Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością

Wuchang: Fallen Feathers zbiera bardzo negatywne oceny. Powodem jest kiepska wydajność gry działającej na Unreal Engine 5. Deweloperzy reagują na głosy graczy i obiecują stosowną aktualizację.

gaming
Zbigniew Woźnicki25 lipca 2025
1
Źrodło fot. YouTube: PlayStation; 2025
i

24 lipca oficjalną premierę miało Wuchang: Fallen Feathers. Obecnie na Steamie gra zbiera kiepskie noty i jej recenzje są „w większości negatywne”. Grze obrywa się głównie za kiepską wydajność, ale są także i inne problemy. Na obiekcje graczy zareagowali deweloperzy z Leenzee Games i wydawca 505 Games. Opublikowali oświadczenie obiecujące zmiany.

Wuchang: Fallen Feathers będzie działać lepiej

Wuchang: Fallen Feathers powstało na Unreal Engine 5, co dla części graczy jest głównym powodem złej wydajności. Obecnie silnik graficzny nie cieszy się dobrą opinią w społeczności gamingowej, mimo dużej popularności wśród deweloperów. W końcu również Wiedźmin 4 jest tworzony właśnie przy pomocy Unreal Engine 5.

Niestety gra deweloperów z Leenzee Games ma swoje problemy. Twórcy od razu opublikowali stosowne oświadczenie, w którym poruszają temat optymalizacji. Podjęto pracę nad aktualizacją, która poprawi wydajność gry. Przy okazji przygotowano FAQ, które składa się z wielu stron. Jedno z pytań dotyczy problemów z obrazem lub opóźnienia w grze.

Za każdym razem deweloperzy polecają włączenie V-Sync, czyli synchronizacji pionowej. Natomiast, w zależności od tego, czy doświadczamy opóźnień, czy screen tearingu (rozjeżdżania się obrazu), twórcy polecają włączenie lub wyłączenie Low Latency Mode. W tym przypadku musimy dostosować się do sytuacji, jaką mamy na ekranie.

Niestety słaba wydajność gry, to nie jedyne problemy. Okazuje się, że gracze mają kłopot z odebraniem nagród z przedsprzedaży. To ma zostać naprawione także w nadchodzącej aktualizacji. Deweloperzy jednak teraz przygotowali rekompensatę w postaci bezpłatnej ścieżki dźwiękowej dla osób, które kupiły grę na Steamie.

Przypadek Wuchang: Fallen Feathers pokazuje, że Unreal Engine 5 wciąż sprawia problemy. Na przełomie maja i czerwca udostępniono nową wersję silnika: 5.6. Ta miała zlikwidować niedogodności, których doświadczają gracze, a usprawnione narzędzia ułatwić proces produkcyjny. Zobaczymy, czy te poprawki będą widoczne przy kolejnych tytułach stworzonych na Unreal Engine 5.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane

Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane

Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50

Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50

Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji

Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji

Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie

Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie

Setki tysięcy graczy dało się zwieść krótkiemu viralowi, który jest dziełem sztucznej inteligencji

Setki tysięcy graczy dało się zwieść krótkiemu viralowi, który jest dziełem sztucznej inteligencji