futurebeat.pl NEWSROOM Metaverse to kosztowny bubel, firma znów traci fortunę Metaverse to kosztowny bubel, firma znów traci fortunę Meta odnotowała 2,8 mld dolarów straty netto w drugim kwartale 2022 roku w związku z Metaverse. To kolejny kwartał z gigantycznymi stratami, ale firma wydaje się nadal wierzyć w swoje najnowsze dzieło. newsKamil Cuber28 lipca 2022 125 Źródło: Unsplash | Dima Solomin Choć Mark Zuckerberg stara się roztaczać wizję wspaniałej przyszłości opartej o wirtualny świat Metaverse, to rzeczywistość maluje się w ciemniejszych barwach. Firma Reality Labs, odpowiedzialna za dział VR korporacji Meta, ogłosiła straty w wysokości 2,8 mld dolarów netto w drugim kwartale tego roku. Podobny wynik odnotowano w poprzednim kwartale. Zestaw Oculus Quest 2. Źródło: Unsplash | Vinicius „amnx" Amano. Jest to dość zaskakujące, biorąc pod uwagę stale rosnącą sprzedaż sprzętu oraz oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Jak donosi portal VentureBeat, w drugim kwartale firma Reality Labs wygenerowała przychód w wysokości 452 mln dolarów. To prawie o połowę więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Aby dodatkowo zwiększyć wpływy, firma ogłosiła podniesienie ceny zestawu Oculus Quest 2 o 100 dolarów. Źródło: Oficialny sklep Facebooka Pomimo tak niekorzystnego stosunku zysków do strat, Mark Zuckerberg nie zamierza wycofać się ze swojego przedsięwzięcia, które w przyszłości może przynieść miliardy dolarów. Jak wskazał w rozmowie z analitykiem: Metaverse to ogromna szansa z wielu powodów. Umożliwia pełniejsze doświadczenie interakcji społecznych, w których odczuwasz prawdziwą obecność innych ludzi, bez względu na to, co robisz Jak na razie projekt nie znalazł jednak zainteresowania wśród nastolatków, a twórcy muszą mierzyć się z wysokimi prowizjami. Twórca PlayStation wprost stwierdził, że to nie ma sensu. Meta może jednak pozwolić sobie na ryzykowne inwestycje, gdyż całkowity dochód netto firmy za drugi kwartał wyniósł 6,69 mld dolarów. Czytaj więcej:Twitter pozwoli na edycję postów, ale będzie sporo ograniczeń POWIĄZANE TEMATY: Internet social media metaverse wyniki finansowe Facebook / Meta Kamil Cuber Kamil Cuber Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a. „Dziadek ma lepsze parametry ode mnie”: Senior chce dać wnukowi komputer do gier, który jest naprawdę dobry „Dziadek ma lepsze parametry ode mnie”: Senior chce dać wnukowi komputer do gier, który jest naprawdę dobry YouTuber pozwala swojemu synowi wybrać, którego handhelda chce - jego decyzja pokazuje, że sprzęt często nie jest najważniejszy YouTuber pozwala swojemu synowi wybrać, którego handhelda chce - jego decyzja pokazuje, że sprzęt często nie jest najważniejszy Zdesperowany hobbysta komputerowy prosi o pomoc po wydaniu 72 000 złotych na komputer, który nie działa, mimo zwrotu kilku części Zdesperowany hobbysta komputerowy prosi o pomoc po wydaniu 72 000 złotych na komputer, który nie działa, mimo zwrotu kilku części PSP nie było pierwszym handheldem PlayStation. Firma kombinowała z przenośnym graniem już w epoce PS1 PSP nie było pierwszym handheldem PlayStation. Firma kombinowała z przenośnym graniem już w epoce PS1 „Za 2 lata AI zastąpi 25% zawodów, a za 5 lat zyska świadomość”: Rafał Brzoska z InPostu zwiastuje dramat na rynku pracy „Za 2 lata AI zastąpi 25% zawodów, a za 5 lat zyska świadomość”: Rafał Brzoska z InPostu zwiastuje dramat na rynku pracy