Po DLSS i ray tracingu nadchodzi nowa technologia Nvidii. Gry będą jeszcze piękniejsze, nawet na starszym sprzęcie

Nvidia zaprezentowała nową technologię, która zrewolucjonizuje grafikę w grach. Nowa technika skalowania umożliwi uzyskanie kinowej jakości obrazu.

gaming
Andrzej Krzemiński31 lipca 2024
1
Źrodło fot. Mariia Shalabaieva, Unsplash
i

Nvidia pracuje nad nową technologią, która ma sprawić, że gry będą wyglądać jeszcze lepiej. Po DLSS i ray tracingu jest to kolejny krok „Zielonych” w stronę osiągnięcia hiperrealistycznej grafiki w nadchodzących tytułach.

Pokaz Nvidii na targach technologicznych w USA

SIGGRAPH to targi technologiczne poświęcone grafice komputerowej oraz technikom interaktywnym, które odbywają się w Denver w stanie Kolorado. Na trwającym od 28 lipca do 1 sierpnia wydarzeniu nie mogło zabraknąć Nvidii, która jest pionierem w opracowywaniu nowych technologii.

Największy na świecie producent kart graficznych pierwsze dwa dni targów wykorzystał przede wszystkim do rozmów na temat sztucznej inteligencji i jej wykorzystania w branży. Tym co zainteresuje jednak zdecydowanie więcej osób, jest zapowiedź nowej technologii, która już niedługo może być wykorzystywana w najnowszych grach.

Na czym polega nowość od Nvidii

Opracowana technologia skalowania, zgodnie z zapowiedziami Nvidii, ma umożliwić osiągnięcie kinowej jakości grafiki w czasie rzeczywistym. Skupiono się także na poprawie wydajności i jakości shaderów, co w połączeniu sprawi, że gry będą wyglądać jeszcze lepiej.

Zmiany, których niedługo doświadczymy w trakcie grania, najlepiej obrazuje udostępnione przez Nvidię wideo. Przedstawia one ceramiczny czajnik z licznymi detalami oraz porównanie do obecnie wykorzystywanych technologii, gdzie możemy zobaczyć gigantyczny przeskok graficzny.

Jak działa nowa technologia

Nvidia opublikowała artykuł badawczy, w którym szczegółowo opisuje nadchodzącą technologię. Według „Zielonych”, powstały obraz obsługuje anizotropię, renderowanie poziomu szczegółowości oraz integrację wielowarstwowych grafów materiałowych.

Skalowanie ma również być dostępne na starszym sprzęcie. W modułach cieniujących wykorzystywane są operacje tensorowe, dlatego warunkiem do korzystania z nowej technologii ma być procesor graficzny z rdzeniami Tensor, taki jak wymieniony w artykule badawczym RTX 2080 Ti.

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX w sklepie RTV EURO AGD

Zgodnie z obietnicami Nvidii, opracowana przez nich technologia otwiera drzwi do wykorzystania w grach obrazów o filmowej jakości. Na razie nie opublikowano większej ilości informacji oraz daty wprowadzenia nowej techniki skalowania, jednak w przyszłości możemy się spodziewać interesujących nowości w świecie grafiki komputerowej.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Andrzej Krzemiński

Andrzej Krzemiński

Do GRYOnline.pl dołączył w maju 2024 roku, rozpoczynając swoją przygodę z profesjonalnym pisaniem w dziale technologicznym. Jest miłośnikiem eksperymentalnego hip-hopu oraz książek psychologicznych i filozoficznych, które kolekcjonuje. W wieku 7 lat kuzyn wprowadził go w świat gier i od tego czasu nie może się od nich oderwać. W przeszłości spędzał długie godziny na grach multiplayer, takich jak League of Legends, Valorant i Rainbow Six: Siege. Obecnie skupia się na strategiach, produkcjach indie i j-RPG. Jest największym fanem japońskich gier, w szczególności twórczości studia Atlus z serią gier Persona na czele oraz gry Nier: Automata. W tym roku planuje rozpocząć studia na Uniwersytecie Jagiellońskim.

PS5 Pro - nie będzie patcha dla Cyberpunka 2077; ale gracze i tak widzą poprawę wydajności

PS5 Pro - nie będzie patcha dla Cyberpunka 2077; ale gracze i tak widzą poprawę wydajności

Bluesky - aplikacja. Tłumaczymy, skąd ją pobrać

Bluesky - aplikacja. Tłumaczymy, skąd ją pobrać

7 milionów sztuk na premierę - Nintendo ma szykować mnóstwo konsol Switch 2

7 milionów sztuk na premierę - Nintendo ma szykować mnóstwo konsol Switch 2

Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl

Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl

Gracz zmienił procesor na nowszy, lecz wydajność spadła; winne było jedno ustawienie w BIOS

Gracz zmienił procesor na nowszy, lecz wydajność spadła; winne było jedno ustawienie w BIOS