futurebeat.pl NEWSROOM Ten 19-latek grał w Black Myth: Wukong za pomocą myśli - z czasem reakcji dorównującym graczom korzystającym z myszki Ten 19-latek grał w Black Myth: Wukong za pomocą myśli - z czasem reakcji dorównującym graczom korzystającym z myszki Chińscy naukowcy pochwalili się osiągnięciami związanymi z rozwojem interfejsu mózg-komputer. Pacjent, który z niego korzystał był w stanie zagrać w Pac-Mana, Tank Battle, a także w Black Myth: Wukong. techKamil Cuber18 kwietnia 2025 4 Źrodło fot. Unsplash | Brian Kostiuk.i Spis treści: Interfejs mózg-komputerTesty w grachPraktyczne zastosowaniaKonkurencja w USA W ostatnim czasie możemy zaobserwować szybki rozwój nowych technologii. Zapewne każdy z Was miał już styczność ze sztuczną inteligencją. Wiele także mówi się o rozwoju robotów. Jednak nie można zapomnieć o rozwiązaniach pomagających bezpośrednio ludziom, takich jak na przykład układy mózg-komputer (BCI). Do tej pory największe (lub najgłośniejsze w mediach) osiągnięcia w tej dziedzinie miała firma Neuralink założona przez Elona Muska. Jak się jednak okazuje, konkurencja z Azji nie zamierza przegrać w „wyścigu” z amerykańskim przedsiębiorstwem. Wczoraj w sieci pojawiły się informacje dotyczące osiągnięć naukowców z Szanghajskiego Instytutu Mikrosystemów i Technologii Informacyjnych Chińskiej Akademii Nauk w rozwoju interfejsu mózg-komputer. Według nich, 19- letni pacjent, korzystający z układu Beinao No.1 był w stanie bez problemu korzystać z PC, a nawet zagrać w kilka gier, między innymi Pac-Mana czy Black Myth: Wukong. Interfejs mózg-komputerTaką wiadomości opublikował serwis ITHome. Zgodnie z udostępnionymi informacjami, wspomniany układ może konkurować z chipami tworzonymi przez Neuralink. Szczególne wrażenie może robić czas jaki jest potrzebny do nauki korzystania z procesora. Według firmy BrainTiger Technology pacjent był w stanie osiągnąć wydajność w zakresie sterowania kursorem na poziomie 4,07 bitów na sekundę po niecałych 20 godzinach treningu. Dla porównania, pierwsza osoba korzystająca z układu od Neuralink potrzebowała 60 godzin, aby osiągnięto 4,6 bitów na sekundę. Testy w grachCo więcej, pacjent mógł także spróbować swoich sił w kilku grach. Na początku naukowcy udostępnili mu proste tytuły, Pac-Mana i Tank Battle. Jak się jednak okazało, 19-latek był także w stanie zagrać w bardziej złożone produkcje, czyli Honor of Kings i Black Myth: Wukong. Udało mu się nawet osiągnąć szybkość reakcji podobną do graczy korzystających ze standardowej myszki. Tak przedstawił to Zhou Zhitao, naukowiec z Chińskiej Akademii Nauk. Szybkość reakcji stopniowo zbliża się do poziomu reakcji ludzi korzystających z tradycyjnej myszy. Praktyczne zastosowaniaNiezaprzeczalnie są to niesamowite osiągnięcia. Jednak jak interfejs mózg-komputer może w praktyce pomóc pacjentom? Według BrainTiger Technology, układ Beinao No.1 może zwiększyć niezależność użytkowników. Przy wykorzystaniu systemu XessOS opracowanego przez chińskie przedsiębiorstwo, możliwe jest surfowanie po internecie oraz korzystanie z wielu aplikacji, na przykład Bilibili. Poza tym pacjenci mogą użyć układu do sterowania za pomocą myśli inteligentnymi urządzeniami w domu, a nawet wózkami inwalidzkimi. Takie rozwiązanie na pewno ułatwiłoby funkcjonowanie wielu niepełnosprawnym (i nie tylko) osobom. Firma zapewnia, że zamierza kontynuować swoje badania i przygotowuje już kolejną wersję swojego układu. Konkurencja w USAA jak radzi sobie największy konkurent BrainTiger Technology, firma Neuralink? Na początku zeszłego roku amerykański gigant powiadomił o udanym wszczepieniu pierwszemu pacjentowi specjalnego układu pozwalającego komunikować mu się bezpośrednio z komputerem. Był to wielki sukces przedsiębiorstwa, które nie planowało osiadać na laurach. Krótko później w sieci pojawiły się informacje, że może on za pomocą wspomnianego chipu grać w Civilization 6. Obecnie wiadomo, że pacjenci mogą spróbować swoich sił także w innych tytułach, a nawet w modelowaniu obiektów 3D. Czytaj więcej:Prezes OpenAI przerywa milczenie. Znamy datę premiery GPT-5 POWIĄZANE TEMATY: tech nowe technologie Chiny Kamil Cuber Kamil Cuber Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a. Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS