Metaverse to kosztowny bubel, firma znów traci fortunę

Meta odnotowała 2,8 mld dolarów straty netto w drugim kwartale 2022 roku w związku z Metaverse. To kolejny kwartał z gigantycznymi stratami, ale firma wydaje się nadal wierzyć w swoje najnowsze dzieło.

news
Kamil Cuber28 lipca 2022
125

Źródło: Unsplash | Dima Solomin

Choć Mark Zuckerberg stara się roztaczać wizję wspaniałej przyszłości opartej o wirtualny świat Metaverse, to rzeczywistość maluje się w ciemniejszych barwach. Firma Reality Labs, odpowiedzialna za dział VR korporacji Meta, ogłosiła straty w wysokości 2,8 mld dolarów netto w drugim kwartale tego roku. Podobny wynik odnotowano w poprzednim kwartale.

Metaverse to kosztowny bubel, firma znów traci fortunę - ilustracja #1
Zestaw Oculus Quest 2. Źródło: Unsplash | Vinicius „amnx" Amano.

Jest to dość zaskakujące, biorąc pod uwagę stale rosnącą sprzedaż sprzętu oraz oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Jak donosi portal VentureBeat, w drugim kwartale firma Reality Labs wygenerowała przychód w wysokości 452 mln dolarów. To prawie o połowę więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Aby dodatkowo zwiększyć wpływy, firma ogłosiła podniesienie ceny zestawu Oculus Quest 2 o 100 dolarów.

Metaverse to kosztowny bubel, firma znów traci fortunę - ilustracja #2
Źródło: Oficialny sklep Facebooka

Pomimo tak niekorzystnego stosunku zysków do strat, Mark Zuckerberg nie zamierza wycofać się ze swojego przedsięwzięcia, które w przyszłości może przynieść miliardy dolarów. Jak wskazał w rozmowie z analitykiem:

Metaverse to ogromna szansa z wielu powodów. Umożliwia pełniejsze doświadczenie interakcji społecznych, w których odczuwasz prawdziwą obecność innych ludzi, bez względu na to, co robisz

Jak na razie projekt nie znalazł jednak zainteresowania wśród nastolatków, a twórcy muszą mierzyć się z wysokimi prowizjami. Twórca PlayStation wprost stwierdził, że to nie ma sensu. Meta może jednak pozwolić sobie na ryzykowne inwestycje, gdyż całkowity dochód netto firmy za drugi kwartał wyniósł 6,69 mld dolarów.

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU

Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU

Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych

Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione