futurebeat.pl NEWSROOM Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje Użytkownicy aplikacji mobilnych wydają coraz więcej na rozmaite subskrypcje. Łączny dochód wygenerowany w ubiegłym roku wyniósł blisko 20 miliardów dolarów. mobileMiriam "mokosh" Moszczyńska25 lutego 2022 8 Spis treści: Miliardy dolarów na subskrypcjeNa które aplikacje wydajemy najwięcej pieniędzy?Inne wnioski Sensor Tower Firma Sensor Tower opublikowała raport, w którym zaprezentowane zostały wydatki na subskrypcje w aplikacjach mobilnych. W zeszłym roku użytkownicy na całym świecie wydali blisko 20 miliardów dolarów na ten element. Stanowi to wzrost o 41% względem 2020 roku. Sensor Tower to platforma zajmująca się analizą rynku mobilnego. Sporządzane są na niej raporty dotyczące ogólnego rozwoju rynku, jak i poszczególnych marek, czy też aplikacji. Miliardy dolarów na subskrypcjeW 2021 roku na całym świecie łącznie na subskrypcje wydano 18,3 miliarda dolarów (Sensor Tower stworzyło również osobny wykres dla USA). Z tego 4,8 mld dol. to wydatki użytkowników Google Play, a reszta, czyli 13,5 mld dol., to kwota wygenerowana przez osoby korzystające z App Store. Powiązane:To wielki dzień dla fanów emulacji, potężne narzędzie trafiło oficjalnie do sklepu Apple Trzeba zaznaczyć, że podana suma nie uwzględnia kosztów subskrypcji gier mobilnych, a jedynie aplikacji, takich jak Netflix, Disney+, YouTube etc. Względem 2020 roku wyniki znacznie wzrosły – mówimy o skoku rzędu 41%. Jeśli rozdzielimy to na App Store i Google Play, to wydatki rosły kolejno o 31% i 78%. Wykres prezentujący opisane wyżej wyniki, źródło: https://sensortower.com Na które aplikacje wydajemy najwięcej pieniędzy?Oczywiście nie możemy mówić o wydatkach, nie wiedząc, na co tak naprawdę użytkownicy na całym świecie trwonią miliardy dolarów. Jak się okazuje, zależy to od użytkowanej platformy, choć Sensor Tower opracowało również ogólny ranking. Podsumowanie aplikacji, które generują największe dochody z subskrypcji, źródło: https://sensortower.com Pierwsze dwie pozycje na ogólnej liście – generujące największe dochody na świecie YouTube i Tinder – pokrywają się z wynikami w App Store, a na trzecim miejscu całościowego zestawienia znajduje się japońska usługa webtoon Piccoma. Zaraz za japońskim SVOD uplasowała się najpopularniejsza wśród użytkowników Androida aplikacja Google One, która stanowi rozszerzenie darmowych usług firmy. Co ciekawe, wśród dziesięciu najpopularniejszych subskrypcji dostępnych w Google Play nie znajdziemy YouTube’a, a Tinder zajmuje dopiero szóste miejsce. Inne wnioski Sensor TowerSensor Tower zwraca uwagę na rosnącą popularność usług SVOD (subscription video on demand), takich jak HBO Max czy Disney+. Platforma nie przechodzi obojętnie obok takich aplikacji, jak: TikTok, Instagram czy Twitter, których twórcy również zaczynają eksperymentować z modelem subskrypcji. Trudno więc nie zgodzić się z wnioskami przedstawionymi na końcu raportu, według których coraz więcej firm będzie decydowało się na taki krok. Czy to dobrze, czy też źle – o tym zapewne przekonamy się w przyszłości, kiedy pojawią się nowe wyniki finansowe. Czytaj więcej:iPhone 14 vs iPhone 14 Pro. Omawiamy najważniejsze różnice POWIĄZANE TEMATY: mobile Apple smartfony Android App Store wyniki finansowe abonamenty / subskrypcje rynek mobilny Autor: Miriam "mokosh" Moszczyńska Apple mówi nie aktualizacjom Spotify w Unii Europejskiej. Gigant muzyczny: „łamiecie prawo” Apple mówi nie aktualizacjom Spotify w Unii Europejskiej. Gigant muzyczny: „łamiecie prawo” Xbox zaliczył duże spadki sprzedaży. Mimo to Microsoft zachowuje optymizm Xbox zaliczył duże spadki sprzedaży. Mimo to Microsoft zachowuje optymizm MSI może porzucić produkcję kart graficznych AMD? Firma woli skupić się na RTX-ach MSI może porzucić produkcję kart graficznych AMD? Firma woli skupić się na RTX-ach Kolejne plotki o Nintendo Switch 2. Kłopotliwe mocowanie Joy-Conów ma odejść w niepamięć Kolejne plotki o Nintendo Switch 2. Kłopotliwe mocowanie Joy-Conów ma odejść w niepamięć Piekło zamarzło. Apple iPhone 15 w końcu jest dostępny w cenie, która nie zrujnuje Waszego budżetu Piekło zamarzło. Apple iPhone 15 w końcu jest dostępny w cenie, która nie zrujnuje Waszego budżetu