Nintendo Switch 2 zaoferuje wsteczną kompatybilność

Nintendo oficjalnie potwierdziło, że konsola Switch 2 będzie wstecznie kompatybilna. Będzie na niej można uruchomić gry z pierwszego Switcha oraz przenieść swoje konto gracza i subskrypcję Nintendo Switch Online.

gaming
Miłosz Szubert6 listopada 2024
3
Źrodło fot. Nintendo
i

Wsteczna kompatybilność jest jednym z tematów, które najczęściej pojawiają się w dyskusjach na temat Nintendo Switch 2. Wielu graczy ma nadzieję, że nowa konsola od giganta z Kioto powróci do chlubnych tradycji i w przeciwieństwie do swojego bezpośredniego poprzednika otrzyma możliwość uruchamiania gier ze starszych platform. Przeszło miesiąc temu pisaliśmy o plotkach na ten temat. W końcu przyszło jednak oficjalne potwierdzenie – Nintendo Switch 2 będzie wstecznie kompatybilne.

Wiadomość od Nintendo

Wiadomość ta została podana przez przedstawicieli Nintendo podczas śródrocznego briefingu politycznego firmy. Z tego co wiemy, Switch 2 umożliwi nie tylko rozgrywkę w grach wydanych na swojego poprzednika, ale również pozwoli na przeniesieni subskrypcji Nintendo Switch Online oraz ustawień swojego konta, dzięki czemu będzie można rozpocząć zabawę z nową platformą praktycznie od miejsca, w którym ją zakończyliśmy na starej.

Źródło: X - Nintendo Switch 2 zaoferuje wsteczną kompatybilność - wiadomość - 2024-11-06
Źródło: X

Prezentacja w nadchodzących miesiącach

Większe konkrety dotyczące zarówno wstecznej kompatybilności, jak i pozostałych elementów Nintendo Switch 2, mają zostać podane w „późniejszym terminie” Kiedy konkretnie? Tego jak na razie nie wiadomo. Lecz niemal na pewno nowa konsola giganta z Kioto doczeka się dużej oficjalnej prezentacji jeszcze w tym roku fiskalnym (który kończy się w marcu 2025 r.).

Jak ważna jest wsteczna kompatybilność?

Wielu graczy, a zwłaszcza miłośników starszych produkcji, może zatem odetchnąć z ulgą. Fakt, że duzi producenci konsol chętniej zaczynają się zwracać się ku wstecznej kompatybilności, nie tylko pozwala cieszyć się starszymi tytułami przez weteranów, ale również zachować je dla potomności na lata. To, jak bardzo istotna jest to kwestia, pokazują badania przeprowadzone przez Video Game History Foundation (via The Verge). Według raportu przygotowanego przez tę instytucję, ponad 87 procent gier wydanych przed 2010 rokiem jest niedostępnych sprzedaży lub „krytycznie zagrożonych” zniknięciem z rynku.

POWIĄZANE TEMATY: gaming Nintendo

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU

Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU

Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych

Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione