Niespodziewana aktualizacja Nvidia DLSS zmniejsza rozmiar potrzebnych plików

Najnowsza aktualizacja sterowników Nvidia, zmniejszyła rozmiar plików techniki DLSS. Niestety zostały przez to wprowadzone pewne ograniczenia.

tech
Kamil Cuber14 listopada 2024
Źrodło fot. Unsplash | GAMERCOMP.
i

Kilka dni temu Nvidia wypuściła na rynek pełną wersję aplikacji Nvidia App . Wraz z nią zostały udostępnione również sterowniki w wersji 566.14 WHQL. Początkowo wydawało się, że wprowadzają one jedynie obsługę dwóch nowych tytułów: Stalkera 2 i Microsoft Flight Simulator 2024. Jak się jednak okazuje, aktualizacja wprowadza pewne zmiany w technice DLSS. Niestety dla niektórych graczy, mogą one nie być pozytywne.

Na temat omawianych sterowników wypowiedział się użytkownik Reddita znany pod pseudonimem Leguama. Zauważył on, że zawierają one nową bibliotekę DLL, która odpowiada za obsługę DLSS, Jak się okazało, jest ona znacznie mniejsza od swojej poprzedniczki.

Autor wpisu postanowił zbadać, dlaczego tak się stało. Udało mu się rozpakować je i zauważył, że biblioteki nie zawierają już niektórych profili ustawień. Do tej pory były dostępne opcje A, B, C i D. Nowa jej wersja zawiera tylko E i F. Dzięki temu Nvidii udało się zmniejszyć rozmiar biblioteki o prawie 50%. Poniżej możecie zapoznać się z różnicami pomiędzy profilami:

  • Profil A: Przeznaczony do trybów Performance/Balanced/Quality. Starsza wersja najlepiej nadaje się do walki z ghostingiem dla elementów z brakującymi danymi wejściowymi, takimi jak wektory ruchu.
  • Profil B: Przeznaczony do trybu Ultra Performance. Trochę podobny do profilu A dla trybu Ultra Performance.
  • Profil C: Przeznaczony do trybów Performance/Balanced/Quality. Generalnie preferuje bieżące informacje o ramce; dobrze nadaje się do tytułów dynamicznych.
  • Profil D: Domyślne ustawienie wstępne dla trybów Performance/Balanced/Quality; zazwyczaj sprzyja stabilności obrazu.
  • Profil E: Przeznaczony do trybów Performance/Balanced/Quality. Podobny do tego, co oferuje profil D.
  • Profil F: Domyślne ustawienie wstępne dla trybów Ultra Performance i DLAA.

Czy taka zmiana oznacza, że gracze mogą spodziewać się spadków wydajności? Najprawdopodobniej nie. Firma wciąż oferuje dwa różne profile, które w teorii zawierają w sobie elementy z poprzednich. Jedyną różnicę mogą odczuć użytkownicy, którzy specjalnie dopasowywali ustawienia do posiadanego sprzętu.

POWIĄZANE TEMATY: tech Nvidia sterowniki DLSS

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Tej myszki nie zajechało nawet wielogodzinna praca i granie w WoW-a. Logitech G 502 HERO to prawdziwie pancerny gryzoń

Tej myszki nie zajechało nawet wielogodzinna praca i granie w WoW-a. Logitech G 502 HERO to prawdziwie pancerny gryzoń

Gracz Elden Ring odtwarza hit FromSoftware w Unreal Engine 5 i wygląda to po prostu oszałamiająco

Gracz Elden Ring odtwarza hit FromSoftware w Unreal Engine 5 i wygląda to po prostu oszałamiająco

PS5 Pro: Pierwsi gracze narzekają na głośne wentylatory i hałas - jest odpowiedź Sony

PS5 Pro: Pierwsi gracze narzekają na głośne wentylatory i hałas - jest odpowiedź Sony

Optymalizacja, że mrówka nie siada. Recenzja techniczna Empire of the Ants

Optymalizacja, że mrówka nie siada. Recenzja techniczna Empire of the Ants

PS5 Pro Game Boost zawodzi - konsola może nie mieć tyle mocy by dać 45% wzrostu

PS5 Pro Game Boost zawodzi - konsola może nie mieć tyle mocy by dać 45% wzrostu