futurebeat.pl NEWSROOM „To nie był gigantyczny wysiłek”; CD Projekt RED bez problemu przeniósł Cyberpunka 2077 na Switcha 2, ale prawdziwe wyzwanie tkwiło gdzie indziej „To nie był gigantyczny wysiłek”; CD Projekt RED bez problemu przeniósł Cyberpunka 2077 na Switcha 2, ale prawdziwe wyzwanie tkwiło gdzie indziej Przedstawiciele CD Projekt RED rzucili więcej światła na proces adaptacji Cyberpunka 2077 na Nintendo Switch 2. Okazuje się, że deweloperzy szybko poradzili sobie z podstawowym portem, lecz prawdziwym testem okazało się dostosowanie rozbudowanej gry do standardów jakościowych i unikalnych cech nowej konsoli. konsoleKrystian Łukasik7 maja 2025 Źrodło fot. Cyberpunk 2077 | Steami Spis treści: Wyzwanie optymalizacji, nie uruchomieniaDoświadczenie z Wiedźmina 3 i fizyczne wydaniaNintendo Switch 2 jako nowa platformaKompromisy, oczekiwania i technologiaPrzyszłość CD Projekt RED na Nintendo Premiera Nintendo Switch 2 zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią pojawiają się informacje o grach zmierzających na nową konsolę. Jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów, który ma zadebiutować równocześnie z tym urządzeniem, jest głośna, rodzima produkcja – Cyberpunk 2077. Przedstawiciel CD Projekt RED uchylił rąbka tajemnicy na temat procesu przenoszenia tej rozbudowanej pozycji na hybrydową platformę Nintendo, podkreślając, że samo uruchomienie gry nie stanowiło największej przeszkody. Wyzwanie optymalizacji, nie uruchomieniaW rozmowie z portalem The Game Business, Jan Rosner, Wiceprezes ds. Rozwoju Biznesowego w CD Projekt RED, ujawnił interesujące szczegóły dotyczące portu Cyberpunka 2077 na Nintendo Switch 2. Okazuje się, że zespół deweloperski stosunkowo szybko poradził sobie z zadaniem uruchomienia gry na nowym sprzęcie. Rosner stwierdził, że uruchomienie Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2 nie wymagało „gigantycznego wysiłku”. Prawdziwe wyzwania pojawiły się jednak później. Głównym celem studia było zapewnienie, aby gra nie tylko działała, ale przede wszystkim oferowała satysfakcjonującą rozgrywkę. To obejmuje między innymi: dostosowanie sterowania, wykorzystanie unikalnych funkcji konsoli Nintendo Switch 2, oraz zapewnienie, że tytuł sprawdzi się w formacie przenośnym. Mając w pamięci problematyczny start tej gry na konsolach poprzedniej generacji, CD Projekt RED nauczył się na błędach i przykłada teraz ogromną wagę do jakości wersji na Switch 2. Rosner podkreślił, że choć konieczne były pewne kompromisy wizualne, to nie wpłynęły one na artystyczną wizję gry. Jak dodatkowo wyjaśnił, celem ma być dostarczenie „dużego RPG pokroju AAA do grania w podróży, grywalnego od początku do końca bez znaczących kompromisów”. Doświadczenie z Wiedźmina 3 i fizyczne wydaniaCD Projekt RED wyciągnęło również wnioski z wcześniejszego portu Wiedźmina 3 na oryginalnego Switcha. To doświadczenie pokazało deweloperom, jak ważna dla społeczności Nintendo jest kwestia fizycznych wydań gier. Dlatego też podjęto decyzję, aby Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2 był dostępny na kartridżu w pełnej wersji, niewymagającej dodatkowego pobierania danych (poza opcjonalnymi pakietami językowymi). Gracze Nintendo bardzo doceniają fizyczne wydania, które są dobrze zrobione. […] Właściwym posunięciem było zatem wydanie gry na kartridżu, zapewniając doświadczenie plug-and-play – zaznaczył Rosner. W kontekście innych wydawców, którzy mogą decydować się na tzw. „key cards” (karty z kluczem do pobrania gry w wersji cyfrowej), Rosner stwierdził, że dla CDPR „nie chodzi o to, żeby coś uszło na sucho”, lecz o zrobienie tego, co słuszne dla graczy. Jego rada dla innych studiów brzmi: „Nie lekceważcie wydania fizycznego”. Nintendo Switch 2 jako nowa platformaJan Rosner podzielił się również spostrzeżeniami na temat samej platformy i jej odbiorców. Według niego, „Grupa odbiorców Nintendo rośnie, poszerza się i jest zupełnie inna niż jeszcze kilka lat temu” Zauważa, że istnieje apetyt na duże, otwarte światy RPG, a „Switch 2 naprawdę spełnia fantazję o graniu w tego typu produkcje w podróży”. Co ciekawe, Rosner postrzega Switch 2 jako całkowicie odrębną platformę, a nie jedynie rozszerzenie istniejącego ekosystemu, jak w przypadku Steam Decka. Switch 2 jest całkowicie odrębną platformą, która nie jest rozszerzeniem czegokolwiek innego. Podkreśla on również, że Steam Deck, mimo iż jest cenionym urządzeniem, stanowi raczej dodatek dla entuzjastów PC, podczas gdy Switch 2 posiada własną, potencjalnie ogromną bazę użytkowników, dając deweloperom możliwość dotarcia do zupełnie nowych graczy. Kompromisy, oczekiwania i technologiaMimo że Nintendo Switch 2 ma być znacznie potężniejszy od swojego poprzednika, jego moc obliczeniowa nadal będzie plasować się poniżej PlayStation 5 czy Xbox Series X, zbliżając się raczej do poziomu PlayStation 4 lub PlayStation 4 Pro. Warto jednak zaznaczyć, że port Cyberpunka 2077 na nowego handhelda nie jest tożsamy z wersją na PS4 – zawierać będzie m.in. rozszerzenie „Phantom Liberty”, które nie było dostępne na starszych konsolach. CD Projekt RED jest świadome potencjalnych porównań do wersji PC, jednak Rosner wyraził przekonanie, że: Gracze generalnie są... nie chcę powiedzieć wyrozumiali, ale rozumiejący ograniczenia wydajnościowe platformy. […] Chcieliśmy mieć pewność, że gra działa poprawnie. Dodatkowym atutem Switcha 2 może okazać się wsparcie dla technologii NVIDIA DLSS, co potwierdzają inne doniesienia. Eksperci z Digital Foundry, testując Street Fighter 6, początkowo sądzili, że gra działa w natywnym 1080p, by później odkryć, że obraz był skalowany z 540p właśnie dzięki DLSS, co świadczy o imponujących możliwościach tej technologii. Cyberpunk 2077 również ma korzystać z DLSS, co powinno pomóc w osiągnięciu zadowalającej jakości grafiki przy zachowaniu płynności. Choć pełne wykorzystanie wszystkich funkcji Unreal Engine 5, takich jak Lumen czy Nanite, może być wyzwaniem dla Switcha 2, to fakt, że Cyberpunk 2077 działa na tej konsolce „zaskakująco dobrze”, napawa optymizmem. Przyszłość CD Projekt RED na NintendoZapytany o przyszłe plany dotyczące platformy Nintendo, w tym potencjalne porty innych gier lub nadchodzącego Wiedźmina 4, Rosner odpowiedział dyplomatycznie: Nawet gdybyśmy coś planowali, nie mogę wam teraz powiedzieć. Jednocześnie podkreślił, że Switch 2 to platforma, której „niemożliwe jest jej zignorowanie” i studio z pewnością będzie przyglądać się dalszemu rozwojowi konsoli. Cyberpunk 2077 ma zadebiutować na Nintendo Switch 2 już 5 czerwca, tego samego dnia co sam handheld. POWIĄZANE TEMATY: konsole optymalizacja (gry) konsole przenośne Nintendo Switch Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. Niemal codziennie pojawiają się nowe przypadki awarii Ryzenów 9000 na różnych płytach głównych. Kiedy w końcu pojawi się rozwiązanie? Niemal codziennie pojawiają się nowe przypadki awarii Ryzenów 9000 na różnych płytach głównych. Kiedy w końcu pojawi się rozwiązanie? Intel obniża ceny procesorów dla graczy o ponad 25%, polskie sklepy już uaktualniły ofertę Intel obniża ceny procesorów dla graczy o ponad 25%, polskie sklepy już uaktualniły ofertę Najpopularniejszy mod na poprawę działania Oblivion Remastered to placebo. Testy pokazały, że nie wpływa on na optymalizację Najpopularniejszy mod na poprawę działania Oblivion Remastered to placebo. Testy pokazały, że nie wpływa on na optymalizację Internauta znajduje w pociągu pendrive z napisem „Można kopiować, potem przekazać” - i faktycznie sprawdza, co się na nim znajduje Internauta znajduje w pociągu pendrive z napisem „Można kopiować, potem przekazać” - i faktycznie sprawdza, co się na nim znajduje Zapomnij o grzebaniu w ustawieniach w Windowsie 11; AI wkrótce będzie zmieniać je za Ciebie Zapomnij o grzebaniu w ustawieniach w Windowsie 11; AI wkrótce będzie zmieniać je za Ciebie