futurebeat.pl NEWSROOM „Xbox powinien dążyć do bycia największym na świecie”. Były szef Blizzarda krytykuje obecną politykę Microsoftu „Xbox powinien dążyć do bycia największym na świecie”. Były szef Blizzarda krytykuje obecną politykę Microsoftu Trwająca w branży dyskusja na temat przyszłości Xboksa jako producenta sprzętu lub uniwersalnego dostawcy gier nabrała nowego wymiaru za sprawą komentarzy byłego szefa Blizzarda. gamingKrystian Łukasik30 czerwca 2025 Źrodło fot. Diego Marin | Unsplashi Spis treści: Niejasna tożsamość i rada od weteranaKontekst rynkowy: Dlaczego w ogóle o tym mówimy?Sprzęt wciąż w grze? Plotki o nowej generacji Weteran branży i były wiceprezes Microsoftu, Mike Ybarra, wywołał w mediach społecznościowych dyskusję na temat przyszłości marki Xbox. Jego zdaniem firma z Redmond zdaje się tracić swoją tożsamość, a próba redefinicji tego, czym jest Xbox, prowadzi do zamieszania zarówno wśród graczy, jak i na rynku. Sugeruje on radykalne rozwiązanie. Niejasna tożsamość i rada od weteranaW serii wpisów na platformie społecznościowej X, Mike Ybarra, który przez 20 lat piastował wysokie stanowiska w Microsofcie, a następnie kierował Blizzard Entertainment, nie krył swojego zaniepokojenia. Jego zdaniem obecna strategia giganta z Redmond jest niejasna i potrzebuje natychmiastowej korekty. Ciężko patrzeć, jak Xbox jest zdezorientowany co do tego, kim jest i czym powinien być. […] Wybierzcie swój kierunek i trzymajcie się go. Ybarra uważa, że próby przedstawiania Xboksa jako szerokiego ekosystemu obejmującego telewizory, komputery i urządzenia mobilne mijają się z powszechnym postrzeganiem marki. W odpowiedzi jednemu z użytkowników, który bronił strategii Microsoftu, były szef Blizzarda stwierdził, iż ten dał się całkowicie zwieść korporacyjnej narracji. Dla zdecydowanej większości konsumentów Xbox to po prostu konsola do gier. Całkowicie kupiłeś ich narrację. Zapytaj kogokolwiek na ulicy, czym jest Xbox, a w 99% przypadków odpowiedzą, że to konsola do gier. To jest tożsamość. Kropka. Zapytany przez internautów o to, jaką drogę powinien obrać Microsoft, Ybarra przedstawił odważną i jednoznaczną wizję. Według niego firma powinna w pełni zaakceptować rolę wydawcy, nawet kosztem sprzętu, który przez lata był fundamentem marki. Dla mnie to proste. Xbox powinien dążyć do tego, by stać się największym na świecie wydawcą treści rozrywkowych. Pozbądźcie się wszystkiego innego i skupcie się. Nie bójcie się powiedzieć, kim jesteście. Zaakceptujcie ten kierunek. Słowa te wywołały zrozumiały niepokój wśród posiadaczy konsol Xbox, którzy obawiają się, że producent zaniedbuje ich platformę na rzecz wydawania swoich flagowych tytułów na konkurencyjnych urządzeniach, takich jak PlayStation. Kontekst rynkowy: Dlaczego w ogóle o tym mówimy?Krytyka Ybarry nie bierze się znikąd. Dział gier Microsoftu przechodzi obecnie okres transformacji. Korporacja coraz śmielej publikuje swoje dotychczas ekskluzywne gry na innych platformach, co jest odpowiedzią na rosnące koszty produkcji gier AAA, które mogą sięgać nawet 200 milionów dolarów za tytuł. Aby tak gigantyczne inwestycje, jak zakup Activision Blizzard za niemal 70 miliardów dolarów, mogły się zwrócić, konieczne jest dotarcie do jak najszerszej publiczności. Powiązane:Męczyłem się z szukaniem gier i aplikacji w bibliotece Xboxa, ale nowa aktualizacja ekranu głównego rozwiązuje mój problem Nie bez znaczenia jest również popularność konsol tej generacji. Podczas gdy Sony sprzedało już ponad 75 milionów egzemplarzy PlayStation 5, Xbox Series X i S rozeszły się w granicach 30 milionów sztuk (via Gaming Bolt). Ta dysproporcja sprawia, że ograniczanie dostępności gier do własnego sprzętu, staje się z biznesowego punktu widzenia coraz trudniejsze do uzasadnienia. Wypuszczanie gier na inne platformy nie jest jednak już niczym niezwykłym. Samo Sony od dłuższego czasu z powodzeniem wydaje swoje największe hity na komputery PC. Rynek ewoluuje, a idea „wojen konsol” opartych na żelaznej wyłączności tytułów zdaje się odchodzić do lamusa. Sprzęt wciąż w grze? Plotki o nowej generacjiMimo sugestii Ybarry i strategicznego zwrotu w stronę multiplatformowości, nic nie wskazuje na to, by Microsoft zamierzał całkowicie porzucić rynek sprzętowy. Pojawiające się w sieci przecieki, m.in. od znanego insidera Jeza Cordena, sugerują, że następca Xbox Series X|S zakończył już pierwszą fazę projektowania. Oznacza to, że firma aktywnie pracuje nad nową, pełnoprawną konsolą. Co więcej, niedawne doniesienia o nowej architekturze AMD, oznaczonej jako UDNA, wskazują na dwukrotny wzrost wydajności w śledzeniu promieni (ray tracing) i znaczące ulepszenia w obszarze AI. Leakerzy potwierdzają, że zarówno następny Xbox, jak i PlayStation 6, mają bazować właśnie na tej technologii. Jeśli plotki te się potwierdzą, oznaczać to będzie, że Microsoft stale inwestuje w rozwój sprzętu nowej generacji, chcąc rywalizować z Sony na polu mocy obliczeniowej i innowacji technologicznych. Konsole marki Xbox kupisz tutaj Przyszłość marki Xbox rysuje się więc w dwóch równoległych kierunkach: dążenie do bycia globalnym wydawcą na wzór Netfliksa w świecie gier, z usługą Game Pass jako centralnym produktem dostępnym wszędzie, kontynuacja rozwoju potężnych konsol stacjonarnych i być może urządzeń przenośnych.Najbliższe lata pokażą, czy gigantowi uda się pogodzić te dwa światy i jasno zdefiniować swoją tożsamość na nowo. Czytaj więcej:PS6 i nowy Xbox z dwukrotnie potężniejszym ray tracingiem? Przeciek o nowej architekturze AMD zapowiada przełom Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy! POWIĄZANE TEMATY: gaming Xbox Microsoft Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. Leciwe Toy Story 2 doczekało się fanowskiego remaku na Unreal Engine 5. Efekt robi wrażenie Leciwe Toy Story 2 doczekało się fanowskiego remaku na Unreal Engine 5. Efekt robi wrażenie Reddit świętuje 20 urodziny i zapowiada dostosowanie się do obecnych realiów AI Reddit świętuje 20 urodziny i zapowiada dostosowanie się do obecnych realiów AI Intel szykuje potwora z 52 rdzeniami. Nowa generacja CPU namiesza w 2026? Intel szykuje potwora z 52 rdzeniami. Nowa generacja CPU namiesza w 2026? 24 GB pamięci na pokładzie. Specyfikacja NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti SUPER wyciekła do sieci 24 GB pamięci na pokładzie. Specyfikacja NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti SUPER wyciekła do sieci Android 16 będzie cię ostrzegać przed oszustami. Kolejny krok w kierunku ochrony prywatności Android 16 będzie cię ostrzegać przed oszustami. Kolejny krok w kierunku ochrony prywatności