Gracz spędził 190 godzin w Red Dead Redemption 2 przy 16 FPS - po wszystkich tych cierpieniach w końcu kupił swoją pierwszą PS4

Niektórzy grają w 4K, inni – z determinacją – w 16 FPS. Czasem miłość do gry jest silniejsza niż rozsądek i stan techniczny sprzętu. W końcu przychodzi jednak czas „przesiadki” na nowe technologie.

gaming
Danuta Repelowicz26 maja 2025
1
Źrodło fot. Rockstar Games
i

Czasem chęć, żeby zagrać w dany tytuł jest tak wielka, że nie możemy się powstrzymać i „odpalamy” go na sprzęcie, który nie jest zbyt dobrze przygotowany do tego zadania. Determinacja, by to zrobić, pozwala nam przetrwać najcięższe próby – jak się okazuje, można spędzić nawet 190 godzin w grze, która działa w 16 klatkach na sekundę.

„16 FPS to dla mnie norma”

Jednak i ona potrafi się wyczerpać, czego świetną ilustracją jest przypadek pewnego użytkownika Reddita o pseudonimie Simple_Macaron69. Po prawie 200 godzinach rozgrywki w Red Dead Redemption 2 dał on w końcu za wygraną i postanowił sprawić sobie PlayStation 4, które da mu wreszcie solidne i wystarczająco satysfakcjonujące doświadczenie z rozgrywki. Jak sam stwierdził:

Nie mogę się już doczekać, aż poczuję pełnię wrażeń w stabilnych 30 fps – teraz tylko muszę dorwać tę grę.

Na jakim sprzęcie grał jednak nasz śmiałek? Tego niestety z dyskusji się nie dowiadujemy. Wiemy jedynie, że był to laptop. Pozostali obecni w dyskusji użytkownicy nie powstydzili się jednak tradycyjnych, gamingowych śmieszków:

To Powerpoint Redemption.

- the_doobieman

Stary, ten post przeniósł mnie jakieś 7-8 lat w przeszłość, kiedy próbowałem odpalić Just Cause 3 na moim [komputerze] ziemniaku. Kombinowałem, jak tylko się dało, grzebałem we wszystkim. I w końcu każda opcja grafiki była ustawiona na najniższą możliwą, a rozdzielczość to było coś w stylu 200x300. Dosłownie mogłem policzyć piksele na ekranie, ale było stałe 30 FPS, więc się cieszyłem.

- KommSweet

Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło – po takim doświadczeniu gracz zdecydowanie bardziej docenia zdobycze nowej technologii, a konkretniej – stałe 30 FPS na swoim nowym PlayStation 4. Wierzy, że pewnego dnia będzie mógł doświadczyć rozgrywki w 60 FPS, wtedy zmiana będzie naprawdę odczuwalna – zdecydowanie warto czasem się pomęczyć, by potem jeszcze bardziej docenić walory świetnych gier.

Danuta Repelowicz

Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

WeTransfer chciał wykorzystywać prywatne pliki użytkowników do szkolenia AI. Teraz serwis się tłumaczy

WeTransfer chciał wykorzystywać prywatne pliki użytkowników do szkolenia AI. Teraz serwis się tłumaczy

OpenAI uruchamia agenta AI, który może kontrolować cały komputer

OpenAI uruchamia agenta AI, który może kontrolować cały komputer

Ta wtyczka do Steam Decka znacząco poprawia wydajność. Problemem może być jednak stabilność

Ta wtyczka do Steam Decka znacząco poprawia wydajność. Problemem może być jednak stabilność

Ta strzelanka wyciskała ostatnie soki z PlayStation 2. Black od twórców Burnouta do dzisiaj może robić wrażenie

Ta strzelanka wyciskała ostatnie soki z PlayStation 2. Black od twórców Burnouta do dzisiaj może robić wrażenie

120 klatek i to w 2.5K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

120 klatek i to w 2.5K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business