PS5 Pro / PlayStation 5 Pro

top tematy
Miała być nostalgia, jest frustracja. Oblivion Remastered na konsolach z poważnymi problemami technicznymi

Miała być nostalgia, jest frustracja. Oblivion Remastered na konsolach z poważnymi problemami technicznymi

Odświeżony Oblivion to prawdziwa uczta dla oczu dzięki Unreal Engine 5. Konsolowy sprzęt niestety nie ma łatwo z tą grą, występują spadki fps, a nawet krytyczne błędy.

konsole
Arkadiusz Strzała12 maja 2025
Miała być nostalgia, jest frustracja. Oblivion Remastered na konsolach z poważnymi problemami technicznymi
Sony ma szykować PSSR 2. Ulepszona wersja technologii ma zaoferować obsługę 4K i 120 FPS-ów

Sony ma szykować PSSR 2. Ulepszona wersja technologii ma zaoferować obsługę 4K i 120 FPS-ów

Sony według nieoficjalnych doniesień intensyfikuje prace nad nową generacją technologii PSSR. Jej ulepszona wersja ma przynieść zauważalny wzrost jakości wizualnej oraz wydajności w grach. Jej głównym celem może nawet być osiągnięcie płynniejszej rozgrywki w wysokich rozdzielczościach, w tym stabilnego 4K przy 120 klatkach na sekundę.

konsole
Krystian Łukasik10 maja 2025
Sony ma szykować PSSR 2. Ulepszona wersja technologii ma zaoferować obsługę 4K i 120 FPS-ów
Grafika w zwiastunie GTA 6 budzi gorącą dyskusję. Rockstar: „Materiał został nagrany na PS5”

Grafika w zwiastunie GTA 6 budzi gorącą dyskusję. Rockstar: „Materiał został nagrany na PS5”

Graficzne detale pokazane w zwiastunie promującym GTA 6 wyglądają obłędnie, ale w sieci trwa gorąca dyskusja: czy to, co zobaczyliśmy, rzeczywiście oddaje jakość finalnej gry?

gaming
Julia Sobasz8 maja 2025
Grafika w zwiastunie GTA 6 budzi gorącą dyskusję. Rockstar: „Materiał został nagrany na PS5”
PS5 Pro nie uratuje GTA 6 przed 30 FPS? Eksperci z Digital Foundry wyjaśniają

PS5 Pro nie uratuje GTA 6 przed 30 FPS? Eksperci z Digital Foundry wyjaśniają

Najnowsza analiza techniczna drugiego zwiastuna Grand Theft Auto VI, przeprowadzona przez ekspertów z Digital Foundry, dostarcza szczegółowych informacji na temat imponującej oprawy wizualnej gry. Jednocześnie ich wnioski wskazują, że zaawansowane technologie, takie jak integralne globalne oświetlenie oparte na śledzeniu promieni (RTGI), prawdopodobnie przełożą się na docelową płynność 30 klatek na sekundę na konsolach obecnej generacji.

gaming
Krystian Łukasik8 maja 2025
PS5 Pro nie uratuje GTA 6 przed 30 FPS? Eksperci z Digital Foundry wyjaśniają
Sony po raz pierwszy pokazało szczegóły wnętrza PS5 Pro - oto dokładny opis zmian konstrukcyjnych

Sony po raz pierwszy pokazało szczegóły wnętrza PS5 Pro - oto dokładny opis zmian konstrukcyjnych

Na blogu PlayStation Sony porównało pod względem konstrukcji obie konsole - PS5 i PS5 Pro. Różni je wiele szczegółów, nie tylko to, co widać w specyfikacji technicznej.

konsole
Arkadiusz Strzała23 kwietnia 2025
Sony po raz pierwszy pokazało szczegóły wnętrza PS5 Pro - oto dokładny opis zmian konstrukcyjnych
PSSR w Assassin’s Creed Shadows na PS5 Pro nie jest takie idealne? Analiza wskazuje na pewne kompromisy

PSSR w Assassin’s Creed Shadows na PS5 Pro nie jest takie idealne? Analiza wskazuje na pewne kompromisy

Digital Foundry wzięło pod lupę najnowszy patch do Assassin's Creed Shadows, który aktywuje technologię PSSR i wzbogaca tryb Zbalansowany o śledzenie promieni na PlayStation 5 Pro. Szczegółowe testy pokazują złożony obraz sytuacji, gdzie potencjalne korzyści wizualne nowego upscalingu są równoważone przez zauważalny spadek wydajności i pewne problemy techniczne.

gaming
Krystian Łukasik16 kwietnia 2025
PSSR w Assassin’s Creed Shadows na PS5 Pro nie jest takie idealne? Analiza wskazuje na pewne kompromisy
20% więcej ray tracingu? „Tylko pies to usłyszy” - były szef Sony Interactive Entertainment o różnicach między konsolami a najwydajniejszymi PC do gier

20% więcej ray tracingu? „Tylko pies to usłyszy” - były szef Sony Interactive Entertainment o różnicach między konsolami a najwydajniejszymi PC do gier

W branży gier wideo stale toczy się debata o znaczeniu ciągłych ulepszeń sprzętowych. Do dyskusji włączył się były wysoko postawiony pracownik PlayStation, Shawn Layden, który poddał w wątpliwość, czy większość graczy w ogóle dostrzega subtelne różnice między konsolami a komputerami PC.

gaming
Krystian Łukasik14 kwietnia 2025
20% więcej ray tracingu? „Tylko pies to usłyszy” - były szef Sony Interactive Entertainment o różnicach między konsolami a najwydajniejszymi PC do gier
Sony po cichu wprowadza do PS5 funkcję, na którą czekali fani. Jednak jest pewien haczyk

Sony po cichu wprowadza do PS5 funkcję, na którą czekali fani. Jednak jest pewien haczyk

PlayStation 5 otrzymało nowe animowane tła dla ekranu powitalnego. Zanim jednak zaczniemy się cieszyć - dostała je tylko wąska grupa użytkowników, więc to najprawdopodobniej rodzaj testów.

konsole
Arkadiusz Strzała10 kwietnia 2025
Sony po cichu wprowadza do PS5 funkcję, na którą czekali fani. Jednak jest pewien haczyk
Konsole PS5 z problemami z odświeżaniem częstotliwości ekranu. Eksperci tłumaczą o co chodzi

Konsole PS5 z problemami z odświeżaniem częstotliwości ekranu. Eksperci tłumaczą o co chodzi

Eksperci z Difital Foundry potwierdzają występowanie usterki technicznej związanej z obsługą VRR na konsolach PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro, która dotyka części gier. Problem manifestuje się poprzez regularne, krótkie zacięcia płynności animacji, pojawiające się po dłuższej sesji grania.

konsole
Krystian Łukasik30 marca 2025
Konsole PS5 z problemami z odświeżaniem częstotliwości ekranu. Eksperci tłumaczą o co chodzi
Jakość grafiki Assassin's Creed Shadows na PS5 Pro będzie jeszcze lepsza; ma dostać wsparcie PSSR

Jakość grafiki Assassin's Creed Shadows na PS5 Pro będzie jeszcze lepsza; ma dostać wsparcie PSSR

Choć Assassin's Creed Shadows już teraz prezentuje się znakomicie na PlayStation 5 Pro, Ubisoft zamierza wycisnąć z konsoli jeszcze więcej. Jedna z przyszłych aktualizacji ma wprowadzić wsparcie dla PlayStation Spectral Super Resolution.

gaming
Krystian Łukasik20 marca 2025
Jakość grafiki Assassin's Creed Shadows na PS5 Pro będzie jeszcze lepsza; ma dostać wsparcie PSSR