Nvidia Reflex 2 obniży opóźnienia w grach, ale na razie tylko na RTX 50

Nvidia wprowadza nową technologię Reflex 2, która znacząco zmniejsza opóźnienia w grach dzięki Frame Warp. Niestety, na razie dostępna jest tylko dla najnowszych układów RTX 50 Blackwell.

tech
Arkadiusz Strzała3 lutego 2025
Źrodło fot. Nvidia
i

Podstawowym zadaniem technologii Nvidia Reflex jest zmniejszenie opóźnień podczas grania. Oprogramowanie sprawia, że reakcje na ruch myszy są precyzyjniejsze i lepiej zsynchronizowane z obrazem na ekranie. Nvidia wprowadza teraz nowszą wersję tej funkcji o nazwie Reflex 2, w której nowością jest „Frame Warp”. To oznacza jeszcze bardziej responsywną rozgrywkę, ale jest w tym całkiem spory haczyk. Frame Warp potrzebuje do działania układu z generacji RTX 50 Blackwell.

Frame Warp tylko dla RTX 50

Wysoka liczba klatek to dobry sposób na płynną rozgrywkę, ale nie jedyny. Technologie, takie jak Nvidia Reflex 2, także potrafią poprawić komfort poprzez zmniejszenie opóźnienia. Warp Frame działa we współpracy z metodą Inpainting i jest w stanie przewidzieć oraz nanieść na ostateczny obraz bardziej adekwatną pozycję kamery gracza.

Nvidia Reflex 2 poprawia opóźnienie, upraszczając nieco sekwencję renderowania obrazów przez GPU. Frame Warp działający w oparciu o wczesną klatkę stworzoną przez procesor, jeszcze bardziej je redukuje. Według Nvidii, dzięki przedstawionym rozwiązaniom, możliwe jest zmniejszenie rozbieżności czasowej pomiędzy danymi wejściowymi, a widocznym obrazem nawet o 75%. To wynik w porównaniu do tradycyjnego przetwarzania, które nie korzysta z tych funkcji.

Schemat działania Frame Warp w Nvidia Reflex 2. Źródło: Nvidia - Nvidia Reflex 2 obniży opóźnienia w grach, ale na razie tylko na RTX 50 - wiadomość - 2025-02-03
Schemat działania Frame Warp w Nvidia Reflex 2. Źródło: Nvidia

Nvidia Reflex 2 wymaga najnowszych procesorów graficznych Blackwell, co może trochę smucić. Jednakże, firma potwierdziła, że z czasem technologia ta zostanie uruchomiona w starszych układach GeForce, za sprawą przyszłych aktualizacji. Niestety, na razie nie wiadomo, kiedy miałoby to konkretnie nastąpić.

Karty graficzne w sklepie RTV Euro AGD

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Mapy obchodzą 20 urodzimy. Z tej okazji Google dzieli się imponującymi liczbami

Mapy obchodzą 20 urodzimy. Z tej okazji Google dzieli się imponującymi liczbami

RTX 5060 może wymagać zasilacza 650W. Przeciek sugeruje wzrost zapotrzebowania na energię

RTX 5060 może wymagać zasilacza 650W. Przeciek sugeruje wzrost zapotrzebowania na energię

Aktualizacja 1.5.1 trafiła Star Wars Outlaws, a wraz z nią wsparcie dla DLSS 4 i PSSR

Aktualizacja 1.5.1 trafiła Star Wars Outlaws, a wraz z nią wsparcie dla DLSS 4 i PSSR

Prezes AMD potwierdza datę premiery Radeon RX 9070 i 9070 XT; może to być 6 marca

Prezes AMD potwierdza datę premiery Radeon RX 9070 i 9070 XT; może to być 6 marca

Kingdom Come Deliverance 2: Na początku gry warto zmienić te 11 ustawień dotyczących grafiki i sterowania

Kingdom Come Deliverance 2: Na początku gry warto zmienić te 11 ustawień dotyczących grafiki i sterowania