futurebeat.pl NEWSROOM Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena Kłopoty Volkswagena: niezbyt mały popyt na auta elektryczne, ale zbyt mały popyt na Volkswagena W Europie auta elektryczne zyskują na popularności, ale klienci nie wybierają zbyt często Volkswagena. Elektryczne modele producenta z Wolfsburga nie idą w ślady Golfa pod względem popytu. motoArkadiusz Strzała6 października 2023 Źrodło fot. Volkswageni Volkswagen to jeden z europejskich producentów samochodów, który zdecydowanie stawia na auta elektryczne. Firma chce jak najszybciej dokonać całkowitej transformacji gamy na modele napędzane silnikami elektrycznymi. Jednak nie wszystko idzie, tak jak powinno i „elektryki” VW nie osiągają oczekiwanej popularności. VW ID.3 miał być elektrycznym następcą Golfa. Źródło: VW ID.3 nie zastąpi GolfaVolkswagen ID.3 miał być następcą kultowego modelu Golf, ale w pełni elektrycznym i gotowym na ekologiczne wymogi UE. Jednak wyniki sprzedaży tego auta są o 30% słabsze, niż spodziewał się producent. Trudno powiedzieć, co jest tego przyczyną, być może częściowo cena, za którą można kupić sportowego Golfa GTI, przy czym nabywcy jeszcze sporo zostanie w portfelu lub luksusowego Arteona. ID.4 jest większy (i droższy) od ID.3. Źródło: VW Auta elektryczne zdobywają w Europie popularność – według danych ACEA w sierpniu 2023 roku 21% sprzedanych samochodów posiadało taki rodzaj napędu. Volkswagen jest jednak dopiero na trzecim i czwartym miejscu z modelami ID.3 oraz ID.4. Szczyt podium okupuje pojazd zza oceanu – Tesla. Tragedii nie ma, ale ambicje marki widocznie były większe, VW chciał dzierżyć (elektryczną) palmę pierwszeństwa na europejskim rynku. W cenie VW ID.3 można już kupić komfortowego VW Arteona. Źródło: VW Producent z Wolfsburga sukcesywnie wzbogaca swoją ofertę o auta elektryczne. Dodano także większe ID.4, ID.5 i ID.7, a także ID. Buzz, który czerpie z tradycji pierwszych VW Transporterów. Każdy z modeli elektrycznych jest jednak mniej więcej dwukrotnie droższy, niż odpowiadający mu klasą pojazd spalinowy. Zapewne wiele osób, które chciałoby kupić VW, jest zmuszone wybrać coś tańszego, np. z oferty chińskich producentów. Czytaj więcej:Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne ekologia Niemcy Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić