„Wersja beta nie osiągała założonej przez nas wydajności”; Monster Hunter Wilds na konsolach ma działać w 60 fpsach

Twórcy gry Monster Hunter Wilds potwierdzili obniżenie minimalnych wymagań sprzętowych na PC. Konsolowe wersje gry zaoferują tryb priorytetu grafiki i tryb priorytetu liczby klatek na sekundę, z wyjątkiem Xbox Series S, który będzie działał w 30 FPS.

gaming
Krystian Łukasik20 grudnia 2024
Źrodło fot. Monster Hunter Wilds | Steam
i

Capcom, podczas wczorajszego livestreamu dedykowanego grze Monster Hunter Wilds, uspokoił graczy i zapowiedział, że problemy z wydajnością zauważone w becie zostały rozwiązane. Tytuł na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X ma działać w 60 klatkach na sekundę.

W podczas tego wydarzenia, reżyser gry Yuya Tokuda podzielił się również szczegółami dotyczącymi wydajności Monster Hunter Wilds na konsolach. Potwierdził on, że problemy z płynnością, na które skarżyli się gracze po testach wersji beta, zostały rozwiązane.

Wersja beta nie osiągała założonej przez nas wydajności. Szczerze mówiąc, była to wcześniejsza wersja, która nie była w pełni zoptymalizowana i występowały pewne problemy z renderowaniem grafiki w trybie priorytetu liczby klatek na sekundę

– przyznał Tokuda.

Tokuda zapewnił także, że w finalnej wersji gry poprawiono detale takie jak futro i pióra, a płynność rozgrywki „zbliża się do docelowych 60 klatek na sekundę”.

Dwa tryby graficzne na PS5 i Xbox Series X

Zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X będą oferować dwa tryby graficzne z identycznymi ustawieniami:

  1. Tryb Priorytetu Grafiki: 30 klatek na sekundę, z rozdzielczością renderowania 3072x1728 i upscalem do rozdzielczości 4K (3840x2160).
  2. Tryb Priorytetu Klatek: 60 klatek na sekundę, z rozdzielczością renderowania 1920x1080 i upscalem do rozdzielczości 4K (3840x2160).

Xbox Series S będzie obsługiwać tylko jeden tryb graficzny, z rozdzielczością 1920x1080 i 30 klatkami na sekundę.

Patch dla PS5 Pro w dniu premiery

Tokuda potwierdził również, że w dniu premiery zostanie udostępniona łatka dla konsoli PlayStation 5 Pro, która poprawi grafikę. Więcej szczegółów na ten temat zostanie ujawnionych bliżej premiery.

Obniżone wymagania na PC i narzędzie benchmarkowe

Zespół deweloperski pracuje również nad obniżeniem minimalnych wymagań sprzętowych dla wersji PC. To dobra wiadomość, zwłaszcza w świetle niedawnej bety Monster Hunter Wilds, która ujawniła poważne problemy z optymalizacją. Gra działała bowiem z niską płynnością nawet na bardzo mocnych konfiguracjach, takich jak RTX 4070.

Twórcy rozważają również wydanie narzędzia benchmarkowego, które pomoże graczom sprawdzić, czy ich komputer poradzi sobie z grą.

Premiera Monster Hunter Wilds

Monster Hunter Wilds zadebiutuje 28 lutego 2025 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S.

Krystian Łukasik

Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

„Twórcy oszukali wszystkich, by uwierzyli, że ich praca jest oryginalna”. Nieoficjalne gry na Wii działały dzięki skradzionemu kodowi od Nintendo

„Twórcy oszukali wszystkich, by uwierzyli, że ich praca jest oryginalna”. Nieoficjalne gry na Wii działały dzięki skradzionemu kodowi od Nintendo

Ryzen 9800X3D znów ma problemy i pada na płycie ASRocka. Sprzęt wytrzymał ledwo dwa miesiące

Ryzen 9800X3D znów ma problemy i pada na płycie ASRocka. Sprzęt wytrzymał ledwo dwa miesiące

To najładniejsza gra wyścigowa na PS5. Recenzja technologiczna Forza Horizon 5

To najładniejsza gra wyścigowa na PS5. Recenzja technologiczna Forza Horizon 5

Nvidia wypuściła hotfix do sterowników Game Ready 576.26, ale użytkownicy dalej skarżą się na problemy

Nvidia wypuściła hotfix do sterowników Game Ready 576.26, ale użytkownicy dalej skarżą się na problemy

Microsoft ma pracować nad trzema nowymi kontrolerami Xbox. Przez WiFi połączą się z routerem

Microsoft ma pracować nad trzema nowymi kontrolerami Xbox. Przez WiFi połączą się z routerem