PS5 Pro będzie lepsze niż PS4 Pro w momencie premiery; twierdzi deweloper

Choć PS5 Pro nie dorówna wydajnością topowych komputerów PC, to Renaud Charpentier, twórca gry Empire of the Ants, uważa, że stosunek ceny do jakości w przypadku nowej konsoli Sony będzie znacznie bardziej atrakcyjny niż w przypadku takiej samej sytuacji w poprzedniej generacji.

gaming
Krystian Łukasik22 października 2024
Źrodło fot. Microids | YouTube
i

Nadchodząca konsola PlayStation 5 Pro od Sony ma szansę znacząco przewyższyć swojego poprzednika, PS4 Pro, już w dniu premiery. Takie wnioski płyną z wywiadu z Renaudem Charpentierem, dyrektorem gry Empire of the Ants, który podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat nowego sprzętu na łamach portalu Wccftech.

Charpentier, pracujący w studiu Tower Five, uważa, że gry tworzone na PS5 będą w stanie znacznie lepiej wykorzystać moc PS5 Pro w porównaniu do tego, jak tytuły z PS4 radziły sobie na PS4 Pro. Kluczem do wydaje się być zmiana w sposobie tworzenia najnowszychprodukcji, a zwłaszcza powszechne stosowanie zmiennej rozdzielczości, która pozwala na lepsze skalowanie wydajności.

Więcej mocy GPU - więcej FPS

Deweloper zwrócił szczególną uwagę na wzrost mocy obliczeniowej GPU w PS5 Pro, który wynosi około 50%. To właśnie karta graficzna jest często ograniczeniem w grach, więc dodatkowa moc może przełożyć się na znaczącą poprawę płynności. Charpentier przewiduje, że wiele produkcji będzie w stanie osiągnąć 60 klatek na sekundę na PS5 Pro, podczas gdy na PS5 działały w 30 klatkach.

Filozofia ewolucji obu konsol wydaje się podobna. To ta sama generacja, lecz z usprawnionym renderowaniem. Za wcześnie na porównania wpływu PS5 Pro na gry z PS5 do tego, co PS4 Pro wniosło do tytułów na PS4. Wiele tytułów prawdopodobnie przeskoczy z 30 do 60 klatek na sekundę w wersji Pro, porównywalnie do tego co miało miejsce w przypadku PS4 Pro – powiedział Charpentier w wywiadzie dla portalu Wccftech.

Deweloper porównał również PS5 Pro do komputerów PC. Choć topowe pecety oferują wyższą wydajność, to różnica w cenie jest niewspółmierna do zysków w jakości.

Komputer z maksymalną wydajnością będzie kosztować 3-5 razy więcej i zużyje tyle samo więcej energii, ale gra nie będzie wyglądać ani działać 3-5 razy lepiej niż na PS5 Pro.

W przypadku Empire of the Ants, strategii czasu rzeczywistego opartej na francuskim dziele science fiction, gra na PS5 Pro zaoferuje 60 klatek na sekundę. Produkcja nie będzie jednak obsługiwać technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), ponieważ pojawiła się ona zbyt późno w cyklu produkcyjnym gry. Premiera Empire of the Ants zaplanowana jest na 7 listopada, czyli ten sam dzień, w którym zadebiutuje PS5 Pro.

Unreal Engine 5 uwolni potencjał nowej konsoli?

Warto zaznaczyć, że Empire of the Ants powstaje na silniku Unreal Engine 5, podobnie jak najnowsze gry z serii Halo, co dodatkowo podkreśla potencjał PS5 Pro. Silnik ten oferuje bowiem zaawansowane technologie graficzne, takie jak ray tracing czy path tracing, które będą mogły być w lepiej wykorzystane na nowym sprzęcie Sony.

Choć opinie jednego dewelopera nie przesądzają o sukcesie PS5 Pro, to dają nadzieję na to, że nowa konsola zaoferuje graczom zauważalny skok jakościowy w porównaniu do PS5. Pozostaje nam zatem czekać na premierę i pierwsze testy, które zweryfikują liczne obietnice twórców.

Krystian Łukasik

Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

„Chcesz zacząć od nowa?” - Instagram pozwoli zresetować Twoje życie online

„Chcesz zacząć od nowa?” - Instagram pozwoli zresetować Twoje życie online

PS5 Pro - nie będzie patcha dla Cyberpunka 2077; ale gracze i tak widzą poprawę wydajności

PS5 Pro - nie będzie patcha dla Cyberpunka 2077; ale gracze i tak widzą poprawę wydajności

Bluesky - aplikacja. Tłumaczymy, skąd ją pobrać

Bluesky - aplikacja. Tłumaczymy, skąd ją pobrać

7 milionów sztuk na premierę - Nintendo ma szykować mnóstwo konsol Switch 2

7 milionów sztuk na premierę - Nintendo ma szykować mnóstwo konsol Switch 2

Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl

Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl