Odwiedź nas na:
Odświeżony Oblivion to prawdziwa uczta dla oczu dzięki Unreal Engine 5. Konsolowy sprzęt niestety nie ma łatwo z tą grą, występują spadki fps, a nawet krytyczne błędy.
Sony według nieoficjalnych doniesień intensyfikuje prace nad nową generacją technologii PSSR. Jej ulepszona wersja ma przynieść zauważalny wzrost jakości wizualnej oraz wydajności w grach. Jej głównym celem może nawet być osiągnięcie płynniejszej rozgrywki w wysokich rozdzielczościach, w tym stabilnego 4K przy 120 klatkach na sekundę.
Graficzne detale pokazane w zwiastunie promującym GTA 6 wyglądają obłędnie, ale w sieci trwa gorąca dyskusja: czy to, co zobaczyliśmy, rzeczywiście oddaje jakość finalnej gry?
Najnowsza analiza techniczna drugiego zwiastuna Grand Theft Auto VI, przeprowadzona przez ekspertów z Digital Foundry, dostarcza szczegółowych informacji na temat imponującej oprawy wizualnej gry. Jednocześnie ich wnioski wskazują, że zaawansowane technologie, takie jak integralne globalne oświetlenie oparte na śledzeniu promieni (RTGI), prawdopodobnie przełożą się na docelową płynność 30 klatek na sekundę na konsolach obecnej generacji.
Na blogu PlayStation Sony porównało pod względem konstrukcji obie konsole - PS5 i PS5 Pro. Różni je wiele szczegółów, nie tylko to, co widać w specyfikacji technicznej.
Digital Foundry wzięło pod lupę najnowszy patch do Assassin's Creed Shadows, który aktywuje technologię PSSR i wzbogaca tryb Zbalansowany o śledzenie promieni na PlayStation 5 Pro. Szczegółowe testy pokazują złożony obraz sytuacji, gdzie potencjalne korzyści wizualne nowego upscalingu są równoważone przez zauważalny spadek wydajności i pewne problemy techniczne.
W branży gier wideo stale toczy się debata o znaczeniu ciągłych ulepszeń sprzętowych. Do dyskusji włączył się były wysoko postawiony pracownik PlayStation, Shawn Layden, który poddał w wątpliwość, czy większość graczy w ogóle dostrzega subtelne różnice między konsolami a komputerami PC.
PlayStation 5 otrzymało nowe animowane tła dla ekranu powitalnego. Zanim jednak zaczniemy się cieszyć - dostała je tylko wąska grupa użytkowników, więc to najprawdopodobniej rodzaj testów.
Eksperci z Difital Foundry potwierdzają występowanie usterki technicznej związanej z obsługą VRR na konsolach PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro, która dotyka części gier. Problem manifestuje się poprzez regularne, krótkie zacięcia płynności animacji, pojawiające się po dłuższej sesji grania.
Choć Assassin's Creed Shadows już teraz prezentuje się znakomicie na PlayStation 5 Pro, Ubisoft zamierza wycisnąć z konsoli jeszcze więcej. Jedna z przyszłych aktualizacji ma wprowadzić wsparcie dla PlayStation Spectral Super Resolution.