futurebeat.pl NEWSROOM AMD usunęło Anti-Lag 2 ze Spider-Man 2 na PC; powodował zbyt dużo crashy AMD usunęło Anti-Lag 2 ze Spider-Man 2 na PC; powodował zbyt dużo crashy Najnowsza aktualizacja Marvel's Spider-Man 2 na PC usuwa technologię Anti-Lag 2. Okazało się, że oprogramowanie to powodowało błędy i wyłączanie się gry u użytkowników kart graficznych Radeon. gamingKrystian Łukasik14 lutego 2025 Źrodło fot. Marvel's Spider-Man 2 | Steami Spis treści: Tymczasowe rozwiązanie i problemy z przeszłościProblematyczny port Premiera Marvel's Spider-Man 2 na PC nie obyła się bez problemów. Gracze skarżyli się na liczne usterki, w tym w szczególności na nagłe wyłączanie się gry. Okazało się, że jednym z winowajców jest technologia Anti-Lag 2. Twórcy gry ze studia Nixxes Software, we współpracy z AMD, zidentyfikowali źródło problemu. Jak podali w informacjach o najnowszej aktualizacji, rozruch oprogramowania Anti-Lag 2 może prowadzić do niestabilności sterowników na układach graficznych Radeon. W oryginalnej wiadomości z aktualizacją na platformie Steam czytamy: Badania we współpracy z AMD wykazały, że awarie sterowników na kartach graficznych AMD Radeon mogą być związane z uruchomieniem pakietu SDK Anti-Lag 2 w grze. Następuje to niezależnie od tego, czy opcja jest włączona. Podczas gdy firma AMD pracuje nad poprawką do sterownika graficznego, tymczasowo usunęliśmy Anti-Lag 2 z gry, aby poprawić stabilność na kartach graficznych AMD. Tymczasowe rozwiązanie i problemy z przeszłościFunkcja ta ma powrócić, gdy AMD wyda zaktualizowane sterowniki, które wyeliminują problem. Nie podano jednak konkretnej daty, kiedy to nastąpi. Nie jest to pierwszy raz, gdy technologia Anti-Lag sprawia kłopoty. Przykładowo, w grach takich jak Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Warzone czy Apex Legends, systemy zabezpieczające przed oszustwami błędnie rozpoznawały działanie Anti-Lag+ jako próbę nieuczciwej gry. Najgorzej było w Counter-Strike 2, gdzie włączenie tej technologii mogło skutkować blokadą konta (tzw. banem VAC). Wynikało to z faktu, iż AMD nie skonsultowało się z twórcami gier przed implementacją funkcji, która ingeruje w pliki samej gry (via Tom’s Hardware). Anti-Lag 2 miał rozwiązać te problemy, działając w inny sposób. Niestety, jak widać na przykładzie Marvel’s Spider-Man 2, nowa wersja technologii również nie jest pozbawiona wad. Problematyczny portWarto przypomnieć, że kłopoty z Anti-Lag 2 to nie jedyne niedogodności, z jakimi borykają się pecetowcy. Nasza recenzja techniczna Marvel's Spider-Man 2 wykazała, że gra, choć grywalna na starszym sprzęcie, powoduje ogromne obciążenie procesorów. Następuje to szczególnie przy wysokich ustawieniach graficznych z włączonym ray tracingiem, co przypomina problemy znane również z pecetowego portu Marvel's Spider-Man Remastered. Do tego, jak możemy przeczytać w recenzjach na platformie Steam, gracze stale zgłaszają problemy związane z licznymi niedociągnięciami technicznymi, które uniemożliwiają komfortową rozgrywkę. Tytuł ten wciąż posiada oceny na poziomie „mieszanym” (68% opinii pozytywnych). Zobaczymy zatem czy w najbliższym czasie ulegnie to zmianie na „w większości pozytywne” i problemy zostaną zażegnane. POWIĄZANE TEMATY: gaming bugi / problemy techniczne (gry) AMD problemy techniczne (sprzęt) Radeon Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. AMD może zrezygnować z RX 9060 XT z 8GB pamięci - i to byłoby słuszną decyzją AMD może zrezygnować z RX 9060 XT z 8GB pamięci - i to byłoby słuszną decyzją Discord na progu dużych zmian? Popularny komunikator ma nowego dyrektora generalnego Discord na progu dużych zmian? Popularny komunikator ma nowego dyrektora generalnego Google sprzeda Chrome? Yahoo i twórcy ChatGPT wśród pierwszych chętnych na zakup przeglądarki Google sprzeda Chrome? Yahoo i twórcy ChatGPT wśród pierwszych chętnych na zakup przeglądarki „Nie jestem pewien, czy 'remaster' to w ogóle odpowiednia nazwa” - Twórca pierwszego Obliviona zaskoczony skalą zmian w nowej wersji gry „Nie jestem pewien, czy 'remaster' to w ogóle odpowiednia nazwa” - Twórca pierwszego Obliviona zaskoczony skalą zmian w nowej wersji gry Gdy pojawiło się Super Mario 64, gracze przecierali oczy ze zdumienia. Ta gra pokazała, jak powinny wyglądać platformówki 3D Gdy pojawiło się Super Mario 64, gracze przecierali oczy ze zdumienia. Ta gra pokazała, jak powinny wyglądać platformówki 3D