futurebeat.pl NEWSROOM Capcom musiał anulować wykład na temat wydajności w Monster Hunter Wilds. Wszystko z powodu gróźb i nękania Capcom musiał anulować wykład na temat wydajności w Monster Hunter Wilds. Wszystko z powodu gróźb i nękania Deweloperzy pracujący przy Monster Hunter Wilds mieli opowiedzieć o wyzwaniach związanych z optymalizacją tytułu. Tyle że nie opowiedzą, bo spłynęły na nich liczne groźby oraz akty nękania. Capcom, prawdopodobnie z tego powodu, odwołał panel. gamingMateusz Zelek8 lipca 2025 Czasem środowisko graczy zbyt mocno ulega emocjom, co przekłada się na nieprzyjemne sytuacje. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że Monster Hunter Wilds w wersji beta przerażało swoim tragicznym stanem optymalizacyjnym. Późniejsza premiera także ujawniła szereg problemów i to nawet na mocniejszym PlayStation 5 Pro. Powiązane:Switch 2 i brutalne zderzenie z optymalizacją. Gra, która nie „pali” kart na PC, zadziała tylko w 1080p przy 30 FPS Finalnie Monster Hunter Wilds wyszło nieco na prostą po problemach z wydajnością, ale zapisało się w historii jako jeden z najbardziej problematycznych technicznie tytułów z tej serii. W swojej technicznej recenzji także nie omieszkałem wbić mu kilku szpilek, bo gra nie ma takiej oprawy graficznej, aby działać aż tak źle. Najwyraźniej niektórzy fani za bardzo się tym rozgorączkowali i zaczęli masowo wysyłać groźby oraz nękać członków zespołu deweloperskiego, którzy mieli pojawić się na konferencji CEDEC 2025. Panel o Monster Hunter Wilds zniknął z listy CEDEC 2025Serwis Automaton wychwycił informację, że Capcom zdecydował się odwołać wykład o optymalizacji w Monster Hunter Wilds, który miał się odbyć na tegorocznym Computer Entertainment Developers Conference 2025 (CEDEC). W dniach od 22 do 24 lipca zaplanowano blisko 200 sesji, a kilka z nich jest organizowanych przez Capcom i obejmuje tematy takie jak projektowanie narracji czy grafika interfejsu użytkownika, wykorzystując Monster Hunter Wilds jako studium przypadku. Jeden z wykładów miał dotyczyć tego, w jaki sposób optymalizuje się gry, a w opisie sesji stwierdzono, że zespół deweloperski stoczył „nie lada batalię, aby tytuł działał płynnie”. Zbiegło się to z niedawno wydaną aktualizacją Free Title Update 2, wprowadzającą nowe rodzaje potworów, która miała także pomóc w kwestiach wydajności. Tyle że gracze masowo zaczęli zgłaszać liczne problemy, błędy oraz spadki płynności, przez co na grę wylała się kolejna fala krytyki. Obecnie gra nie cieszy się pozytywną opinią.Źródło: Steam. Panel o Monster Hunter Wilds anulowany z powodu hejterów?Frustracja została przekuta w masowe nękanie oraz groźby pod adresem deweloperów w sieci. Oberwało także samo Monster Hunter Wilds – na karcie gry na Steamie blisko 20 tys. ostatnich recenzji jest negatywnych, a tylko 12% oznaczono jako pozytywne. I w trakcie trwania całej afery zauważono, że z listy zaplanowanych wykładów na CEDEC zniknął ten poświęcony właśnie optymalizacji tego tytułu. Sprawa była na tyle poważna, że firma zdecydowała się wydać oświadczenie dotyczące ochrony pracowników przed hejtem. Wybrzmiewa w nim głośny sprzeciw wobec takiego zachowania oraz wyraźne zaznaczenie, że Capcom może zgłosić do odpowiednich służb wszelkie próby nękania. Oprócz typowo korporacyjnych haseł nie ma tam jednak nic konkretnego i jest to raczej ogólne oświadczenie, przygotowane na taką okazję. Nie odnosi się więc bezpośrednio do kwestii wykładu, który miał się odbyć na CEDEC. Pozostałe wykłady zaplanowane przez Capcom wciąż są oznaczone jako aktywne. Na pewno nie zabraknie na nich pytań dotyczących tej sytuacji. Czytaj więcej:Switch 2 ma lepsze GPU od Xboxa oraz porównywalne CPU do PlayStation. Deweloperzy zachwalają nową konsolę Nintendo POWIĄZANE TEMATY: gaming optymalizacja (gry) Mateusz Zelek Mateusz Zelek Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat. Switch 2 ma lepsze GPU od Xboxa oraz porównywalne CPU do PlayStation. Deweloperzy zachwalają nową konsolę Nintendo Switch 2 ma lepsze GPU od Xboxa oraz porównywalne CPU do PlayStation. Deweloperzy zachwalają nową konsolę Nintendo Gracz pobrał 30 GB tekstur HD do Far Cry 5, które pokazały jak Ubisoft poszedł na skróty przy tworzeniu świata gry Gracz pobrał 30 GB tekstur HD do Far Cry 5, które pokazały jak Ubisoft poszedł na skróty przy tworzeniu świata gry Windows 11 w końcu wyprzedził Windows 10. Jest teraz najpopularniejszym systemem na desktopach Windows 11 w końcu wyprzedził Windows 10. Jest teraz najpopularniejszym systemem na desktopach Smutne opisy, złamane serca oraz rozmowy za pomocą emotikonek. Gadu-Gadu jeszcze żyje i znów próbuje podbić świat Smutne opisy, złamane serca oraz rozmowy za pomocą emotikonek. Gadu-Gadu jeszcze żyje i znów próbuje podbić świat Nierozpakowane nie znaczy wieczne. To etui na Nintendo 3DS-a jest najlepszym dowodem Nierozpakowane nie znaczy wieczne. To etui na Nintendo 3DS-a jest najlepszym dowodem