Xbox Series S winny opóźnienia Black Myth Wukong. Game Science ma problem z optymalizacją

Wiemy, dlaczego Black Myth: Wukong wciąż nie pojawił na się na konsolach Xbox Series X i S. Według jednego z deweloperów Game Science powodem jest to, że sprzęt Microsoftu jest za słaby z powodu ograniczonej pamięć RAM.

tech
Zbigniew Woźnicki2 stycznia 2025
Źrodło fot. Black Myth: Wukong; Game Science; 2024
i

Wydajność Xboksa Series S jest wyjątkowo sporną kwestią. Na przestrzeni kilku lat kolejni deweloperzy krytykowali możliwości konsoli, a teraz dołącza do nich Game Science. Zdaniem jednego z deweloperów, Feng Ji, słabsze urządzenie jest winne braku obecności Black Myth: Wukong na platformie Microsoftu. Problem dotyczy współdzielonych 10 GB RAM-u (vide The Gamer).

Black Myth: Wukong nieobecny przez Xboksa Series S

Od premiery Black Myth: Wukong na PC i konsolach PlayStation 5 minęło kilka miesięcy, a my wciąż nawet nie mamy daty premiery gry na Xboksach Series X i S. Reżyser gry Feng Ji wypowiedział się o problemie w mediach społecznościowych i wygląda na to, że winna jest słabsza konsola Microsoftu. Deweloper stwierdził, że kłopotliwym aspektem jest niewielka ilość RAM-u.

Według Feng Ji 10 GB jest niewystarczające i Game Science brakuje przynajmniej kilku lat doświadczenia w optymalizowaniu gier, żeby Black Myth: Wukong działał sprawnie. Wypowiedź brzmi niepokojąco, bo może oznaczać, że posiadacze konsol Xbox Series X i S nie zobaczą wspomnianej gry jeszcze nawet przez kilka lat. Kwestia optymalizacji może być prawdziwa, bo na PC gra ma swoje problemy, a pod wpisem Feng Ji jeden z graczy śmiał się, że na PS5 produkcja pozostawia trochę do życzenia.

Wiemy, że nowe gry na Xboksie Series S mogą działać dobrze, czego dowodem jest S.T.A.L.K.E.R. 2, który pomimo licznych problemów technicznych na słabszej konsoli radzi sobie przyzwoicie utrzymując 30 klatek na sekundę. Taki klatkaż może jednak być za niski dla tak dynamicznej gry, jaką jest Black Myth: Wukong i twórcy prawdopodobnie starają się osiągnąć 60 klatek.

Natomiast Indiana Jones i Wielki Krąg pokazał, że na Xbox Series S można grać w 60 fps-ach, nawet gdy gra wyciska z komputerów ostatnie soki. Jak widać to specyficzna konsola, która wymaga specyficznego optymalizacyjnego podejścia. Może Game Science otrzyma wsparcie od Microsoftu, żeby przyspieszyć prace nad optymalizacją gry.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Razer pokazał Blade 16 - niemożliwie cienkiego laptopa z RTX 5090 na pokładzie

Razer pokazał Blade 16 - niemożliwie cienkiego laptopa z RTX 5090 na pokładzie

Sprzedawca twierdzi, że jego komputer do gier jest wart ponad 10 000 złotych i oferuje go za 7500 złotych, ale prawda jest zupełnie inna

Sprzedawca twierdzi, że jego komputer do gier jest wart ponad 10 000 złotych i oferuje go za 7500 złotych, ale prawda jest zupełnie inna

DLSS 4 i Generator wielu klatek DLSS; jeśli chcesz nowego skalowania Nvidii, to zakup RTX 50 jest obowiązkowy

DLSS 4 i Generator wielu klatek DLSS; jeśli chcesz nowego skalowania Nvidii, to zakup RTX 50 jest obowiązkowy

Intel stawia na karty graficzne i wbrew pogłoskom nie planuje ich porzucać w przyszłości

Intel stawia na karty graficzne i wbrew pogłoskom nie planuje ich porzucać w przyszłości

To koniec pewnej epoki dla Della i całej branży. Odeszły marki znane od lat, nastała era ajfonizacji

To koniec pewnej epoki dla Della i całej branży. Odeszły marki znane od lat, nastała era ajfonizacji