futurebeat.pl NEWSROOM Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje Użytkownicy aplikacji mobilnych wydają coraz więcej na rozmaite subskrypcje. Łączny dochód wygenerowany w ubiegłym roku wyniósł blisko 20 miliardów dolarów. mobileMiriam Moszczyńska25 lutego 2022 8 Spis treści: Miliardy dolarów na subskrypcjeNa które aplikacje wydajemy najwięcej pieniędzy?Inne wnioski Sensor Tower Firma Sensor Tower opublikowała raport, w którym zaprezentowane zostały wydatki na subskrypcje w aplikacjach mobilnych. W zeszłym roku użytkownicy na całym świecie wydali blisko 20 miliardów dolarów na ten element. Stanowi to wzrost o 41% względem 2020 roku. Sensor Tower to platforma zajmująca się analizą rynku mobilnego. Sporządzane są na niej raporty dotyczące ogólnego rozwoju rynku, jak i poszczególnych marek, czy też aplikacji. Miliardy dolarów na subskrypcjeW 2021 roku na całym świecie łącznie na subskrypcje wydano 18,3 miliarda dolarów (Sensor Tower stworzyło również osobny wykres dla USA). Z tego 4,8 mld dol. to wydatki użytkowników Google Play, a reszta, czyli 13,5 mld dol., to kwota wygenerowana przez osoby korzystające z App Store. Powiązane:iPhone 16 - dwie karty SIM. Tłumaczymy, co i jak Trzeba zaznaczyć, że podana suma nie uwzględnia kosztów subskrypcji gier mobilnych, a jedynie aplikacji, takich jak Netflix, Disney+, YouTube etc. Względem 2020 roku wyniki znacznie wzrosły – mówimy o skoku rzędu 41%. Jeśli rozdzielimy to na App Store i Google Play, to wydatki rosły kolejno o 31% i 78%. Wykres prezentujący opisane wyżej wyniki, źródło: https://sensortower.com Na które aplikacje wydajemy najwięcej pieniędzy?Oczywiście nie możemy mówić o wydatkach, nie wiedząc, na co tak naprawdę użytkownicy na całym świecie trwonią miliardy dolarów. Jak się okazuje, zależy to od użytkowanej platformy, choć Sensor Tower opracowało również ogólny ranking. Podsumowanie aplikacji, które generują największe dochody z subskrypcji, źródło: https://sensortower.com Pierwsze dwie pozycje na ogólnej liście – generujące największe dochody na świecie YouTube i Tinder – pokrywają się z wynikami w App Store, a na trzecim miejscu całościowego zestawienia znajduje się japońska usługa webtoon Piccoma. Zaraz za japońskim SVOD uplasowała się najpopularniejsza wśród użytkowników Androida aplikacja Google One, która stanowi rozszerzenie darmowych usług firmy. Co ciekawe, wśród dziesięciu najpopularniejszych subskrypcji dostępnych w Google Play nie znajdziemy YouTube’a, a Tinder zajmuje dopiero szóste miejsce. Inne wnioski Sensor TowerSensor Tower zwraca uwagę na rosnącą popularność usług SVOD (subscription video on demand), takich jak HBO Max czy Disney+. Platforma nie przechodzi obojętnie obok takich aplikacji, jak: TikTok, Instagram czy Twitter, których twórcy również zaczynają eksperymentować z modelem subskrypcji. Trudno więc nie zgodzić się z wnioskami przedstawionymi na końcu raportu, według których coraz więcej firm będzie decydowało się na taki krok. Czy to dobrze, czy też źle – o tym zapewne przekonamy się w przyszłości, kiedy pojawią się nowe wyniki finansowe. Czytaj więcej:iPhone 17 Plus nie ujrzy światła dziennego? Jego miejsce ma zastąpić iPhone 17 Air POWIĄZANE TEMATY: mobile Apple smartfony Android wyniki finansowe App Store abonamenty / subskrypcje rynek mobilny Autor: Miriam Moszczyńska Amazon ma już milion pracowników-robotów. Ludzie muszą liczyć się z utratą miejsc pracy Amazon ma już milion pracowników-robotów. Ludzie muszą liczyć się z utratą miejsc pracy Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS Ten tablet przekonał mnie, że już nie potrzebuję laptopa. Recenzja Huawei MatePad Pro 12.2” 2025 Ten tablet przekonał mnie, że już nie potrzebuję laptopa. Recenzja Huawei MatePad Pro 12.2” 2025 „Dziadek ma lepsze parametry ode mnie”: Senior chce dać wnukowi komputer do gier, który jest naprawdę dobry „Dziadek ma lepsze parametry ode mnie”: Senior chce dać wnukowi komputer do gier, który jest naprawdę dobry YouTuber pozwala swojemu synowi wybrać, którego handhelda chce - jego decyzja pokazuje, że sprzęt często nie jest najważniejszy YouTuber pozwala swojemu synowi wybrać, którego handhelda chce - jego decyzja pokazuje, że sprzęt często nie jest najważniejszy