futurebeat.pl NEWSROOM Polacy coraz chętniej kupują ekologiczne auta. Prawie 50 tysięcy elektryków jeździ po naszych drogach Polacy coraz chętniej kupują ekologiczne auta. Prawie 50 tysięcy elektryków jeździ po naszych drogach Elektryczne napędy w pojazdach w Polsce stają się coraz powszechniejsze. Według danych z Licznika Elektromobilności, pod koniec tegorocznych wakacji, po drogach naszego kraju poruszało się prawie 50 tysięcy bezemisyjnych samochodów. motoWiktor Szczęsny28 września 2023 Źrodło fot. Unsplashi Zeroemisyjne pojazdy coraz mocniej wgryzają się w rynek motoryzacyjny. Licznik Elektromobilności wskazuje, że pod koniec sierpnia tego roku po Polskich drogach jeździło prawie 50 tysięćy samochodów elektrycznych. Prowadzona przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych statystyka pokazuje również, że podobne tendencje są zauważalne w segmencie elektrycznych motocykli i motorowerów. Te bowiem cieszą się coraz większą popularnością. Obiecujące liczbyWedle danych z Licznika Elektromobilności, pod koniec wakacji w Polsce jeździło 43 567 samochodów osobowych o napędzie w pełni elektrycznym. Zeroemisyjnych pojazdów dostawczych i ciężarowych pojawiło się z kolei 5010. Floty autobusów o takim napędzie z kolei składały się z 984 maszyn. Na ulicach polskich miast pojawiło się także 18 506 elektrycznych motorowerów i motocykli. Licznik Elektromobilności wskazuje, że pojazdy o zerowej emisji zyskują systematycznie na popularności. Powiązane:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą Podobnie rzecz się ma z samochodami hybrydowymi. Modele typu Plug-In, czyli te, które można zarówno tankować, jak i ładować z gniazdka, liczą w Polsce obecnie 41 380 sztuk. Tradycyjnych hybryd, zarówno osobowych, jak i dostawczych, pojawiło się z kolei aż 600 742 egzemplarzy. Przy coraz większej skali występowania pojazdów elektrycznych, istotna jest szeroka sieć punktów do ładowania. Według statystyk PZPM i PSPA, pod koniec sierpnia w Polsce istniały 3003 ogólnodostępne stacje ładowania, składające się z nieco ponad 6000 punktów. Tylko 33% punktów było stacjami szybkiego ładowania. Pozostałe 67% stanowiły wolne ładowarki na prąd przemienny. Ładowarek mało i nie tam, gdzie są potrzebneNiewielka liczba szybkich punktów do ładowania elektrycznych samochodów to nie jedyny problem krajowej infrastruktury. Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA stwierdził podczas wczorajszej inauguracji Kongresu Nowej Mobilności, że rozmieszczenie stacji jest nierównomierne w skali kraju. W 15 miastach, w których znajduje się najwięcej ogólnodostępnych stacji ładowania, znajduje się prawie połowa (1337) wszystkich tego typu urządzeń w Polsce. W samej Warszawie stacji jest więcej, niż w województwach świętokrzyskim, lubelskim, lubuskim, podlaskim i podkarpackim razem wziętych – powiedział. Dodał także, że kwestia wyrównoważenia tej niekorzystnej sytuacji będzie omawiana podczas wydarzenia między innymi z przedstawicielami administracji publicznej i samorządów. Ambicje na przyszłośćKłopoty w postaci niedopracowanej sieci punktów do ładowania nie zniechęca jednak przedstawicieli PZPM. Prezes związku, Jakub Faryś cieszy się z wyników, które prezentuje Licznik Elektromobilności, a także dostrzega w zeroemisyjnej drodze przyszłość rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Podkreśla jednak, że Polska nie ma w tym momencie takich możliwości, jak kraje Europy Zachodniej. Oczywiście na tle tak rozwiniętych krajów, jak Francja czy Niemcy, mamy jeszcze wiele do zrobienia, ale dynamika wzrostu wyraźnie pokazuje, że nisko- i zeroemisyjność to kierunek, w jakim będzie podążał polski przemysł motoryzacyjny. Musimy jednak już dziś zrobić wszystko, aby tendencja ta nie doprowadziła do powstania Europy dwóch prędkości, w której Polska pozostanie wśród krajów wolniej rozwijających się w tym obszarze – przekazał prezes PZPM. Czas pokaże, czy wizje intensywnego rozwoju bezemisyjnej motoryzacji w Polsce faktycznie uda się zrealizować. Czytaj więcej:Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne ekologia transport Wiktor Szczęsny Wiktor Szczęsny Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją. Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy