futurebeat.pl NEWSROOM Zobacz, ile kosztuje najdroższy akumulator do samochodu elektrycznego Zobacz, ile kosztuje najdroższy akumulator do samochodu elektrycznego Bateria w samochodach elektrycznych może być kosztowna. W najbardziej skrajnych przypadkach mogą one stanowić nawet 30% ceny auta. newsAgnieszka Adamus16 października 2023 Źrodło fot. Unsplash | Craventure Mediai Samochody elektryczne coraz częściej pojawiają się na drogach i wzbudzają niemałe zainteresowanie. Jedną z droższych części w pojazdach tego typu jest bateria litowo-jonowa. W niektórych przypadkach mogą one stanowić nawet 30% ceny auta. Powiązane:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą Serwis Visual Capitalist postanowił podsumować jak kształtują się ceny baterii m.in. w zależności od modelu auta. Jak można się domyślić, cena baterii jest uzależniona od jej pojemności oraz materiałów z jakich została wykonana. Oczywiście liczą się również zewnętrzne czynniki, takie jak koszty łańcuchów dostaw budulców i surowców.Łącznie przedstawiono sześć aut – podano typ, pojemność i koszt baterii, w zestawieniu z całkowitym kosztem pojazdu elektrycznego – Cadillac Escalade IQ, Tesla Model S, RAM 1500 REV, Rivian Delivery Van, Ford Mustang i VW ID.4.Aż 50% z tych samochodów działa w oparciu o baterie produkowane przez firmę LG. Jeśli natomiast chodzi o rodzaje akumulatorów, to na rynku dominują głównie niklowo-kobaltowo-manganowe oraz litowo-jonowe. Najdroższa jest bateria niklowo-kobaltowo-manganowa, która znajduje się w modelu RAM 1500 REV. Kosztuje ona ponad 25 tysięcy dolarów, co stanowi prawie 32% całkowitej ceny auta. Warto jednak zwrócić uwagę na jej dużą pojemność, wynoszącą aż 229 kWh. Za wysoką ceną z pewnością kryje się satysfakcjonująca jakość. Trzeba przyznać, że baterie w samochodach elektrycznych to dość zawiła kwestia, uzależniona od wielu czynników. Ciężko więc znaleźć tutaj konkretne cechy, które mogłyby być wspólne dla poszczególnych modeli samochodów elektrycznych. Czytaj więcej:Kupiłem stare Passerati i nie mam złudzeń: jeśli Niemcy szybko nie przypomną sobie, jak kiedyś robili samochody, to oddadzą rynek Chinom bez walki POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. Kolejny płonący RTX 5090. Tym razem to nie wina złącza Kolejny płonący RTX 5090. Tym razem to nie wina złącza Smartfon, który udowadnia, że tanio nie znaczy źle. Budżetowy król z pamięcią 8/256 GB i ekranem 120 Hz Smartfon, który udowadnia, że tanio nie znaczy źle. Budżetowy król z pamięcią 8/256 GB i ekranem 120 Hz Seria Radeon RX 9070 bez modeli referencyjnych. Karty graficzne podobno dostarczą jedynie zewnętrzni producenci Seria Radeon RX 9070 bez modeli referencyjnych. Karty graficzne podobno dostarczą jedynie zewnętrzni producenci Inwestorzy źle postrzegają rynek AI. Prezes Nvidii wypowiada się o zamieszaniu wywołanym przez DeepSeek Inwestorzy źle postrzegają rynek AI. Prezes Nvidii wypowiada się o zamieszaniu wywołanym przez DeepSeek Jak zmienić rozdzielczość zdjęcia? Pokazujemy najprostsze metody Jak zmienić rozdzielczość zdjęcia? Pokazujemy najprostsze metody