futurebeat.pl NEWSROOM Microsoft zaprezentował technologię DirectSR, która ułatwia wdrożenie skalowania obrazu Microsoft zaprezentował technologię DirectSR, która ułatwia wdrożenie skalowania obrazu Microsoft we współpracy z producentami kart graficznych stworzył DirectSR, interfejs umożliwiający programistom na łatwiejsze wprowadzanie technik skalowania obrazu do gier. techKamil Cuber25 marca 2024 Źrodło fot. Unsplash | Lumiere Rezaie.i Technologie skalowania obrazu stają się coraz popularniejsze. Jednak posiadają one jedną zasadniczą wadę - zwykle do uruchomienia wybranej techniki konieczne jest posiadanie karty graficznej od konkretnego producenta. Wyjątkiem jest FSR od AMD, który można uruchomić nawet na układach konkurencji. Powiązane:Pierwszy AMD RX 9070 pojawił na polskim Amazonie. Cena zwala z nóg Twórcy dostrzegają ten problem. Jako pierwszy postanowił go rozwiązać Microsoft. Amerykański gigant we współpracy z Nvidią, AMD oraz Intelem tworzy interfejs API DirectSR. W założeniach ma on ułatwić wprowadzanie skalowania obrazu do tworzonych gier. Pierwsza prezentacja omawianej techniki nastąpiła w trakcie targów GDC 2024. Zgodnie dostępnymi informacjami DirectSR ma odpowiadać za wstępne przetwarzanie oraz przygotowanie danych wyjściowych. Następnie będzie mógł je przesyłać do wybranej przez użytkownika technologii skalowania. Większość z obecnie stosowanych upscalerów, działa na podobnej zasadzie. Więc nie powinno być zbyt wiele problemów z przygotowaniem odpowiednich dla wszystkich zestawów danych. Dodatkowo funkcja nie będzie wymagała posiadania układu do obsługi sztucznej inteligencji NPU. DirectSR ma współpracować z FSR, DLSS oraz XeSS. Źródło: 4Gamer. Niestety nie zostało ogłoszone, kiedy możemy spodziewać się DirectSR. Microsoft miał dopiero niedawno rozpocząć prace nad omawianym interfejsem. Więc prawdopodobnie w najbliższym czasie nie otrzymamy zbyt wiele informacji na jego temat. Nie wiadomo także, z jakim przyjęciem może się on spotkać wśród programistów. Optymizmem za to napawa fakt, że w prace nad DirectSR zaangażowani są inżynierowie z AMD oraz Nvidii, a więc dwóch największych dostawców kart graficznych. Czytaj więcej:Zamieszanie z cenami RTX-ów 5070 Ti od MSI. Producent ugiął się pod krytyką graczy? POWIĄZANE TEMATY: tech karty graficzne Microsoft Kamil Cuber Kamil Cuber Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a. Konkurencja The Sims 4 tylko dla ludzi o mocnym sprzęcie. Poznaliśmy wymagania sprzętowe inZOI Konkurencja The Sims 4 tylko dla ludzi o mocnym sprzęcie. Poznaliśmy wymagania sprzętowe inZOI Ta karta ma zdeklasować RTX 5090; będzie 10 razy szybsza i to wszystko przy jedynie 120W Ta karta ma zdeklasować RTX 5090; będzie 10 razy szybsza i to wszystko przy jedynie 120W Apple szykuje sporą zmianę? iPhone 17 Pro ma skorzystać z technologii, na którą czekaliśmy latami Apple szykuje sporą zmianę? iPhone 17 Pro ma skorzystać z technologii, na którą czekaliśmy latami W tym jednym aspekcie Xbox dał plamę. Jej rozwiązanie to nr 1 u Amazona i wybawienie dla każdego posiadacza Series X/S W tym jednym aspekcie Xbox dał plamę. Jej rozwiązanie to nr 1 u Amazona i wybawienie dla każdego posiadacza Series X/S RX 9070 wygrywa z RTX 4070 Ti SUPER; wystarczyło obniżyć napięcie GPU RX 9070 wygrywa z RTX 4070 Ti SUPER; wystarczyło obniżyć napięcie GPU