SpaceX we współpracy z NASA spróbuje wylądować na Księżycu. Rakieta z lądownikiem ma zostać wystrzelona jutro rano

NASA wraz ze SpaceX wyśle w kierunku Księżyca rakietę z lądownikiem w ramach misji Artemis.

news
Anita Zych14 lutego 2024
Źrodło fot. Unsplash | SpaceX
i

15 lutego 2024 roku o godzinie 6:20 naszego czasu, NASA we współpracy ze SpaceX wyśle w kierunku Księżyca lądownik Nova-C od Intuitive Machines, przy użyciu rakiety Falcon 9. Wszystko odbywa się w ramach inicjatywy NASA CLPS (ang. Commercial Lunar Payload Services) i misji Artemis.

Źródło: NASA
Źródło: NASA

Jakie są plany?

Według NASA, szacuje się, że lądownik wyląduje na Księżycu w czwartek 22 lutego. Będzie on wyposażony w narzędzia badawcze, takie jak technologia sprawdzająca warunki atmosferyczne, panujące na naturalnej satelicie Ziemi, interakcje powierzchniowe, radioastronomiczne, technologie precyzyjnego lądowania i systemy pozwalające na komunikację i nawigację przyszłych w pełni autonomicznych technologii nawigacji (via. NASA).

Relacje ze startu rakiety będziemy mogli oglądać na żywo dzięki NASA+.

Dlaczego taka kolaboracja?

Jak podaje komunikat prasowy, NASA aktualnie współpracuje z kilkoma amerykańskimi firmami, które pomagają dostarczyć swoją wiedzę i technologię na teren Księżyca. Jak możemy przeczytać, wszystko odbywa się w ramach inicjatywy CLPS. Wskazano, że w 2019 roku zlecono firmie Intuitive Machines dostarczenie narzędzi naukowych, wykorzystywanych podczas serii misji Artemis polegających na eksploracji Księżyca w celu przyszłych rejsów komercyjnych na te satelitę oraz planowanych wypraw na Marsa. Misje te pozwalają lepiej zrozumieć panujący tam klimat i środowisko. Dzięki Artemis, NASA może testować nowe technologie i demonstrować możliwości, jakimi aktualnie dysponuje organizacja. Firmy działające w ramach CLPS mogą przyjmować zamówienia składane przez organizację i deklarować własne oferty, dotyczące realizacji postawionych zadań.

POWIĄZANE TEMATY: nauka kosmos NASA SpaceX

Anita Zych

Anita Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać