AMD usunęło Anti-Lag 2 ze Spider-Man 2 na PC; powodował zbyt dużo crashy

Najnowsza aktualizacja Marvel's Spider-Man 2 na PC usuwa technologię Anti-Lag 2. Okazało się, że oprogramowanie to powodowało błędy i wyłączanie się gry u użytkowników kart graficznych Radeon.

gaming
Krystian Łukasik14 lutego 2025
Źrodło fot. Marvel's Spider-Man 2 | Steam
i

Premiera Marvel's Spider-Man 2 na PC nie obyła się bez problemów. Gracze skarżyli się na liczne usterki, w tym w szczególności na nagłe wyłączanie się gry. Okazało się, że jednym z winowajców jest technologia Anti-Lag 2.

Twórcy gry ze studia Nixxes Software, we współpracy z AMD, zidentyfikowali źródło problemu. Jak podali w informacjach o najnowszej aktualizacji, rozruch oprogramowania Anti-Lag 2 może prowadzić do niestabilności sterowników na układach graficznych Radeon.

W oryginalnej wiadomości z aktualizacją na platformie Steam czytamy:

Badania we współpracy z AMD wykazały, że awarie sterowników na kartach graficznych AMD Radeon mogą być związane z uruchomieniem pakietu SDK Anti-Lag 2 w grze. Następuje to niezależnie od tego, czy opcja jest włączona. Podczas gdy firma AMD pracuje nad poprawką do sterownika graficznego, tymczasowo usunęliśmy Anti-Lag 2 z gry, aby poprawić stabilność na kartach graficznych AMD.

Tymczasowe rozwiązanie i problemy z przeszłości

Funkcja ta ma powrócić, gdy AMD wyda zaktualizowane sterowniki, które wyeliminują problem. Nie podano jednak konkretnej daty, kiedy to nastąpi.

Nie jest to pierwszy raz, gdy technologia Anti-Lag sprawia kłopoty. Przykładowo, w grach takich jak Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Warzone czy Apex Legends, systemy zabezpieczające przed oszustwami błędnie rozpoznawały działanie Anti-Lag+ jako próbę nieuczciwej gry. Najgorzej było w Counter-Strike 2, gdzie włączenie tej technologii mogło skutkować blokadą konta (tzw. banem VAC). Wynikało to z faktu, iż AMD nie skonsultowało się z twórcami gier przed implementacją funkcji, która ingeruje w pliki samej gry (via Tom’s Hardware).

Anti-Lag 2 miał rozwiązać te problemy, działając w inny sposób. Niestety, jak widać na przykładzie Marvel’s Spider-Man 2, nowa wersja technologii również nie jest pozbawiona wad.

Problematyczny port

Warto przypomnieć, że kłopoty z Anti-Lag 2 to nie jedyne niedogodności, z jakimi borykają się pecetowcy. Nasza recenzja techniczna Marvel's Spider-Man 2 wykazała, że gra, choć grywalna na starszym sprzęcie, powoduje ogromne obciążenie procesorów. Następuje to szczególnie przy wysokich ustawieniach graficznych z włączonym ray tracingiem, co przypomina problemy znane również z pecetowego portu Marvel's Spider-Man Remastered.

Do tego, jak możemy przeczytać w recenzjach na platformie Steam, gracze stale zgłaszają problemy związane z licznymi niedociągnięciami technicznymi, które uniemożliwiają komfortową rozgrywkę.

Tytuł ten wciąż posiada oceny na poziomie „mieszanym” (68% opinii pozytywnych). Zobaczymy zatem czy w najbliższym czasie ulegnie to zmianie na „w większości pozytywne” i problemy zostaną zażegnane.

Krystian Łukasik

Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Czarny ekran w RTX-ach 50 przejdzie do historii? Nvidia szykuje aktualizację, która ma rozwiązać problem

Czarny ekran w RTX-ach 50 przejdzie do historii? Nvidia szykuje aktualizację, która ma rozwiązać problem

Amazon prezentuję rozwiązania rodem z dystopijnych filmów sci-fi. Nowa wersja Alexy skorzysta z AI

Amazon prezentuję rozwiązania rodem z dystopijnych filmów sci-fi. Nowa wersja Alexy skorzysta z AI

RTX 5060 Ti dostanie więcej VRAM niż RTX 5070? Wyciekła specyfikacja nowej karty graficznej Nvidii

RTX 5060 Ti dostanie więcej VRAM niż RTX 5070? Wyciekła specyfikacja nowej karty graficznej Nvidii

Steam Deck obchodzi trzecie urodziny; handheld sprzedawał się lepiej niż cała konkurencja

Steam Deck obchodzi trzecie urodziny; handheld sprzedawał się lepiej niż cała konkurencja

Nie sądziłam, że najtańsza konsola to najlepszy wybór w 2025 roku. Sprzęt za nieco ponad tysiaka odpali gry, które zamęczają dużo droższego PC

Nie sądziłam, że najtańsza konsola to najlepszy wybór w 2025 roku. Sprzęt za nieco ponad tysiaka odpali gry, które zamęczają dużo droższego PC