futurebeat.pl NEWSROOM Nowy elektryczny Taycan Turbo S to jedno z najszybciej przyspieszających Porsche wszechczasów Nowy elektryczny Taycan Turbo S to jedno z najszybciej przyspieszających Porsche wszechczasów Porsche odświeżyło gamę modeli Taycan, poprawiając ich wygląd, stronę techniczną i osiągi. Nowy Taycan Turbo S potrafi teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 2,4 sekundy, czym może zawstydzić nawet legendy, jak Porsche 918. newsArkadiusz Strzała9 lutego 2024 Źrodło fot. Porschei Porsche zaprezentowało odświeżone modele Taycan, Taycan Cross Turismo, Taycan Sport Turismo i Taycan Turbo S. Te samochody to elektryczne pojazdy, łączące wysoki poziom komfortu podróżowania oraz sportowe osiągi. Szczególnie możliwości odmiany Turbo S mogą imponować – od 0 do 100 km/h w 2,4 sekundy (o 0,4 sekundy szybciej od poprzednika), oraz nawet 691 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Porsche Taycan, Taycan Cross Turismo i Taycan Sport Turismo. Źródło: Porsche Nowe Porsche TaycanPorsche Taycan w nowym wydaniu z 2024 roku zyskało odświeżony wygląd karoserii. Wnętrze wydaje się być zmienione w dość niewielkim stopniu. Z zewnątrz na pewno zauważymy więcej ostrych krawędzi przedniego pasa, choć reflektory straciły charakterystyczne pionowe wycięcia do wlotów powietrza (to pozostało w odmianach Cross Turismo i Sport Turismo, lecz ma nieco inny kształt). Te elementy są teraz designersko oddzielone. To sprawia, że odświeżony wygląd jest jednocześnie odrobinę bardziej agresywny, ale zarazem zachowawczy, mniej ekstrawagancki. Największe zmiany szykuje strona techniczna samochodu. W modelu Taycan Turbo S skrócono czas rozbiegu 0-100 km/s do imponujących 2,4 sekundy („zwykły” Taycan – 4,8 sekundy). Takie wyniki są dostępne jednak tylko w trybie Launch control. Wtedy sterowniki silników pozwalają im na osiągnięcie większej mocy (dodatkowe 140 kW), łącznie do 700 kW (952 KM). Do dyspozycji kierowcy oddano także funkcję „push-to-pass” (w pakiecie Sport Chrono), która za naciśnięciem przycisku ułatwia wyprzedzanie, na 10 sekund dodając silnikom 70 kW mocy. Wnętrze nowego Porsche Taycan. Źródło: Porsche Najmocniejszy Taycan w podwoziu kryje zespół baterii o pojemności 105 kWh. Dzięki temu może pokonać 558 – 630 km (WLTP) na jednym ładowaniu w trasie i 612 – 691 km w jeździe miejskiej. Zwiększono wydajność odzyskiwania energii podczas hamowania elektrodynamicznego, z 290 kW na 400 kW. Spore zmiany nabywca nowego Taycana może zauważyć przy stanowisku ładowania. Baterie pozwalają na zasilanie większą mocą, nawet do 320 kW, a poziom powyżej 300 kW układ może utrzymać przez pięć minut. Porsche Taycan Cross Turismo to model z bardziej szutrowym zacięciem. Źródło: Porsche O ile starszy Taycan był w stanie naładować baterię z 10% do 80% pojemności w 37 minut, to nowy w tych samych warunkach (temp. Zewnętrzna 15 stopni Celsjusza) zrobi to w 18 minut. Oczywiście pod warunkiem dostępu do odpowiedniego interfejsu ładowania. Nowe zawieszenie pneumatyczne (Porsche Active Ride) teraz zapewnia większy komfort dla pasażerów podczas przyspieszania i hamowania, redukując przechyły nadwozia. Powiązane:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą Odświeżone modele Porsche zaczną pojawiać się w salonach na wiosnę 2024 roku. Nie należy się spodziewać rewolucji cenowej, wszak mamy do czynienia z autami klasy wyższej. Ceny będą zawierać się w zakresie od 109 tys. dolarów (437 tys. złotych) za podstawowego Taycana, do 313 tys. dolarów (1255 tys. zł) za model Taycan S z pełnym wyposażeniem. Czytaj więcej:Zobacz, ile kosztuje najdroższy akumulator do samochodu elektrycznego POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne samochody Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Jak wyłączyć telefon z Android 16? Pokazujemy też, jak usunąć Gemini z przycisku zasilania Jak wyłączyć telefon z Android 16? Pokazujemy też, jak usunąć Gemini z przycisku zasilania Prawie 28 lat zajęło odkrycie sekretu ukrytego w Apple Power Macintosh G3 Prawie 28 lat zajęło odkrycie sekretu ukrytego w Apple Power Macintosh G3 Leciwe Toy Story 2 doczekało się fanowskiego remaku na Unreal Engine 5. Efekt robi wrażenie Leciwe Toy Story 2 doczekało się fanowskiego remaku na Unreal Engine 5. Efekt robi wrażenie „Xbox powinien dążyć do bycia największym na świecie”. Były szef Blizzarda krytykuje obecną politykę Microsoftu „Xbox powinien dążyć do bycia największym na świecie”. Były szef Blizzarda krytykuje obecną politykę Microsoftu Reddit świętuje 20 urodziny i zapowiada dostosowanie się do obecnych realiów AI Reddit świętuje 20 urodziny i zapowiada dostosowanie się do obecnych realiów AI