futurebeat.pl NEWSROOM Ile klatek na sekundę potrzeba do grania online? Gracze wskazują na minimalny próg Ile klatek na sekundę potrzeba do grania online? Gracze wskazują na minimalny próg Ile klatek na sekundę, tyle opinii. Internauta chciał wiedzieć, ile FPS-ów powinien osiągnąć do optymalnej rozgrywki. Udzielone odpowiedzi były różne, ale udało się znaleźć wspólne rozwiązanie. gamingZbigniew Woźnicki15 października 2024 Źrodło fot. ELLA DON; Unsplash.com; 2021i Gracze chcą w grach osiągnąć, jak najwięcej klatek na sekundę, nawet kosztem oprawy graficznej. Udowodnili to użytkownicy PS5 i tym samym zaskoczyli Marka Cerny’ego. Dlatego dyskusja na temat najbardziej optymalnej liczby FPS-ów regularnie powraca w dyskursie społeczności gamingowej, co stało się ponownie w mediach społecznościowych. Jeden z graczy chciał wiedzieć, jaki minimum jest akceptowalne. Gracze znaleźli „złotą” wartość klatek na sekundęNa subreddicie r/buildapc użytkownik AmuseDeath zapytał, jaką minimalną liczbę FPS-ów w rozgrywce sieciowej gracze tolerują. W odpowiedziach wciąż pojawiły się osoby, którym wystarczy nawet 30 klatek na sekundę. Najczęściej jednak jako minimum podawano 60 klatek, co nawet części graczy już nie wystarcza. Zdecydowanie najpopularniejszą wspominaną wartością był przedział od 100 do 120 FPS-ów. Na tym poziomie płynność gry jest wysoka i nawet przy zejściu do 60 klatek różnica w płynności jest zauważalna. Według części odpowiedzi osiągając wartości powyżej 120 klatek na sekundę (na przykład do 200) zmiana w działaniu tytułu wciąż jest zauważalne, ale nie w takim stopniu, jak przy przejściu z 60 do 120. Dlatego według graczy wspomniana wartość jest najbardziej optymalną do cyfrowej zabawy. Powiązane:Chcesz 60 fps w Monster Hunter Wilds? 720p na PS5 i XSX to cena za płynność Oczywiście nie każdy komputer będzie w stanie obsłużyć wszystkie produkcje w 120 klatkach na sekundę. Jeśli nie jest to możliwe najlepiej spróbować uruchomić grę przynajmniej w 60 FPS-ach, co powinno zapewnić płynną rozgrywkę, która wciąż będzie przyjemna dla oka. Ma to znaczenie szczególnie przy wymagających grach sieciowych, jak strzelanki. Więcej klatek pozwala na znacznie szybszą reakcję, co zwiększa szansę na zwycięstwo. To właśnie od typu gry często zależała odpowiedź graczy na pytanie AmuseDeath. Jeśli mamy do czynienia ze spokojną grą typu Heroes of Might and Magic, to mniejsza liczba klatek na sekundę nie wpływa tak mocno na przyjemność z rozgrywki. Problemem są szybkie gry wymagające natychmiastowego dostosowania się do sytuacji. Pewnym rozwiązaniem są technologie upscalingu, jak DLSS. Czytaj więcej:Niewielki programik Lossless Scaling szykuje rewolucję, ma zaoferować nawet 4-krotnie więcej klatek w grach POWIĄZANE TEMATY: gaming wydajność / płynność animacji Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Wszystko o GeForce RTX 3090. Baza danych kart graficznych Wszystko o GeForce RTX 3090. Baza danych kart graficznych Programista kupuje 12 pamięci USB od Amazona, a ponieważ każda z nich jest paskudnym zakamuflowanym oszustwem, publikuje bezpłatne narzędzie do wykrywania oszustwa Programista kupuje 12 pamięci USB od Amazona, a ponieważ każda z nich jest paskudnym zakamuflowanym oszustwem, publikuje bezpłatne narzędzie do wykrywania oszustwa Kilkanaście lat temu komputery PC miały przycisk Turbo. Wielu myślało, że przyspieszy on działanie komputera, ale w rzeczywistości działał odwrotnie Kilkanaście lat temu komputery PC miały przycisk Turbo. Wielu myślało, że przyspieszy on działanie komputera, ale w rzeczywistości działał odwrotnie Nintendo może mieć przygotowane na premierę nawet 8 milionów egzemplarzy Switcha 2 Nintendo może mieć przygotowane na premierę nawet 8 milionów egzemplarzy Switcha 2