Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD

AMD informuje o wprowadzeniu technologii FSR 2.0 na konsolach Xbox Series X/S. Trafi ona do developer-kitów i pojawi się w grach. Dla graczy oznacza to większą wydajność i wyższe rozdzielczości.

gaming
Arkadiusz Strzała24 marca 2022
52
W SKRÓCIE:
  • FSR 2.0 na konsolach Xbox – nowe możliwości graficzne i wyższa wydajność gier;
  • posiadacze Xbox Series S być może będą mogli sobie pozwolić na wyższe rozdzielczości.

Xbox będzie wspierać technologię FidelityFX Super Resolution w wersji 2.0. AMD zapowiedziało podczas Game Developers Conference (GDC 2022) implementację upscallingu na konsolach Microsoftu. To może zapewnić graczom lepsze doznania wizualne i większą szybkość działania.

Konsole Xbox Series X i S będą wspierać FSR 2.0. Technologia ta zostanie włączona do zestawów deweloperskich, co umożliwi jej stosowanie w grach przygotowywanych na te konsole. Na razie nie wiadomo, kiedy na Xboxach pojawią się pierwsze tytuły wspierające FSR 2.0.

FSR 2.0 na konsolach Xbox

Niektóre gry na Xboxach zostały wyposażone w obsługę pierwotnej wersji FSR, np. remake Myst, którego można uruchomić w 4K z 60 klatkami na sekundę na Xbox Series X i w rozdzielczości 1440p na Xbox Series S (konsola ta została zaprojektowana do grania w 1080p).

Wraz z oficjalnym wsparciem FSR 2.0 zapewne więcej gier zyska nowe możliwości graficzne i wydajnościowe. Dobrym przykładem jest Xbox Series S, który dzięki temu może przestać być konsolą „1080p only”.

Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD - ilustracja #1
Xbox Series S może wiele zyskać dzięki FSR 2.0

FidelityFX Super Resolution

Jest to odpowiedź firmy AMD na technologię DLSS Nvidii. Pozwala ona na skalowanie klatki obrazu renderowanej przez kartę graficzną w niższej rozdzielczości do wyższej. Dzięki zaawansowanym algorytmom (teoretycznie) strata jakości jest niewielka, a pozwala na przyspieszenie działania gry lub wyświetlenie rozdzielczości, na które nie pozwala moc obliczeniowa sprzętu. Jednak, w odróżnieniu od DLSS Nvidii, technologia AMD nie wykorzystuje uczenia maszynowego, więc jest nieco łatwiejsza w zastosowaniu przez deweloperów gier.

Sprawdź oferty Xbox Series X na Allegro

Sprawdź oferty Xbox Series S na Allegro

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Aston Martin nie daje się modzie na elektryki i mikrosilniczki, tworzy nowy silnik V12

Aston Martin nie daje się modzie na elektryki i mikrosilniczki, tworzy nowy silnik V12

Jak zrezygnować z Amazon Prime?

Jak zrezygnować z Amazon Prime?

Najpierw zrobiły to Indie, teraz Stany Zjednoczone pokrywają swoje kanały irygacyjne panelami słonecznymi

Najpierw zrobiły to Indie, teraz Stany Zjednoczone pokrywają swoje kanały irygacyjne panelami słonecznymi

Koty i róż. Tak prezentuje się wyjątkowo uroczy RTX 4060

Koty i róż. Tak prezentuje się wyjątkowo uroczy RTX 4060

Spór o szkolenie AI nadal trwa. Kolejne wydawnictwa pozywają Microsoft i OpenAI

Spór o szkolenie AI nadal trwa. Kolejne wydawnictwa pozywają Microsoft i OpenAI