Wiedźmin 4 zadziała na PS5 w 60 FPS-ach. CD Projekt RED pokazuje możliwości Unreal Engine 5 [Aktualizacja]

W czasie pokazu State Of Unreal, CD Projekt RED pokazało demo Wiedźmina 4. Z prezentacji dowiedzieliśmy się, że gra ma zadziałać na podstawowym PS5 w 60 klatkach na sekundę.

gaming
Agnieszka Adamus4 czerwca 2025
Źrodło fot. YouTube | thegameawards
i

Aktualizacja [04.06.2025]

VGC dowiedziało się od przedstawicieli CD Projekt RED, że demo technologiczne było jedynie „osadzone w świecie Wiedźmina 4” i nie jest to faktyczne ujęcie z gry.

Oryginalna wiadomość [03.06.2025]

Dziś ma miejsce pokaz State Of Unreal, na którym to pokazywane są możliwości Unreal Engine 5 (dokładnie na wersji 5.6). Jedną z głównych atrakcji jest przygotowane przez CD Projekt RED demo pokazujące jak prezentuje się Wiedźmin 4. Trzeba przyznać, że grafika może robić wrażenie. Co jednak ciekawe, obietnice złożone przez deweloperów są ambitne – gra ma zadziałać na podstawowym PS5 w 60 klatkach na sekundę.

W czasie pokazu, zaprezentowano dwa materiały z Wiedźmina 4. Pierwszy z nich to po prostu dwuminutowy cinematic trailer.

Dlatego też zdecydowanie bardziej interesujący jest drugi film. Zamiast przerywnika filmowego mamy bowiem do czynienia z demem technologicznym. Zostało ono nagrane na podstawowym PlayStation 5. Gra ma zadziałać na tej konsoli w 60 klatkach na sekundę. Brzmi to bardzo dobrze, szczególnie jeśli przyjrzymy się temu co zaplanowali deweloperzy.

  1. Ciri będzie miała swojego wierzchowca. Stworzenie to przedstawione zostało w wysokich detalach – za sprawą narzędzia do przedstawiania deformacji będziemy w stanie zobaczyć chociażby jak pracują mięśnie konia. Mechanika prowadzenia zwierzęcia miała również zostać usprawniona.
  2. Usprawniono również generowanie lasów, w taki sposób by roślinność była bujniejsza i wyglądała bardziej naturalnie.
  3. W czasie pokazu, zaprezentowano również jedno z miasteczek jakie odwiedzimy w czasie naszej przygody. Trzeba przyznać, że jest ono pełne detali. Zdaje się, że każdy z obywateli ma swoje własne życie. Widzimy więc żebraka proszącego o pieniądze czy też obywatela wyrzucanego z baru.

Trzeba przyznać, że Wiedźmin 4 prezentuje się pięknie. Warto jednak zwrócić uwagę, że demo prezentuje raczej pozbawione akcji ujęcia. Pytanie więc, czy przy scenach walki gra będzie w stanie nadal działać tak płynnie przy tak wysokich detalach.

POWIĄZANE TEMATY: gaming PS5 / PlayStation 5

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane

Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane

Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50

Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50

Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością

Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością

Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji

Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji

Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie

Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie