Oblivion Remastered trafił do sprzedaży. Techniczna strona niestety na powala na kolana

Bethesda nieoczekiwanie wypuściła na rynek Oblivion Remastered. Niestety odświeżona wersja gry, boryka się z problemami technicznymi.

gaming
Agnieszka Adamus23 kwietnia 2025
Źrodło fot. The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered
i

Trzeba przyznać, że Bethesda zaskoczyła dziś wiele osób. W czasie pokazu po raz pierwszy mieliśmy okazję oficjalnie zobaczyć The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. To jednak nie wszystko, bo odświeżona wersja kultowego RPG trafiła do graczy już w momencie zapowiedzi. Każdy zainteresowany (a trzeba przyznać, że jest ich wiele) może już cieszyć się produkcją. Niestety jednak, jak przystało na współczesny tytuł, gra boryka się pewnymi problemami technicznymi. I na własnej skórze się o tym przekonałam.

Zacznijmy jednak od tego czym właściwie jest Oblivion Remastered. Właściwie jest to kompletnie odświeżona wersja klasycznego RPG z 2006 roku. Chociaż logiką świata nadal zarządza stary silnik, to oprawa graficzna została oparta o Unreal Engine 5. Pozwoliło to nie tylko zaoferować całkiem ładną warstwę wizualną, ale również wzbogacić tytuł o nowe animacje.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered

Niestety wybór silnika ma również negatywne efekty. Jakiś czas temu twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 stwierdzili, że UE nie nadaje się do otwartych światów. I szczerze mówiąc ciężko nie przyznać im racji.

  1. Gracze skarżą się na stuttery. Gra potrafi chodzić płynnie przez większość czasu i w losowych momentach zanotować dość mocny spadek w liczbie wyświetlanych FPS-ów. Co najważniejsze, takie zachowanie gry występuje również u posiadaczy mocniejszych kart graficznych takich jak RTX 4090.
  2. Sama zauważyłam również, że włączenie generowania klatek FSR 3.0 powoduje, w niektórych przypadkach dość zauważalne artefakty graficzne. Przykładowo podczas animacji przycelowania z łuku obraz staje się rozmazany.
  3. Część osób ma również problemy z crashami podczas uruchamiania. Sama doświadczyłam również błędu podczas zmieniania wykorzystywanej technologii upscalingu.

Oczywiście nie jest to najgorsza gra jaka wyszła na Unreal Engine 5 w ostatnim czasie. Warto tutaj bowiem przypomnieć sobie premierową wersję STALKER-a 2 ze jej ogromnym zapotrzebowaniem na zasoby, masą błędów i spadkami wydajności.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Osoba odpowiedzialna za wyciek Pokemon poszukiwana przez Nintendo

Osoba odpowiedzialna za wyciek Pokemon poszukiwana przez Nintendo

iPhone 17 Air - chiński sklep Apple prezentuję atrapę najnowszego smartfona

iPhone 17 Air - chiński sklep Apple prezentuję atrapę najnowszego smartfona

Szef ChatGPT twierdzi, że użytkownicy marnują fortunę, mówiąc „proszę” i „dziękuję” do sztucznej inteligencji

Szef ChatGPT twierdzi, że użytkownicy marnują fortunę, mówiąc „proszę” i „dziękuję” do sztucznej inteligencji

Jak sprzeciwić się wykorzystywaniu Twoich postów na Facebooku i Instagramie przez sztuczną inteligencję Meta AI?

Jak sprzeciwić się wykorzystywaniu Twoich postów na Facebooku i Instagramie przez sztuczną inteligencję Meta AI?

Nvidia wypuściła hotfix, który miał naprawić błędy, ale sterowniki GeForce Game Ready 576.15 nadal sprawiają problemy graczom

Nvidia wypuściła hotfix, który miał naprawić błędy, ale sterowniki GeForce Game Ready 576.15 nadal sprawiają problemy graczom