Oblivion Remastered trafił do sprzedaży. Techniczna strona niestety na powala na kolana

Bethesda nieoczekiwanie wypuściła na rynek Oblivion Remastered. Niestety odświeżona wersja gry, boryka się z problemami technicznymi.

gaming
Agnieszka Adamus23 kwietnia 2025
1
Źrodło fot. The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered
i

Trzeba przyznać, że Bethesda zaskoczyła dziś wiele osób. W czasie pokazu po raz pierwszy mieliśmy okazję oficjalnie zobaczyć The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. To jednak nie wszystko, bo odświeżona wersja kultowego RPG trafiła do graczy już w momencie zapowiedzi. Każdy zainteresowany (a trzeba przyznać, że jest ich wiele) może już cieszyć się produkcją. Niestety jednak, jak przystało na współczesny tytuł, gra boryka się pewnymi problemami technicznymi. I na własnej skórze się o tym przekonałam.

Zacznijmy jednak od tego czym właściwie jest Oblivion Remastered. Właściwie jest to kompletnie odświeżona wersja klasycznego RPG z 2006 roku. Chociaż logiką świata nadal zarządza stary silnik, to oprawa graficzna została oparta o Unreal Engine 5. Pozwoliło to nie tylko zaoferować całkiem ładną warstwę wizualną, ale również wzbogacić tytuł o nowe animacje.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered

Niestety wybór silnika ma również negatywne efekty. Jakiś czas temu twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 stwierdzili, że UE nie nadaje się do otwartych światów. I szczerze mówiąc ciężko nie przyznać im racji.

  1. Gracze skarżą się na stuttery. Gra potrafi chodzić płynnie przez większość czasu i w losowych momentach zanotować dość mocny spadek w liczbie wyświetlanych FPS-ów. Co najważniejsze, takie zachowanie gry występuje również u posiadaczy mocniejszych kart graficznych takich jak RTX 4090.
  2. Sama zauważyłam również, że włączenie generowania klatek FSR 3.0 powoduje, w niektórych przypadkach dość zauważalne artefakty graficzne. Przykładowo podczas animacji przycelowania z łuku obraz staje się rozmazany.
  3. Część osób ma również problemy z crashami podczas uruchamiania. Sama doświadczyłam również błędu podczas zmieniania wykorzystywanej technologii upscalingu.

Oczywiście nie jest to najgorsza gra jaka wyszła na Unreal Engine 5 w ostatnim czasie. Warto tutaj bowiem przypomnieć sobie premierową wersję STALKER-a 2 ze jej ogromnym zapotrzebowaniem na zasoby, masą błędów i spadkami wydajności.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

„To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB

„To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB

SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę

SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę

120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS

120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS

Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy

Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy

Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM

Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM