futurebeat.pl NEWSROOM Większość graczy będzie musiała trochę poczekać na Automatic Super Resolution od Microsoftu. W pierwszej kolejności dostaną go sprzęty z procesorami Qualcomm X Elite Większość graczy będzie musiała trochę poczekać na Automatic Super Resolution od Microsoftu. W pierwszej kolejności dostaną go sprzęty z procesorami Qualcomm X Elite Microsoft łączy siły z Qualcommem, aby wprowadzić Auto-SR, nową technologię skalowania obrazu, która ma poprawić wrażenia graczy, początkowo jedynie na laptopach z procesorami Snapdragon X Elite. techKrystian Łukasik22 maja 2024 Źrodło fot. Qualcommi Microsoft zaprezentował ekscytujące wieści dotyczące swojej nowej technologii o nazwie „Automatic Super Resolution” (Auto-SR). Microsoft stawia na współpracę z QualcommemNiestety, nie wszyscy gracze będą mogli od razu skorzystać z dobrodziejstw Auto-SR. Początkowo funkcja ta będzie dostępna wyłącznie na laptopach wyposażonych w procesory Qualcomm Snapdragon X Elite. Jest to nowa generacja chipów mobilnych, które charakteryzują się wysoką wydajnością oraz zaawansowanymi możliwościami w zakresie sztucznej inteligencji. Wybór Microsoftu wydaje się logiczny, ponieważ Snapdragon X Elite idealnie wpisuje się w koncepcję Auto-SR, gdzie istotną rolę odgrywa właśnie AI. Microsoft nie zamierza ograniczać Auto-SR tylko do sprzętu z procesorami Qualcomm. W przyszłości planowane jest rozszerzenie wsparcia na inne platformy sprzętowe, w tym zapewne również komputery stacjonarne. Oznacza to, że większość graczy będzie musiała uzbroić się w cierpliwość i poczekać na swoją kolej. Jednakże, na oficjalnej stronie wsparcia Micosoft Windows 11, pojawiła się informacja, że aby w przyszłości skorzystać z możliwości Auto-SR na komputerze osobistym, wymagane będzie posiadanie systemu Windows 11 w wersji 24H2 lub nowszej. Choć nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone przez inne źródło. DirectSR - rozwiązanie przyszłościAuto-SR będzie częścią większego interfejsu Microsoftu o nazwie DirectSR. Jest to zestaw narzędzi i interfejsów programistycznych (API), które ułatwią deweloperom gier implementację różnych technologii skalowania obrazu, takich jak DLSS (Nvidia), FSR (AMD) czy XeSS (Intel). DirectSR będzie funkcjonować niejako jako pośrednik między grą a kartą graficzną, automatycznie wybierając najlepszą metodę skalowania w zależności od dostępnego sprzętu. DirectSR będzie niezależny od platformy sprzętowej, co oznacza, że zadziała zarówno na kartach graficznych Nvidii, AMD, jak i Intela. Dzięki temu deweloperzy nie będą musieli tworzyć osobnych wersji swoich gier dla każdej platformy, co znacznie ułatwi i przyspieszy proces ich produkcji. Auto-SR to wciąż niewiadomaChociaż Auto-SR to obiecująca technologia, wciąż pozostaje kilka pytań bez odpowiedzi. Nie wiemy na przykład, jak bardzo Auto-SR wpłynie na jakość obrazu w grach oraz czy różnice będą zauważalne dla przeciętnego gracza. Ponadto, pozostaje kwestia wydajności – jak w praktyce Auto-SR przełoży się na wzrost liczby klatek na sekundę w grach? Na te pytania będziemy musieli poczekać na odpowiedź do momentu, gdy Auto-SR trafi do szerszego grona odbiorców. POWIĄZANE TEMATY: tech Microsoft AI / sztuczna inteligencja DLSS Windows 11 Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. Android 16 Beta 3 - co nowego? Sprawdzamy nowości wprowadzone przez Google Android 16 Beta 3 - co nowego? Sprawdzamy nowości wprowadzone przez Google Nie tylko przekłamane trailery. Sony miało nietypowy pomysł na pada i wyposażenie PS3 Nie tylko przekłamane trailery. Sony miało nietypowy pomysł na pada i wyposażenie PS3 Demo Half-Life 2 RTX z datą premiery. Legendarny FPS wypróbujemy już wkrótce Demo Half-Life 2 RTX z datą premiery. Legendarny FPS wypróbujemy już wkrótce Projekt Kennan: to ASUS ma zbudować pierwszego handhelda marki Xbox Projekt Kennan: to ASUS ma zbudować pierwszego handhelda marki Xbox Radeon RX 9070 XT w tej wersji miał nigdy nie powstać, ale wygląda na to, że pojawił się w Chinach Radeon RX 9070 XT w tej wersji miał nigdy nie powstać, ale wygląda na to, że pojawił się w Chinach