Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój

Chiński gigant zrezygnował z rozwoju własnej platformy przeznaczonej do wirtualnej rzeczywistości. Wśród przyczyn wyróżnia się wysoki koszt projektowania sprzętu VR i niską liczbę gier oraz aplikacji.

tech
Damian Miśta18 lutego 2023
27
Źrodło fot. Unsplash | Jessica Lewis.
i

Nie tylko Microsoft odpuścił prace nad wirtualną rzeczywistością. Do tej grupy dołączył również chiński Tencent posiadający udziały w m.in. Riot Games czy Epic Games.

Tencent rezygnuje z VR

Wirtualna rzeczywistość okazuje się nieopłacalnym interesem. Zespół Tencentu złożony z prawie 300 osób miał pracować nad oprogramowaniem i sprzętem przeznaczonym dla technologii VR, ale przedsiębiorstwo zmieniło kurs działania. Winę ponosi wielkość ponoszonych inwestycji potrzebnych do stworzenia takiego zestawu wraz z trudnym do osiągnięcia szybkim zwrotem tych kosztów. Ponadto nowa platforma cierpiałaby na brak gier i innych aplikacji użytkowych.

Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój - ilustracja #1
Wirtualna rzeczywistość przechodzi kryzys. Źródło: Unsplash | Lucrezia Carnelos.

Na podstawie szacunków rentowność sprzętu VR Tencentu miała zostać osiągnięta dopiero w 2027 r. W planach był min. ręczny kontroler w kształcie pierścienia. Sama platforma miała być oparta na koncepcji metaverse – wirtualnych światów.

Tencent zmienia kierunek

Według chińskich doniesień członkowie zespołu będący odpowiedzialni za ten projekt otrzymali wiadomość, iż mają dwa miesiące na znalezienie innych zajęć wewnątrz firmy bądź poza nią. Jednak gigant technologiczny zaprzeczył i przekazał agencji Reutera, iż wspomniana grupa nie została rozwiązana. Przedsiębiorstwo twierdzi, że dokonuje korekt w załogach ze względu na zmiany w planach rozwoju sprzętu.

W istocie Tencent miał zamiar zakupić producenta telefonów przeznaczonych do gier – Black Sharka. Niemniej z transakcji się wycofano z powodu obrania nowej strategii i potrzeby spełnienia szeregu regulacji w ramach kontroli przeprowadzanej przez rząd w Pekinie.

Damian Miśta

Damian Miśta

Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.

W końcu gra, która na premierę działa świetnie. Recenzja techniczna Dying Light: The Beast

W końcu gra, która na premierę działa świetnie. Recenzja techniczna Dying Light: The Beast

Koniec wsparcia, początek zmian. ASUS z Windowsem 11 to bezpieczna i nowoczesna alternatywa

Koniec wsparcia, początek zmian. ASUS z Windowsem 11 to bezpieczna i nowoczesna alternatywa

To optymalne płyty główne do nowego komputera. Zobacz możliwości Gigabyte B860

To optymalne płyty główne do nowego komputera. Zobacz możliwości Gigabyte B860

Grasz w QHD? Sprawdź Radeona RX 9070 z obsługą FSR 4

Grasz w QHD? Sprawdź Radeona RX 9070 z obsługą FSR 4

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i