futurebeat.pl NEWSROOM Koniec z cięciem detali? Unreal Engine 5.6 wyznacza kurs dla otwartych światów w grach Koniec z cięciem detali? Unreal Engine 5.6 wyznacza kurs dla otwartych światów w grach Epic opublikował Unreal Engine w wersji 5.6. Ulepszony silnik graficzny powinien ułatwić deweloperom między innymi tworzenie gier z otwartym światem o wysokiej jakości – i to przy stabilnych 60 klatkach na sekundę. gamingZbigniew Woźnicki4 czerwca 2025 Źrodło fot. YouTube: Unreal Engine; 2025i Unreal Engine 5 został ulepszony. Tak uważa Epic, który wczoraj, 3 czerwca, zorganizował wydarzenie State of Unreal. Oprócz prezentacji Wiedźmina 4, zaprezentowano nowości związane z Unreal Engine 5.6, który ma ułatwić i usprawnić tworzenie gier z otwartym światem. Zaprezentowano ulepszenia silnika graficznego oraz jego funkcje. Co najważniejsze, 60 fpsów ma być dostępne na sprzęcie obecnej generacji (vide Wccftech). Unreal Engine 5.6 dostępny dla deweloperówObecnie Unreal Engine 5 cieszy się mieszanymi opiniami wśród twórców oraz samych graczy. Najbardziej cierpią na tym tytuły z otwartym światem, ponieważ trudno o utrzymanie stałego i wysokiego klatkażu. To może zmienić się już wkrótce, co obiecuje Epic wraz z premierą Unreal Engine 5.6. Najnowsza wersja silnika graficznego przeszła szereg usprawnień, którym twórcy chwalą się w nowym materiale wideo. Najważniejszym aspektem Epic pochwalił się od razu. Twórcy będą mogli tworzyć „super-wysokiej jakości, otwarte światy na dużą skalę, które działają płynnie przy 60 FPS na sprzęcie obecnej generacji”, co tyczy się również Wiedźmina 4 na PS5. Ulepszono oświetlenie i proces ładowania dużych obszarów, przez co rozgrywka powinna być płynniejsza i znikną przycięcia, których obecnie doświadczają gracze. Zmian doczekały się także narzędzia. Od teraz, według Epica, łatwiej i bardziej intuicyjnie można dopracować animacje ruchu oraz fizykę poruszania się różnych obiektów, ludzi i zwierząt. Co istotne, kreator ludzkich postaci, MetaHuman Creator, został zaimplementowany bezpośrednio w Unreal Engine 5 i otrzymał nowe funkcje projektowania. Epic ogłosił, że zmian doczekał się także interfejs. Deweloperzy mają mieć lepszy dostęp do assetów, które łatwiej przeglądać w poszukiwaniu potrzebnych elementów. Przeprojektowano również pasek z narzędziami, aby zapewnić szybszy do nich dostęp. Deweloperzy mają mieć także łatwiejsze zadanie w tworzeniu światów dzięki nowym oknom widoku 3D. Nowości trochę się nazbierało, ale jak wpłyną na projektowanie tytułów, dowiemy się dopiero za jakiś czas. Na pewno dla graczy najistotniejsza jest obietnica, że na komputerach i konsolach obecnej generacji doświadczymy rozbudowanych, otwartych światów w płynnych 60 klatkach, co powinno zadowolić społeczność gamingową. Jaki komputer do Wiedźmina 4? Po pokazie tech dema, trzeba szykować się na wymagania sprzętowe na miarę nowej generacji RPGWiedźmin 4 i Unreal Engine 5 to przepis na kłopoty. Nadzieja w ogarniętym ray tracingu oraz optymalizacji POWIĄZANE TEMATY: gaming Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50 Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50 Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie