Nawet 17 milionów graczy kupi Nintendo Switch 2 w przyszłym roku, a 80 milionów do 2028. Analitycy przewidują dominację Japończyków

Analitycy z DFC Intelligence prognozują dynamiczny wzrost rynku gier wideo w najbliższych latach. Kluczową rolę w tym procesie ma odegrać Nintendo Switch 2, który dzięki wczesnej premierze i dużej bazie fanów może stać się najpopularniejszą konsolą na świecie.

konsole
Krystian Łukasik18 grudnia 2024
Źrodło fot. Ke Vin | Unsplash
i

DFC Intelligence, firma analityczna specjalizująca się w rynku gier wideo, opublikowała raport przewidujący znaczący wzrost popularności gamingu w drugiej połowie dekady (via Wccftech i TechPowerUp). W centrum tego wzrostu ma znaleźć się Nintendo Switch 2, który może stać się najpopularniejszą konsolą do gier na świecie.

Według raportu, rynek gier wideo, po dwóch latach spadków, ma odnotować znaczący wzrost przychodów. Do 2028 roku wartość rynku ma wzrosnąć z obecnych 72 miliardów dolarów do 83 miliardów dolarów.

Nintendo Switch 2 liderem rynku?

Analitycy DFC Intelligence przewidują, że Nintendo Switch 2 będzie liderem sprzedaży wśród konsol nowej generacji. Sprzyjać temu mają dwa czynniki: wcześniejsza dostępność na rynku w porównaniu do konkurencji (PlayStation 6 i Xbox Next) oraz ograniczona konkurencja. Prognozy wskazują, że w przyszłym roku Nintendo Switch 2 może trafić do rąk nawet 17 milionów graczy, a do 2028 roku liczba ta może przekroczyć 80 milionów.

Co stoi za sukcesem Nintendo?

Sukces Nintendo Switch 2 może wynikać z kilku czynników.

  1. Po pierwsze, Nintendo ma ugruntowaną pozycję na rynku gier wideo, a marka Switch cieszy się dużą popularnością wśród graczy.
  2. Po drugie, Nintendo Switch 2 ma oferować wsteczną kompatybilność z tytułami na Nintendo Switch, co zachęci posiadaczy starszej konsoli do zakupu nowego modelu.
  3. Po trzecie, Nintendo Switch 2 ma być dostępny w sprzedaży wcześniej niż konsole konkurencji, co da mu przewagę na rynku.

Raport DFC Intelligence przewiduje również, że do 2027 roku prawie połowa światowej populacji będzie grała w gry wideo. Analitycy wskazują, że wzrost popularności branży napędzany jest przez rozwój technologii mobilnych, rosnącą dostępność do internetu oraz coraz większą liczbę tytułów dostępnych na rynku.

Co jeszcze z ostatnich informacji o Switchu 2

Wcześniej informowaliśmy o potencjalnie nadchodzącej premierze nowego handhelda on Nintendo, o czym świadczy pojawienie się etui na właśnie taką konsolę od producenta akcesoriów Dbrand. W ostatnich dniach pojawiły się również doniesienia o trzech wersjach kolorystycznych Switcha 2, w tym jednej nawiązującej do gry, a także o tym, że konsola będzie lżejsza od Steam Decka.

Krystian Łukasik

Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Firma zajmująca się sztuczną inteligencją kupiła miliony drukowanych książek, a następnie zniszczyła je tylko po to, by wytrenować swój model sztucznej inteligencji

Firma zajmująca się sztuczną inteligencją kupiła miliony drukowanych książek, a następnie zniszczyła je tylko po to, by wytrenować swój model sztucznej inteligencji

Nowa wersja Siri, czyli asystenta Apple, może działać z wykorzystaniem technologii OpenAI

Nowa wersja Siri, czyli asystenta Apple, może działać z wykorzystaniem technologii OpenAI

Szanse na sukces to 1 do 210 bilionów. Koparka USB do Bitcoina to zwykły scam, ale ludzie wciąż ją kupują

Szanse na sukces to 1 do 210 bilionów. Koparka USB do Bitcoina to zwykły scam, ale ludzie wciąż ją kupują

Zamieszanie o wykorzystanie AI w The Alters. 11 bit Studios twierdzi, że doszło do tego przez przypadek

Zamieszanie o wykorzystanie AI w The Alters. 11 bit Studios twierdzi, że doszło do tego przez przypadek

W ciągu ostatnich trzech lat Windows stracił 400 milionów użytkowników. Czyżby pokłosie braku wsparcia dla Windowsa 10?

W ciągu ostatnich trzech lat Windows stracił 400 milionów użytkowników. Czyżby pokłosie braku wsparcia dla Windowsa 10?