Taki PC najlepiej nadaje się do grania w Star Wars: Outlaws, według testów

Czy do zagrania w Star Wars: Outlaws potrzebny jest komputer z NASA? Na szczęście nie, pierwsze testy weryfikują wymagania minimalne jako raczej adekwatne. Gra da się uruchomić na starszym sprzęcie, ale wysokie rozdzielczości wymagają prawdziwej mocy.

gaming
Arkadiusz Strzała28 sierpnia 2024
Źrodło fot. Ubisoft
i

Premiera Star Wars: Outlaws jest dosłownie tuż za rogiem. Osoby, które zdecydowały się na zakup edycji Ultimate, już teraz mogą się cieszyć grą. Reszta natomiast będzie musiała poczekać do 30 sierpnia. W sieci są dostępne zarówno wymagania minimalne, jak i pierwsze testy wydajności. Zarówno fani Gwiezdnych Wojen, jak i wszyscy pozostali chętni na zagranie, powinni szybko sprawdzić, czy ich sprzęt pozwoli im na komfortowe cieszenie się otwartym światem w dalekiej galaktyce.

Wymagania Star Wars: Outlaws

Najnowsza gra Ubisoftu będzie wspierać szereg technologii graficznych, m.in. ray tracing (RTX), Nvidia DLSS 3.5, Intel XESS 1.3, AMD FRS 3.0, śledzenie promieni, czy globalne oświetlenie. Dodatkowo tryb filmowy 21:9 także będzie obsługiwany wraz z monitorami ultra-szerokokątnymi.

Aby zagrać w 1080p z niskimi ustawieniami jakości, ma wystarczyć już procesor Intela z generacji Coffee Lake z 2017 roku, choć lepiej, by był to flagowiec. Ekwiwalent od AMD to Ryzen 5 3600. GeForce GTX 1660, czy Radeon RX 5600 XT, mają pozwolić na osiągnięcie 30 fps z upscalingiem ustawionym na wydajność. Nie wygląda to źle i teoretycznie nawet 5-letni laptop powinien uruchomić grę.

Wymagania zalecane też nie sprawiają wrażenia wygórowanych. Skalowanie w trybie jakości i 60 klatek na sekundę – do tego ma wystarczyć GeForce RTX 3060 z 8 GB VRAM oraz Core i5-10400. Alternatywnie z „obozu czerwonych” adekwatny będzie Ryzen 5 5600X, lub RX 6700 XT (12 GB). We wszystkich przypadkach wymagane jest 16 GB pamięci RAM, co należy mieć na uwadze. Co ciekawe, we wszystkich tych przypadkach w grę wchodzi skalowanie obrazu. Wydaje się więc, że wykorzystanie technologii DLSS, FSR czy XeSS zaczyna być swego rodzaju standardem w optymalizacji gier.

Wyniki benchmarków

Bechmarki opublikowane w serwisie GameGPU pokazują, że dla grania w ustawieniach Ultra i rozdzielczości 1080p może nawet wystarczyć Radeon RX 6600 lub RTX 2060, jeśli pogodzimy się ze spadkami 25 fps. Aby osiągnąć 60 klatek na sekundę, będziemy potrzebować co najmniej Radeona RX 6800 lub GeForce RTX 3070.

W wyższej rozdzielczości 1440p dla osiągnięcia 60 fps potrzebna będzie karta graficzna na poziomie Radeona RX 6950 XT lub GeForce RTX 3080. Dla 2160p RX 6950 XT (a także RTX 3080) pozwoli tylko na zmieszczenie się w minimum 25 klatek na sekundę. W tej rozdzielczości i wysokich ustawieniach graficznych na komfortową rozgrywkę pozwoli dopiero topowy GeForce RTX 4090.

Duże znaczenie w tym przypadku ma ilość pamięci graficznej (na karcie graficznej). W wysokiej rozdzielczości 2160p w przypadku karty z 8 GB VRAM gra wykorzysta aż 22 GB pamięci RAM. W takim przypadku minimalne zalecenie 16 GB jest nieadekwatne. W 1080p jednak może wystarczyć układ graficzny z 8 GB pamięci i 16 GB RAM-u, ale nie w ustawieniach Ultra. Jak widać wtedy cała pamięć tymczasowa może zostać zajęta przez grę.

Włączenie NVIDIA RTX Direct Lighting pochłania dodatkowy gigabajt z pojemności pamięci. Jeśli chcemy grać w Ultra, lepiej mieć 24 lub 32 GB pamięci RAM, albo znacznie lepszą kartę graficzną. Wyniki testów wydają się odrobinę obniżać poprzeczkę wymagań minimalnych, ale zarazem pokazują, że połączenie detali Ultra i rozdzielczości 2160p potrzebuje naprawdę topowego sprzętu. Czy jednak kogoś to dziwi w dzisiejszych czasach?

Laptopy dla graczy w ofercie sklepu RTV Euro AGD

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

POWIĄZANE TEMATY: gaming testy wydajności

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Apple prezentuje MacBooka Air M4. Tym razem można się pozytywnie zaskoczyć

Apple prezentuje MacBooka Air M4. Tym razem można się pozytywnie zaskoczyć

Recenzje RX 9070 XT; dobra wydajność za rozsądne pieniądze

Recenzje RX 9070 XT; dobra wydajność za rozsądne pieniądze

Noctua pokazuje, że od zawsze źle montujecie wentylatory w obudowie

Noctua pokazuje, że od zawsze źle montujecie wentylatory w obudowie

Nie mogłem uwierzyć, że to nie jest flagowiec. Pierwsze wrażenia z Nothing Phone 3(a)

Nie mogłem uwierzyć, że to nie jest flagowiec. Pierwsze wrażenia z Nothing Phone 3(a)

Za chwilę największy hit Microsoftu trafi na PlayStation 5. To jedyna konsola, którą bym teraz kupił

Za chwilę największy hit Microsoftu trafi na PlayStation 5. To jedyna konsola, którą bym teraz kupił