Half-Life 2: RTX to hołd dla gry, który docenią fani PC. NVIDIA świętuje 20-lecie wydania produkcji

Firma Valve świętuje 20-lecie wydania kultowego Half-Life 2. W ramach uczczenia tego hitu z gatunku akcji, NVIDIA i Obifold Studios połączyły siły, aby wprowadzić do gry ray tracing.

gaming
Filip Węgrzyn14 listopada 2024
Źrodło fot. Valve, Orbifold Studios
i

Half-Life 2 od studia Valve to zdecydowanie jeden z największych hitów ostatnich 20 lat i podobnie, jak oryginalna odsłona, był pod pewnymi względami technologiczną rewolucją w przemyśle gier wideo. Tak się właśnie składa, że już 16 listopada będzie miało miejsce dwudziestolecie wydania tego kultowego tytułu. Z tej okazji nad produkcją pochyliła się NVIDIA oraz Orbifold Studios, które to wprowadziły do dzieła zupełnie nową głębie, jaką jest RTX On i ray tracing.

Na oficjalnym kanale YouTube marki NVIDIA GeForce ukazał się film, oddający hołd marce Half-Life, a zwłaszcza drugiej odsłonie. Materiał możecie obejrzeć poniżej:

Half-Life 2 RTX ukaże się już wkrótce, choć data nie została sprecyzowana, jako darmowe rozszerzenie dla posiadaczy produkcji na Steam. Na obecną chwilę nie wiemy też jakie będą wymagania sprzętowe DLC. Z opisu wynika, że tytuł będzie wspierany przez DLSS 3.5, ray tracing, ray reconstruction oraz Reflex. Można zatem założyć, że konieczna będzie jedna z kart GeForce RTX z nowszych generacji.

Twórcy rozszerzenia, Orbifold Studios, nie są przypadkową grupą deweloperów. To stworzony przez fanów serii Half-Life zespół, głównie modderów, którzy w przeszłości produkowali popularne modyfikacje, m.in. Half-Life 2: VR, Remade Assets, Project 17, Raising the Bar: Redux.

Orbifold Studios zadbało nie tylko o wprowadzenie i zintegrowanie gry z najnowszymi technikami NVIDIA, ale też wprowadzili zupełnie nowe wersje assetów, tekstur, powiększyli liczbę poligonów wśród postaci niezależnych. Całość będzie ponadto dostępna w rozdzielczości 4K. Jeśli jesteście ciekaw, jak prezentują się efekty pracy studia, to zachęcamy do powyższego materiału wideo.

POWIĄZANE TEMATY: gaming ray tracing NVIDIA RTX

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

Tej myszki nie zajechało nawet wielogodzinna praca i granie w WoW-a. Logitech G 502 HERO to prawdziwie pancerny gryzoń

Tej myszki nie zajechało nawet wielogodzinna praca i granie w WoW-a. Logitech G 502 HERO to prawdziwie pancerny gryzoń

Gracz Elden Ring odtwarza hit FromSoftware w Unreal Engine 5 i wygląda to po prostu oszałamiająco

Gracz Elden Ring odtwarza hit FromSoftware w Unreal Engine 5 i wygląda to po prostu oszałamiająco

PS5 Pro: Pierwsi gracze narzekają na głośne wentylatory i hałas - jest odpowiedź Sony

PS5 Pro: Pierwsi gracze narzekają na głośne wentylatory i hałas - jest odpowiedź Sony

Optymalizacja, że mrówka nie siada. Recenzja techniczna Empire of the Ants

Optymalizacja, że mrówka nie siada. Recenzja techniczna Empire of the Ants

Niespodziewana aktualizacja Nvidia DLSS zmniejsza rozmiar potrzebnych plików

Niespodziewana aktualizacja Nvidia DLSS zmniejsza rozmiar potrzebnych plików