

Zamieszanie o wykorzystanie AI w The Alters. 11 bit Studios twierdzi, że doszło do tego przez przypadek

W ciągu ostatnich trzech lat Windows stracił 400 milionów użytkowników. Czyżby pokłosie braku wsparcia dla Windowsa 10?

W ciągu ostatnich trzech lat Windows stracił 400 milionów użytkowników. Czyżby pokłosie braku wsparcia dla Windowsa 10?