futurebeat.pl NEWSROOM PS5 Pro może zaoferować nawet 4-krotnie wyższą wydajność ray traycingu według nowych przecieków, ale path tracing może pozostać wyzwaniem PS5 Pro może zaoferować nawet 4-krotnie wyższą wydajność ray traycingu według nowych przecieków, ale path tracing może pozostać wyzwaniem Nowe przecieki mogły potencjalnie zdradzić całkiem sporo o usprawnieniach, które znajdą się w PS5 Pro. Eksperci zwracają uwagę na dwa istotne elementy. techLuna Jarosz31 lipca 2024 1 Źrodło fot. Dennis Cortés | Unsplashi Jedną z najbardziej wyczekiwanych premier na rynku konsol stacjonarnych jest niewątpliwie ukazanie się PlayStation 5 Pro. Wstępnie według doniesień, przytoczony wariant flagowego sprzętu do grania od Sony, powinien się pojawić końcem listopada lub początkiem grudnia. Z powodu nieuchronnie nadciągającej premiery użytkownicy spekulują, co nam zaoferuje edycja „Pro” obecnej generacji konsol od Japończyków. Sporo się w tym temacie mówi o funkcji ray-tracingu. PS5 Pro z wydajniejszym śledzeniem promieni?W marcu tego roku świat poznał częściowo możliwości PlayStation 5 Pro z uwagi na wyciek informacji, o którym pisaliśmy. Dokumenty, jakie wówczas wypłynęły na światło dzienne po dziś dzień są elementem dyskusji w sieci. Ostatni podcast na kanale Digital Foundry jest tego dobrym przykładem. Eksperci techniczni wzięli na warsztat niektóre z wyciekłych nowych funkcji związanych z śledzeniem promieni, które zostaną uwzględnione w architekturze RDNA 4 i trafią na nadchodzącą konsole od Sony. Podczas podcastu technicy zwrócili uwagę na takie rzeczy jak: Double Ray Tracing Intersect Engine oraz BVH Footprint Improvement. Wymienione nowe funkcje mogą rzeczywiście prowadzić do lepszej wydajności. Double Ray Tracing Intersect Engine zdaniem ekspertów poprawi wydajność silnika Intersect, który jest używany do ponownego wykorzystania jednostek tekstur jako akceleratorów śledzenia promieni.BVH Footprint Improvement według techników poprawi algorytm BVH (Bounding Volume Hierarchy), który jest wykorzystywany do zmniejszenia śladu pamięci dla tego, co silnik musi śledzić. Obecnie na komputerach stacjonarnych, Nvidia czerpie większe korzyści z wykorzystywania BVH.Trzeba jednak pamiętać, że do dnia premiery konsoli wiele aspektów związanych z wydajnością pozostaje niejasnych. Wspomniane wyżej nowe rozwiązania faktycznie mogą przyczynić się do poprawy płynności działania funkcji ray-tracing, ale jest wciąż kwestia domysłów. Jeśli PlayStation 5 Pro będzie miało premierę końcem tego roku, to w przeciągu kilku najbliższych tygodni powinna zostać ogłoszona data premiery. POWIĄZANE TEMATY: tech konsole stacjonarne PS5 / PlayStation 5 ray tracing PS5 Pro / PlayStation 5 Pro Luna Jarosz Luna Jarosz Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy. Czy hashtagi działają na Bluesky? Sprawdzamy i odpowiadamy Czy hashtagi działają na Bluesky? Sprawdzamy i odpowiadamy 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego